2015-01-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Min fråga angående stridsvagnar tyckte MOD tydligen var trams....

https://twitter.com/Telegraph/status/553501773517033472

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nu har de en stridsvagn där

https://twitter.com/Telegraph/status/553501773517033472/photo/1

Stridsvagnen står ju på ett släp dock!? Kanske bara ett sammanträffande att den transporteras förbi stället.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dom hade ju inte behövt skjuta ner flygplan? Det finns ju andra saker dom kan göra på en av världens största flygplatser.

Nu tror jag inte att de satsade på att själva dra iväg och komma med i 10.000 meters klubben
Men ett scenario är ju att de hade tänkt att få någon fängslad från al qaida eller IS frigiven
det har ju fastslagits att de är tränande i aq läger så de bör ju inte vara några duvungar
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Säger inte att hon sköter det här bra. Alla är ju så uppskruvade just nu och då säger man ofta saker som man i efterhand önskar att man kunde ha formulerat annorlunda.

Att föreslå konkreta åtgärder är bättre än att, som Hollande, stå och babbla fram en massa intetsägande svammel.
Citera
2015-01-09, 12:08
Medlem
LexLinneas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Dom har lärt sig panga lite automatvapen i Syrien och ser ut som commandos för att de har rånarluvor automatvapen. Man får lätt bilden att de är "proffs". Själva utförandet talar dock för att de var slarviga som fan.

Det har även påpekats att träffbilden i vindrutan på en bil var liten, vilket skulle tala för att de var duktiga på att hantera vapnen. Även detta kan härledas till eventuell träning i Syrien.

Ja, att en lärt sig skjuta prick behöver ju inte nödvändigtvis göra en till proffs. Det är sant.

Agerandet efter Paris tyder ju verkligen inte på proffs - snarare är det så jävla amatörmässigt att det verkar direkt improviserat. Jag undrar om de kan ha haft en backupplan som sket sig redan i första läget?
Citera
2015-01-09, 12:09
Medlem
Adifreaks avatar
vet inte om detta har varit uppe, men BBC karta på var exakt muslimerna befinner sig.

https://twitter.com/BBCBreaking/status/553506608203169792/photo/1
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Käbbel om huruvida de muslimska offren egentligen är "rot-fransmän" kan man ta senare.

Nu har hon väl inte diskuterat detta men jag tror att ytterst få fransmän (riktiga sådana) idag ser dessa terrorbröder som "rot-fransmän".
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att föreslå konkreta åtgärder är bättre än att, som Hollande, stå och babbla fram en massa intetsägande svammel.

Visst. Men som Aspusa skriver så kan man också plocka poäng genom att sluta upp och visa att man står enade.

Men vad vet man. Hur man borde agera i Sverige behöver absolut inte vara rätt måttstock för hur man bör agera i Frankrike.
Citera
2015-01-09, 12:10
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det sades på någon nyhetssändning igår, att anledningen till att de blev identifierade var att "en av dem tappat sitt pass i flyktbilen".
De visade ID-handlingen i en nyhetssändning tidigare idag. Det var inget pass.
Citera
Medlem
Plics avatar
Hoppas de nekas martyrdöden och tas levande.
Antar att förhandlaren just nu drar ut på snacket så att insatsstyrkan kommer på plats ordentligt innan man går in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Stridsvagnen står ju på ett släp dock!? Kanske bara ett sammanträffande att den transporteras förbi stället.
En tillfällighet att en stridsvagn är 500 meter ifrån en plats där ett terror drama utspelar sig?
Nej det tror jag inte, den kanske ställs i beredskap av olika anledningar.
Citera
Medlem
LexLinneas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Myndigheterna har telefon kontakt med bröderna, där de har sagt att de vill dö som martyrer.

Jaså, det visste jag inte. Tack för info!

Vill de så gärna dö som martyrer så går det utmärkt bra för min del. Bara att kliva utanför dörren nu...
Citera
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling

Tror knappast man transporterar en stridsvagn genom det området just nu av någon annan random anledning.

--

F.ö så skönt franskt av snubben som öppnade en Champagneflaska och ställde vid minnesplatsen istället för ljus/rosor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in