2015-01-09, 16:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Såg också den texten på Aftonbladet, men något stämmer ju inte för han sitter ju uppenbarligen inte i fängelse?
Enligt Expressen så ska han ha frigivits i våras från ett 4 årigt fängelsestraff men de skriver inte för vad.
Det lär ha blivit fel med aftonblaskans ena årtal där.
Jag hörde på SVT för en stund sedan att det var 2010 som han dömdes. Inte 2013 alltså.
För då hade han ju knappt hunnit sitta inne förrän han kom ut igen.
Citera
2015-01-09, 16:45
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Såg också den texten på Aftonbladet, men något stämmer ju inte för han sitter ju uppenbarligen inte i fängelse?
Enligt Expressen så ska han ha frigivits i våras från ett 4 årigt fängelsestraff men de skriver inte för vad.
Enligt SVT 2 dömdes han 2011, inte 2013. Gärningen ska ha bestått i att ha hjälpt en person att förbereda terrorbrott om jag hörde rätt.
Citera
2015-01-09, 16:48
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Enligt SVT 2 dömdes han 2011, inte 2013. Gärningen ska ha bestått i att ha hjälpt en person att förbereda terrorbrott om jag hörde rätt.

Undra om inlägget får vara kvar..

Nej, det var att han försökte hjälpa en fritagning av en kille som satt dömd för förberett terrorbrott.
Citera
2015-01-09, 16:51
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
17:13 ska solen gå ner i Frankrike idag.
I Paris ja, men inte nödvändigtvis i övriga Frankrike.

Tänk att galenskapen aldrig tar slut. Det är så att man inte förvånas längre över vad terroristerna kan hitta på. Det var inte så länge sedan vi såg ett liknande drama i Sydney. Kommer detta bli vanligare?
Citera
2015-01-09, 16:52
Medlem
AlfaQhards avatar
Klockrent, sådan underhållning måste man gå på bio för .

Kommer folk flippa ur när judarna går med gärningsmännen från skjutningen?
Citera
2015-01-09, 16:55
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Vilken redaktion är bäst att följa?
Aftonbladet verkar alltid ha dom senaste nyheterna, så dom är knappast verifierade. Blaskan jobbar väl bara med att få flest klick.

Kan nån göra en sammanfattning på de livestreams och redaktioner som är värda att hålla ett öga på
Citera
2015-01-09, 16:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Vilken redaktion är bäst att följa?
Aftonbladet verkar alltid ha dom senaste nyheterna, så dom är knappast verifierade. Blaskan jobbar väl bara med att få flest klick.

Kan nån göra en sammanfattning på de livestreams och redaktioner som är värda att hålla ett öga på
BBC följer jag och de är rätt med i matchen, även om det sker en del fel där också. Jag tror samtliga medier so aspirerar på någon form av liverapportering stressar som fan just nu och rapporterar mycket rykten av rädsla för att inte missa något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
http://www.dn.se/nyheter/varlden/dn-rapporterar-direkt-om-terrordadet-i-paris/
Har han någon utvecklingsstörning månne eller varför deltar en 27-åring i ett program för arbetslösa ungdomar?
Citera
Bannlyst
Det är så segt att det blir mörkt inom 45 minuter i Paris.
Man kommer inte se något från gisslantagandet.

Jag står fast i det jag sagt från början, en islamist som håller 5-6 judar..
JUDAR! Det finns inget som en islamist hatar mer än judar. Detta kan bara sluta på ett sätt, islamisten kommer inte låta dessa människor komma ut levande från butiken.
Citera
2015-01-09, 17:01
Medlem
Gizurs avatar
Nu tycks man storma tryckeriet där terrorbröderna håller till, explosioner har hörts.

Då kanske det är läge att samtidigt storma butiken, om han som håller gissla där hör talas om den attacken så kan ha ju flippa ur, ett av hans uppgivna krav var ju att man skulle dra sig tillbaka från tryckeriet.
Citera
2015-01-09, 17:06
Medlem
DTWKs avatar
Trodde verkligen att de skulle rädda judarna först. Nu finns det ju ingen användning för den gisslan som hålls där...
Citera
2015-01-09, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Ganska intressant det här med gisslandraman egentligen. När terrorister tar gisslan brukar det nästan alltid gå till på samma sätt. Polisen omringar stället, väntar, väntar lite till och fortsätter vänta. Terroristen tröttnar och börjar döda gisslan. Polisen stormar och inga fler dödsfall inträffar. När stormningen väl sker med chockgranater, tårgas m.m. och terroristen varken ser eller hör någonting blir det väldigt svårt att fortsätta döda gisslan. Det var det här vi såg med muslimen i australien för några veckor sedan. Det mest optimala bör egentligen vara att storma stället innan terroristen börjar döda gisslan men av någon anledning väljer man oftast att vänta tills avrättningen börjar, speciellt i länder som är ovana med terrorism.

I det här fallet verkar dock den franska polisen vara ännu mer passiv. Terroristerna avlivade nyligen sin andra gisslan och de står fortfarande och hänger runt och chillar. Har de någonslags agenda? Dra ut på tiden så mycket som möjligt så att det blir stora rubriker och många poliser blir kändisar? Eller är de bara totalt inkompetenta?

De flesta gisslandramer slutar faktiskt med att gisslantagarna ger upp utan skottlossning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in