2015-01-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Antar att du tror på att Gud är "allsmäktig". Tror du inte även då att Gud är kapabel till att "plocka bort" eller besegra Lucifer ? Varför gör inte Gud bara detta, isåfall skulle all ondska alltså försvinna?

Min vän, segern kommer. Ha tålamod och tillit. Fria Viljan först som formar den slutgiltiga skörden.
Citera
2015-01-09, 22:40
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
Min vän, segern kommer. Ha tålamod och tillit. Fria Viljan först som formar den slutgiltiga skörden.

Vad väntar Gud på då tror du?
Citera
2015-01-09, 22:44
Medlem
Citat:
Vad väntar Gud på då tror du?

På dig, vem annars? Allt det goda efterföljer men min vän för en gång skull, var tålmodig under lidandets tid.
Citera
2015-01-09, 22:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Antar att du tror på att Gud är "allsmäktig". Tror du inte även då att Gud är kapabel till att "plocka bort" eller besegra Lucifer ? Varför gör inte Gud bara detta, isåfall skulle all ondska alltså försvinna?
Jodå han har redan besegrat Lucifer. Kastade ut honom men använder honom. Smart drag av Gud.
Citera
2015-01-09, 22:47
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
På dig, vem annars? Allt det goda efterföljer men min vän för en gång skull, var tålmodig under lidandets tid.

Vadå vänta på mig? Hänger allt på mig? Har svårt att se att just jag skulle vara den sista pusselbiten. Antingen skiter Gud i människan helt och hållet eller så är han bara lat och inte orkar ta tag i nått.
Citera
2015-01-09, 22:49
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jodå han har redan besegrat Lucifer. Kastade ut honom men använder honom. Smart drag av Gud.

Hur menar du? Gud använder den här Lucifer till vadå, skapa ondska på jorden? Gillar Gud ondska alltså? På vilka smarta sätt använder Gud sig av Lucy?
Citera
2015-01-09, 22:51
Medlem
Argo5s avatar
Citat:

Ööhh visst
Citera
2015-01-09, 22:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur menar du? Gud använder den här Lucifer till vadå, skapa ondska på jorden? Gillar Gud ondska alltså? På vilka smarta sätt använder Gud sig av Lucy?

Vad tror du själv? Om du inte tror på Gud varför är du så fixerad vid det onda hela tiden då? Då skall du väl inte tro på det heller då?
Citera
2015-01-09, 23:07
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Vad tror du själv? Om du inte tror på Gud varför är du så fixerad vid det onda hela tiden då? Då skall du väl inte tro på det heller då?

Nu är det ju så att de som tror att det finns en gud,alltid tror att det finns en motpol(satan). Andra kan dock välja bort bägge samtidigt.
Citera
2015-01-09, 23:36
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Vad jag tror? Otroligt konstigt om du inte kommer ihåg eller listat ut det. Jag tror varken på någon Gud eller Lucifer. Jag tycker bara det är intressant o se hur en annan tänkande människa ser på saken och världen. Tråkigt att du varje gång kommer med "va tror du själv" när du själv inte riktigt vet vad du ska svara när ja ger dig lite kluriga funderingar. Riktigt tråkigt.
Citera
2015-01-09, 23:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vad jag tror? Otroligt konstigt om du inte kommer ihåg eller listat ut det. Jag tror varken på någon Gud eller Lucifer. Jag tycker bara det är intressant o se hur en annan tänkande människa ser på saken och världen. Tråkigt att du varje gång kommer med "va tror du själv" när du själv inte riktigt vet vad du ska svara när ja ger dig lite kluriga funderingar. Riktigt tråkigt.
Så du menar att det endast är du som får ställa frågorna och jag skall svara?
OCH nu har du fördomar också: när du själv inte vet vad du skall svara när jag ger kluriga funderingar
Vad var det för klurigt med de frågorna tycker du?
Citera
2015-01-09, 23:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Nu är det ju så att de som tror att det finns en gud,alltid tror att det finns en motpol(satan). Andra kan dock välja bort bägge samtidigt.
Jaha tänk att det visste jag inte äre såå Oj då
Ja endera väljer man Gud eller Lucifer, eller båda eller ingen av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in