2015-01-09, 12:03
Medlem
Busstations avatar
Varför tar dom gisslan om dom vill dö som martyrer?
Citera
2015-01-09, 12:04
Medlem
8711s avatar
Skrivs om stridsflygplan i en chatt där jag läser, kan det stämma?
Citera
2015-01-09, 12:04
Medlem
Facebacks avatar
Tror dom livebilderna av taket på fabriken är en timme gamla bilder som dom sänder som "live" och att dom nu har poliser på taket för att lura terroristerna om dom skulle kolla på tv´n.
Så skulle jag göra iaf.
Citera
2015-01-09, 12:05
Medlem
Adifreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Min fråga angående stridsvagnar tyckte MOD tydligen var trams....

https://twitter.com/Telegraph/status/553501773517033472

oj, riktigt galet.
kanske en stridsvagn som höll på att transporterades och råkade åka förbi i ren slump... har svårt att tro att man behöver en stridsvagn för två förvirrade apor i ett lagerhus.
Citera
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Vilka jäkla klantiga terrorister som
1. Inte åker så långt från Paris som möjligt
2. Inte delar på sig
3. Glömde körkort (om det nu inte var med flit)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexLinnea
Jo, det kan du i och för sig ha en poäng i. De gick fel, var tvungna att få hjälp att ta sig in, trasslade till det på väg därifrån...

Jag tror det var själva bilderna som fick mig att känna att det verkade välplanerat - de framstår som ganska kalla och strategiska, liksom. Men det behöver förstås inte betyda att de var det.
Dom har lärt sig panga lite automatvapen i Syrien och ser ut som commandos för att de har rånarluvor automatvapen. Man får lätt bilden att de är "proffs". Själva utförandet talar dock för att de var slarviga som fan.

Det har även påpekats att träffbilden i vindrutan på en bil var liten, vilket skulle tala för att de var duktiga på att hantera vapnen. Även detta kan härledas till eventuell träning i Syrien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast det finns möjligheten att de vill bli martyrer - dödas i strid med polisen - så att de får de 40(?) oskulderna.
Det är vad de tror. Hade kanske varit på plats att någon upplyste dem om att islam har tagit avstånd från dådet för det är inte förenligt med den sanna läran. det ligger som jag ser det på imamernas ansvar att upplysa terrorister om det, att inget paradis väntar, om de nu menar allvar.
Citera
2015-01-09, 12:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Källa på passen? Har bara läst 'ID-handling'.

Det sades på någon nyhetssändning igår, att anledningen till att de blev identifierade var att "en av dem tappat sitt pass i flyktbilen".
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Säger inte att hon [Marine Le Pen] sköter det här bra. Alla är ju så uppskruvade just nu och då säger man ofta saker som man i efterhand önskar att man kunde ha formulerat annorlunda.

Jepp. Jag är faktiskt litet förvånad över bristen på fingertoppskänsla vad gäller media-dramaturgi. Här hade hon tidernas chans att hålla käft, sluta upp kring de gemensamma republikanska värderingarna, och på det sättet komma in från kylan ganska så rejält. Efter någon vecka skulle allt vad hon har att säga falla i betydligt bättre jord.

Att hon definierar ut sig själv på det här sättet verkar helt idiotiskt. Och kan t.o.m. alienera hennes egna supporters - jag är säker på att de allra flesta FN-sympatisörer i _dagsläget_ gärna deltar i manifestationer för yttrandefrihet och republiken Frankrike. Käbbel om huruvida de muslimska offren egentligen är "rot-fransmän" kan man ta senare.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Skrivs om stridsflygplan i en chatt där jag läser, kan det stämma?

Behöver inte ha något att göra med gisslandramat. Fast kanske har man nytta av spaningsutrustningen som det franska flygvapnet besitter...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexLinnea
Hade de velat bli martyrer hade de väl självmordsbombat redaktionen snarare än dragit ut på det så här? Jag tycker inte deras agerande tyder på att de VILL bli martyrer, även om de säkert är mer avslappnat inställda till det än vad jag skulle vara.

Myndigheterna har telefon kontakt med bröderna, där de har sagt att de vill dö som martyrer.
Citera
2015-01-09, 12:07
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Källa på passen? Har bara läst 'ID-handling'.

Googla "Said Kouachi left his passport in the getaway car" så hittar du massor.

Här är en: http://www.msnbc.com/msnbc/paris-shooting-suspects-followed-paths-toward-extremism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in