2014-10-09, 19:46
Medlem
Sameshs avatar
Hejsan!, jag undrar om man kan ställa in så att fönstret inte öppnar när man startar steam första gången?
Citera
2014-11-21, 22:02
Medlem
Hej. Är dags för mig att hyra samt bygga ihop en hns server, tänkte köra amxmodx, vad för plugins skall man använda för hns? vad är liksom bäst?
Citera
2014-11-23, 18:55
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Jag köpte idag storpacket hos Steam med spel (220 spänn) och skulle äntligen börja spela CS igen.
Men det laggar på vanliga CS när jag kollar runt mig. Eller ja, typ stannar till efter en viss grad av vridning.

Processor 2,6 GHz Intel Core i5
Minne 8 GB 1600 MHz DDR3
Grafik Intel Iris 1536 MB

De här borde väl inte vara några problem hoppas jag? Sitter på en MacBook Pro om de har någon betydelse.

Jätte tacksam för hjälp.

Citat:
Va fan .

Googla runt lite och valde att skriva in dessa configs i consolen:
rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
fps_max 101
ex_interp 0.01
net_graphpos 2
net_graph 3
net_graphwidth -125
graphheight 50
cl_dynamiccrosshair 0
hud_fastswitch 1
_cl_autowepswitch

Nu kan jag inte ens röra mig längre när jag går in i ett game. Är helt okunnig med så vad kan jag göra .

Lyckades du lösa det här, eller är det någon annan som har svar på frågan? Har en polare med samma dator som gärna skulle börja spela igen, men känns som att grafikkortet kan ställa till problem. Orkar inte be han köpa spelet om det inte ens är spelbart.
Citera
2014-11-23, 23:32
Bannlyst
Hejsan och mitt problem är att jag får: "Steam validation Error" varje gång jag försöker connecta till HLDS som jag startar via steam, det funkar inte heller för mina kompisar att komma in på servern, jag har internetsladden kopplad direkt till internetjack, hur som helst skriver status i consolen när jag har startat den och då står det :

hostname: Dedicated server
version : 48/1.1.2.7/Stdio 6153 secure (10)
tcp/ip : 85.229.160.73:27015
map : de_dust2 at: 0 x, 0 y, 0 z
players : 0 active (10 max)

# name userid uniqueid frag time ping loss adr
0 users

Googlade på: http://www.brutalcs.nu/guider/guide/111/steam-validation-rejected-lost och där fick jag lära mig att skriva ordet status, hur som helst jag har en annan version av HLDS och jag vet inte vad jag ska göra nu, har stängt av och startat om steam, har avinstallerat/installerat om HLDS/CS 1.6 har testat fram och tillbaka, lägga till/ta bort mappen steam_appid eller steam_appid.txt med nummer 10 på: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Half-Life\cstrike eller C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Half-Life, Nu är datumet 23/11/14 och vissa kommentarer på sidan är från 2009 och framåt: http://www.brutalcs.nu/guider/guide/111/steam-validation-rejected-lost, min kompis hjälpte mig att fixa HLDS som tidigare kunde inte startas överhuvudtaget via steam, och han gjorde det via steam CMD. Det var på fredag då han fixade HLDS till mig.

1. Vad kan jag göra?
2. Behöver en extrem detaljerad förklaring tack till detta...
3. Hjälp uppskattas tack.
4. Är det några stavfel så säg till så skriver jag om.
5. Antar väl att här kan man vända sig till med problemet.

Citera
2014-11-24, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Hejsan och mitt problem är att jag får: "Steam validation Error" varje gång jag försöker connecta till HLDS som jag startar via steam, det funkar inte heller för mina kompisar att komma in på servern, jag har internetsladden kopplad direkt till internetjack, hur som helst skriver status i consolen när jag har startat den och då står det :

hostname: Dedicated server
version : 48/1.1.2.7/Stdio 6153 secure (10)
tcp/ip : 85.229.160.73:27015
map : de_dust2 at: 0 x, 0 y, 0 z
players : 0 active (10 max)

