2015-01-09, 18:29
Medlem
Tilteds avatar
Synd att bröderna inte kunde tas levande. Nu fick de ju som de ville och dog "martysdöden".

Ett mer rättmätigt straff hade varit livslång isolering i en cell tapetserad med Muhammed karikatyrer ifrån golv till tak. Det hade nog kännts värre än döden för dessa hjärntvättade idioter.
Citera
Medlem
Busstations avatar
Hittade det här på twitter:
"Female suspect in grocery siege, Hayat Boumeddiene, escapes, police union spokesman says. #ParisAttacks "

Låter ju helt sjukt att hon skulle kunna smita undan?

https://twitter.com/JFXM
Citera
Medlem
meas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kan ju vara så att de haft telefonkontakt med varandra.

Telenätet var nersläckt innan dom gick in
Citera
2015-01-09, 18:30
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradlosa
Flygplan i nöd:
https://twitter.com/hashtag/v72506?f=realtime&src=hash

vad handlar detta om?
Citera
Bannlyst
Vad händer med flyget i Frankrike?

BREAKING Volotea #V72506 from Montpellier to Strasbourg is in an emergency. ... http://tmi.me/1eWcWl

Flygplanet ska ha landat i Strasbourg men verkar ha vänt.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
"Klockan 18.15 har ett misstänkt paket hittats vid tågstationen vid Chateles les Halles mitt i Paris.
Delar av stationen spärras nu av.
Aftonbladets reporter Lisa Röstlund och fotograf Andreas Bardell klev just av ett tåg där och möttes av skrikande poliser och gendarmer med automatvapen.
- De viftade och skrek åt alla som klev av tåget att springa mot utgången, säger Lisa Röstlund."

Jag har bullat upp med ostbågar och skumpa så jag förväntar mig nog lite att det kommer ske något kommande dygnet. Sannolikheten måste vara stor att detta triggar igång någon mentalt instabil bilbrännare från förorten att göra något liknande. Men det kommer nog röra sig om hemmagjorda bomber och slöa knivar isf,.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Stormningen av båda gisslansituationer skedde med 10-15 min mellanrum. Kan det ha varit så att negern började avrätta sin gisslan när han fick reda på vad som hände med hans kollegor?

I så fall har franska polisen gjort bort sig totalt, givetvis stormar man båda ställena samtidigt.

Brøderna gick ut, man stormade inte, således blev poliserna tagna vid sængen. Følj rapporteringen!
Citera
Avstängd
Iman2014s avatar
Helt seriöst alltså.

Man kan inte sluta förundras över gärningsmännens inkompetens! De i princip lyckades komma undan från platsen, avslöjar sin egen identitet helt utan anledning genom att tappa ID kortet, sedan gömmer dem sig i en handelsaffär! Som om sådana platser inte är ideala att storma!

Dem kunde ju ha köpt massa chips och hällt i massa vatten och åkt till något öde ställe i landsbygden och gömt sig ensamma i naturen. Dem hade kunnat överleva i flera veckor bara genom att äta chips och bröd och dricka vatten tills det hela hade lugnat ner sig lite. Idioter.
Citera
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ännu en bild på terroristen Amedy Coulibaly, stor neger.

http://www.ladda-upp.se/bilder/dxxlxnmauypxsf/

Vad handlar artikeln om? Någon som orkar översätta eller har tillgång till en översättning?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Oj.., enligt NRK så skall terroristerna inte ha vetat, att de hade en gisslan. Han skall typ ha hållit sig gömd i byggnaden.
Citera
2015-01-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fan, så kom upplösningen just när man tog en paus från rapporteringen och gick iväg till köpcentret!

Det glädjer mig att flickan tycks ha klarat sig, hon är så snygg!
Vad jag förstår är det ytterst oklart om hon överhuvudtaget var på plats inne i butiken.

Förstår inte varför polisens agerande vid tryckeriet hyllas så mycket här. Bröderna gick ju till attack själva, då var det väl inte så svårt att ta dem?

Så som jag förstår det har polisen påbörjat en inbrytning genom taket och antar då att terrorbroshorna gick till attack då mot de andra.
Citera
2015-01-09, 18:31
Bannlyst
Oerhört tråkigt att GM avled. Allt för lindrigt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in