2015-01-09, 13:22
  #4357
Medlem
Mr-Ees avatar
Enligt BBC's livesändning ska skolan som ligger nära tryckeriet blivit evakuerad efter förhandlingar med bröderna. Detta tyder på att de är villiga att förhandla.
Citera
2015-01-09, 13:22
  #4358
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Kan inte stridsvagnen vara något taktiskt som insatsstyrkan kommer hålla sig bakom ifall dom avancerar emot byggnaden? Visserligen har dom väl en bil som tål kulor men...
Stridsvagnen är inte bara ett utmärkt rörande skydd för insatsstyrkan, utan den drar till sig eldkraft. Tror att de kommer använda den till det.
Citera
2015-01-09, 13:23
  #4359
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemptuous
Mer än GIPN och RAID menar jag alltså.
GIGN anses vara en av de bästa anti-terrorism styrkorna i världen. Speciellt vid gisslantaganden.
GIPN och RAID är polisiära specialstyrkor medan GIGN är en militär specialstyrka. Således så bör GIGN ha mer erfarenhet av gisslantaganden av militär karaktär.
Citera
2015-01-09, 13:24
  #4360
Medlem
undrar vad och när dom kommer använda deras rocket launcher..
Citera
2015-01-09, 13:25
  #4361
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Stridsvagnen är inte bara ett utmärkt rörande skydd för insatsstyrkan, utan den drar till sig eldkraft. Tror att de kommer använda den till det.
Rätt använd är den ett stort övertag vid insats: ex:

https://www.youtube.com/watch?v=kajhu7qgojU
Citera
2015-01-09, 13:26
  #4362
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
18-åringen som togs som misstänkt har släppts då han hade alibi. Det finns ingen tredje person i nuläget vad jag vet?
Tredje personen som sköt ihjäl den kvinnliga polisen har kopplingar till bröderna.
Citera
2015-01-09, 13:26
  #4363
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Stridsvagnen är inte bara ett utmärkt rörande skydd för insatsstyrkan, utan den drar till sig eldkraft. Tror att de kommer använda den till det.

Dessutom ett fantastiskt bra psykologiskt vapen.
Citera
2015-01-09, 13:26
  #4364
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Raketgeväret är antagligen ett RPG-7, det är vanligt hos terrororganisationer.
Något vittne sa att det såg ut som en pistol med en granat i änden. Stämmer inte riktigt in på RPG-7. Kan ju vara så att vittnet drack lite för mycket vin till lunchen iof.
Citera
2015-01-09, 13:26
  #4365
Medlem
BonerBatmans avatar
Vad vet vi om gisslan? Hört att det ska vara en 26 årig Michel något. Facebook?
Citera
2015-01-09, 13:27
  #4366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Som tidigare sagt, det finns inget som tyder på att de vill offra sina liv.
Det behöver ingalunda vara någon större grupp bakom detta.

Betänk att det finns typ femtusen prinsar i Saudiarabien som var och en har mångmiljonbelopp i veckopeng. Någon promille av dem är rötägg som stödjer såna här brott (Saudiska staten gör det absolut inte, de vill bara ha lugn och ro).
Jag hävdar fortfarande att huvudmotivet för dessa gossar är pengar.

Och när ska bröderna använda pengarna? Anledningen att dom inte ger upp ännu är kanske för att de riktiga hjärnorna bakom massakern måste först ge dem order att ge upp. Dom gäckar polisen tills de andra är säkra på någon plats utanför Europa.
Citera
2015-01-09, 13:28
  #4367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
Tredje personen som sköt ihjäl den kvinnliga polisen har kopplingar till bröderna.
Intressant var for du det ifrån?
Citera
2015-01-09, 13:29
  #4368
Medlem
Någon som vet om detta var ISIS-anhängare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in