2015-01-10, 19:15
Medlem
Snygg bild på den skjutne och hans flickvän-Frankrikes mest jagade nu
Citat:
http://www.lemonde.fr/societe/portfolio/2015/01/09/les-selfies-de-coulibaly-et-de-sa-compagne-arbalete-a-la-main_4552904_3224_2.html
Citera
2015-01-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Stormningen / inbrytningen anser jag borde inletts i butiken, INTE vid tryckeriet. Det var där (butiken) som vi hade ett 30-tal gisslan. Hade det funnits ett fungerande ”samband” mellan ”terroristerna” så är risken alldeles överhängande att action 1 hade utlöst blodbad och massavrättning vid butiken.

Finns mycket övrigt att tillägga, men nöjer mig med ovanstående just nu.

Tror du inte de hade koll på att de inte fanns något samband, om inte så håller jag med dig angående start vid tryckeriet. Personligen tycker jag fritagningen är helt ok, de enda jag kan i efterhand säga är att det kanske var lite mycket folk,

Hörde av nån mediakanal (vet inte riktigt vilken läser så många) att starten gick när han gick ner för att be, kan det stämma
Citera
Medlem
Kebabsugers avatar
sicka franska nollor, totalt värdelösa

Citat:
France's most wanted woman Boumeddiene has fled to Syria, taking a flight from Madrid to Istanbul

dom lät henne sticka till syrien....
Citera
Medlem
Citat:
Stormningen / inbrytningen anser jag borde inletts i butiken, INTE vid tryckeriet. Det var där (butiken) som vi hade ett 30-tal gisslan. Hade det funnits ett fungerande ”samband” mellan ”terroristerna” så är risken alldeles överhängande att action 1 hade utlöst blodbad och massavrättning vid butiken. Ren tur att det agerandet inte slutade i katastrof.

Nu var det väl bröderna som fick nog och gick ut och började skjuta emot polisen, eller har något annat kommit fram under dagen? Om det nu var bröderna som attackerade polisen så är det inte mycket att göra angående butiken.
Citera
2015-01-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
sicka franska nollor, totalt värdelösa

dom lät henne sticka till syrien....
Det ska ha hänt 2a Januari enligt något inlägg.
Citera
2015-01-10, 19:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Daily mail skriver också att hon stack redan 2:a januari från Madrid till Istanbul. Men detta är enligt "franska poliskällor" så vi kan ju avvakta något innan vi håller detta för sant.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2903601/Wife-Kosher-supermarket-killer-armed-dangerous-run-police-warn.html, nyss uppdaterad
Senast redigerad av Madagascar 2015-01-10 kl. 19:30.
Citera
2015-01-10, 19:22
Medlem
Citat:
Nu var det väl bröderna som fick nog och gick ut och började skjuta emot polisen, eller har något annat kommit fram under dagen? Om det nu var bröderna som attackerade polisen så är det inte mycket att göra angående butiken.

Blev osäker om det kommit något nytt, men som du skriver så har jag oxå förstått det så att bröderna gick till anfall.

Tycker iofs fortfarande att fritagningen är helt ok, vad mer kan man begära ingen gisslan dog ju och RAID är nog hyfsat mer erfarna än vad vi är på det när det gäller skarpt läge
Citera
2015-01-10, 19:23
Medlem
Citat:

Och det var ju några år sen Nostradamus gick bort :-)
Citera
2015-01-10, 19:25
Medlem
Citat:
Stormningen / inbrytningen anser jag borde inletts i butiken, INTE vid tryckeriet. Det var där (butiken) som vi hade ett 30-tal gisslan. Hade det funnits ett fungerande ”samband” mellan ”terroristerna” så är risken alldeles överhängande att action 1 hade utlöst blodbad och massavrättning vid butiken. Ren tur att det agerandet inte slutade i katastrof.

Fast vi har ju ingen aning om vad polisen hade för information. De vet garanterat mer om situationerna, än vad som har kommit fram. Information som påverkar deras taktik.
Citera
2015-01-10, 19:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Det borde i så fall åtminstone funnits en plan för ett samtida agerande - som det nu blev fick terroristen i butiken ett antal minuter på sig för att avrätta samtliga i gisslan – för att sedan dö som martyr. Ren ävla tur att det inte slutade i en total katastrof.
Senast redigerad av LeeVan 2015-01-10 kl. 19:31.
Citera
2015-01-10, 19:36
Bannlyst
Hej vad heter den judiska matbutiken som terroristerna hade gisslan i Paris i torsdags och igår?
Citera
2015-01-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Hej vad heter den judiska matbutiken som terroristerna hade gisslan i Paris i torsdags och igår?

Hyper Cacher tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in