Citat:
Ursprungligen postat av
tinaslut
Absolut! Så som polis måste man ju kunna acceptera tanken att även poliser kan göra fel. När det så inträffar så bör man kunna ta till sig alla sidor av saken och inte låsa sig i ett evigt försvar för polisen därför att de helt enkelt inte kan begå misstag.
Åtskilliga gånger i denna tråd har det ältats att även poliser är människor och att vem som helst kan göra fel. Jodå. Problemet är bara när man vägrar att acceptera att en bestämd polis har gjort fel och gör allt för att flytta över skulden på ngn annan. Då haltar ditt resonemang ngt.
Det är trots allt tur att alla poliser inte är som *nders T*mour. Då vore nationen illa ute...
Absolut, alla människor kan göra och gör fel ibland. Ibland gör man rätt, men det blir fel ändå, ibland gör man rätt och det blir rätt, ibland gör man fel och det blir rätt. Det finns mängder av olika skeenden där man endast i efterhand vet om det blev rätt eller fel.
Återigen har jag aldrig påstått att aktuell hundförare INTE gjort fel. Jag har inte heller påstått att han har gjort rätt. Jag har inte heller påstått att han har gjort fel (vilket du m.fl stör sig på)
*. Jag har som sagt tagit in all information som finns kring händelsen och konstaterat att det finns saker som kunde skötts betydligt bättre (det har vi redan avhandlat). Jag kan också konstatera att vi har en händelse där det är svårt att veta vems uppfattning om situationen som är den rätta, om det ens är någon av dem, eller bådas (vilket du stör dig på, då du tydligen vet).
Så genom att vara öppensinnad och mottaglig för olika infallsvinklar får jag en bred uppfattning om omvärlden och människorna omkring mig. Det är något som jag tycker känns skönt att ha i alla fall.
* Jag har däremot ifrågasatt ditt vetande om händelsen genom att motfråga "om det är såhär, eller såhär?" t.ex.