Citat:
Ursprungligen postat av
DTWK
Något vittne sa att det såg ut som en pistol med en granat i änden. Stämmer inte riktigt in på RPG-7. Kan ju vara så att vittnet drack lite för mycket vin till lunchen iof.
hörs mer ut som rpg2, eller om de har en rysk granattillsats GP30 ej påmonterad.
min sista och minst troliga alternativ är en raketpistol som användes i väldigt liten utsträckning av nazityskland under 2 bk. men detta vapen är så ovanligt att det vore nästan omöjligt att de har den i ägo...