2015-01-09, 18:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Stormningen av båda gisslansituationer skedde med 10-15 min mellanrum. Kan det ha varit så att negern började avrätta sin gisslan när han fick reda på vad som hände med hans kollegor?

I så fall har franska polisen gjort bort sig totalt, givetvis stormar man båda ställena samtidigt.

Kan ju vara så att de haft telefonkontakt med varandra.
Citera
Medlem
"Klockan 18.15 har ett misstänkt paket hittats vid tågstationen vid Chateles les Halles mitt i Paris.
Delar av stationen spärras nu av.
Aftonbladets reporter Lisa Röstlund och fotograf Andreas Bardell klev just av ett tåg där och möttes av skrikande poliser och gendarmer med automatvapen.
- De viftade och skrek åt alla som klev av tåget att springa mot utgången, säger Lisa Röstlund."
Citera
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValleDalle
Kolla på denna videon
http://www.liveleak.com/view?i=55e_1420821395

Massor med poliser vid ingången, hur ska man smidigt ta sig in alternativt ut?
Tycker det hade vart smidigare med 4-5 poliser på varsin sida
Varför smäller granaten? eller vad den än är precis vid fötterna vid polisen, det ser ut som om de kastar den längre in, men kommer tillbaka igen och smäller vid dem.
....
Jag må inte vara den bäste på att kritisera polisen där, har du något bättre att komma med, så accepterar jag att jag har fel.

Absolut, det är många poliser vid dörren, antagligen ganska osmidigt. Men de har träningen, de har säkerligen tränat på liknande situationer. Har du?
Varför granaten smäller kan vi bara spekulera i, den kanske kastades ut igen? Kanske studsade på fel sätt? Det kommer säkerligen analyseras väldigt mycket men i nuläget bör vi inte kritisera situationen pga "halvbra" fotomaterial. Helmet-cameras fanns nog på insatsstyrkorna så man vet ju aldrig om materialet kommer läcka.(Dont get me wrong, jag är tacksam för filmen och materialet som visas)

Nej, jag litar hellre på deras expertis om situationen än dig, jag har inte mycket mer argument angående detta.
Citera
Medlem
Fredrik Reinfeldt har uttalat sig: källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20134866.ab

"Även Reinfeldt lyfter också fram vikten av att hitta de långsiktiga svaren.
– Vi måste hitta vägen bort från vägen bort från hatet och intoleransen. Det måste vara en väg som går mot mer öppenhet, mer demokrati och skapandet av tolerans människor emellan också när det finns stora olikheter, säger han.
Reinfeldt lyfter fram Sverige som ett bra exempel på ett land som hittat svar på detta.
– Jag hoppas också vi minns det i denna värld när vi nu ropar på kontroll och vapenmakt, att visst ska man fånga de som är skyldiga, men vi måste också öppna för andra typer av samhällen."

Fy fan vilken jävla pajjas! Att man bara tröstar att vara naiv i detta läge istället för att se problemen, än en gång ska svenska politiker få oss svenskar att känna att det är vi som är problemet att saker blir som det blir, istället för att människor , grupper och individer själva tar ansvar för sitt handlande, hoppas du läser detta Fredrik, ynkligt ta mig fan, visa respekt för folk som fått sätta livet till och ta inte så jävla lätt på det!
Citera
2015-01-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
http://rt.com/news/221255-montpellier-jewelery-hostage-france/

Flygplan i nöd:
https://twitter.com/hashtag/v72506?f=realtime&src=hash
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det som sägs på France 24 English just nu är att det är totalt 4 döda från butikshändelsen, inklusive gisslantagaren. Alltså 3 ur gisslan döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
"Klockan 18.15 har ett misstänkt paket hittats vid tågstationen vid Chateles les Halles mitt i Paris.
Delar av stationen spärras nu av.
Aftonbladets reporter Lisa Röstlund och fotograf Andreas Bardell klev just av ett tåg där och möttes av skrikande poliser och gendarmer med automatvapen.
- De viftade och skrek åt alla som klev av tåget att springa mot utgången, säger Lisa Röstlund."
Det blir en epidemi det här. Har det startats någon form av copycat-kedja nu med hot och attacker!?
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Känns osannolikt. Enligt reportrarna på Sky använde snuten störningsutrustning i området.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Enligt NRK har terroristbruden kommit undan polisen...
Citera
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Om dom haft telefonkontakt och bröderna sagt: "fuck it" och gått ut för att dö martyrdöden så borde ju butiks-terroristen haft gott om tid att döda alla sina gisslan. Nu överlevde merparten
Citera
2015-01-09, 18:28
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
För det gick ju jättebra i Waco eller?

- Jänkarna är nummer ett!
Citera
2015-01-09, 18:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Fan, så kom upplösningen just när man tog en paus från rapporteringen och gick iväg till köpcentret!

Det glädjer mig att flickan tycks ha klarat sig, hon är så snygg!
Vad jag förstår är det ytterst oklart om hon överhuvudtaget var på plats inne i butiken.

Förstår inte varför polisens agerande vid tryckeriet hyllas så mycket här. Bröderna gick ju till attack själva, då var det väl inte så svårt att ta dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in