# name userid uniqueid frag time ping loss adr
0 users

Googlade på: http://www.brutalcs.nu/guider/guide/111/steam-validation-rejected-lost och där fick jag lära mig att skriva ordet status, hur som helst jag har en annan version av HLDS och jag vet inte vad jag ska göra nu, har stängt av och startat om steam, har avinstallerat/installerat om HLDS/CS 1.6 har testat fram och tillbaka, lägga till/ta bort mappen steam_appid eller steam_appid.txt med nummer 10 på: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Half-Life\cstrike eller C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Half-Life, Nu är datumet 23/11/14 och vissa kommentarer på sidan är från 2009 och framåt: http://www.brutalcs.nu/guider/guide/111/steam-validation-rejected-lost, min kompis hjälpte mig att fixa HLDS som tidigare kunde inte startas överhuvudtaget via steam, och han gjorde det via steam CMD. Det var på fredag då han fixade HLDS till mig.

1. Vad kan jag göra?
2. Behöver en extrem detaljerad förklaring tack till detta...
3. Hjälp uppskattas tack.
4. Är det några stavfel så säg till så skriver jag om.
5. Antar väl att här kan man vända sig till med problemet.

Jag har till och med skrivit sv_lan 0 i consolen efter alla dessa ändringar i HLDS...
Citera
2014-12-08, 19:00
Medlem
Nån mer som var pro i Condition Zero? Va top på servern jag körde. Va nära å joina en pro-clan.
Citera
2014-12-09, 21:24
Medlem
hur tar man bort autoconnect? cs 1.6
Citera
2014-12-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Lyckades du lösa det här, eller är det någon annan som har svar på frågan? Har en polare med samma dator som gärna skulle börja spela igen, men känns som att grafikkortet kan ställa till problem. Orkar inte be han köpa spelet om det inte ens är spelbart.

Citat:
Jag köpte idag storpacket hos Steam med spel (220 spänn) och skulle äntligen börja spela CS igen.
Men det laggar på vanliga CS när jag kollar runt mig. Eller ja, typ stannar till efter en viss grad av vridning.

Processor 2,6 GHz Intel Core i5
Minne 8 GB 1600 MHz DDR3
Grafik Intel Iris 1536 MB

De här borde väl inte vara några problem hoppas jag? Sitter på en MacBook Pro om de har någon betydelse.

Jätte tacksam för hjälp.
Om jag inte missminner mig så behöver man tvinga av v-sync i grafikkorts-inställningarna. Det var dock ett tag sen jag petade på 1.6 (vilket jag antar är vad som är på tapeten här) så det är inte säkert att det är problemet. Vet att det pratades mycket om det här problemet när 1.6 fortfarance var aktivt. Kan vara värt att titta på fragbite efter lösningar också.
Citera
2014-12-14, 16:14
Medlem
exhilists avatar
Hej jag har en upplösning i cs som gör det omöjligt för mig att se hela skärmen när jag är inne i cs. 1.6

Min upplösning i windows är 1920 x 1080. I cs är den 1024 x 768 . Jag ser bara i mitten av alltihopa. kan ej gå in i inställninga roch ändra tillbaka. ser bara en liten del som är centrerad i mitten. Jag tryckte på "widescreen" och sen blev det så där. Hur ändrar jag så jag ser allt och inte en centrerad bit i mitten ?
Senast redigerad av exhilist 2014-12-14 kl. 16:23.
Citera
2014-12-26, 00:09
Medlem
lighten-ups avatar
På en server som jag har spelat på säger de "good trim".
Vad exakt menas med det?
Citera
2015-01-09, 22:50
Medlem
Hej! Jag har lagt till 25€ till min steamwallet via paysafecard men de lades inte till några pengar på mitt steamkonto. När jag skickade frågan till steam support bad de mig bifoga bevis, men jag vet inte riktigt vad för bevis. Vart hittar jag bevisen?
Citera
2015-01-09, 23:17
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaxxxiZ
Hej! Jag har lagt till 25€ till min steamwallet via paysafecard men de lades inte till några pengar på mitt steamkonto. När jag skickade frågan till steam support bad de mig bifoga bevis, men jag vet inte riktigt vad för bevis. Vart hittar jag bevisen?

Du borde kunna visa överföringen på nåt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in