2015-01-09, 11:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
jag har nu skrivit i 4 dagar att dessa terrorister vill inte dö, de ljuger,
annars hade de direkt efter dådet tagit sig in på ett hotell eller galleria och tagit en massa gisslan, hundratals, tusentals, och avrättat de, och de hade kunnat dö i en episk strid med polisen mitt i Paris,
de hade kunnat dra ut på förhandlingar, hela Frankrike och världen hade förundrats och darrat av skräck,

nu har dessa uslingar tagit ett... gisslan i nån förort, vilken antiklimax,

vilken osis för den som arbetade på den lilla offset firman, vad är oddset att i 7 miljonersstaden med omnejd just den personen skulle hamna i klorna på terrorister,

Tror mer på att de har en helt annan agenda än den du klistrat på dem.
Troligt att de har ytterliga mål innan de spränger eller skjuter huvudet av sig själva
Citera
2015-01-09, 11:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det här tryckeriet, vad trycker man där egentligen? Tänkte att tryckeriet i sig kunde vara ett mål.
Ursäkta om detta är off topic eller om det har nämnts tidigare i tråden...

Ingen organisation har tagit på sig dådet, det tyder ju på att det är två ensamma galningar.
Att skrika sig hes om islamism är månne lite överdrivet, även om det kanske är nån saudisk prins som finansierat detta.
Motivet för dessa degenererade förortsungar är nog säkert pengar i första hand.

Pengar? Skulle de masskrerat redaktionen för att få pengar? Var det ett egentligen ett rån?

Jag tror att platsen som ser ut att bli slutet på historien är helt slumpmässig. Det var där de råkade hamna efter jakten, det var inte deras mål. Om de ens hade ett mål.
Citera
Medlem
Citat:
Så som jag förstått det så blev de igenkända, och inledde inte det hela som ett rån.

Men de hade ju tydligen klistrat över bilens nummerplåt. Det visar att det inte tänkte besöka macken "lagligen". Måste vara bästa sättet att väcka polisens och allmänhetens misstankar. Varför??
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwa
Lyssnar på aftonbladets expert, han spår " Islamofobiska dåd " mot moskeér den närmsta veckan.

Jag har inte sett någon bevakning alls vid moskéen på medis i stockholm..
bor precis intill den.

Jag hörde på radion att någon kastat in ett paket bacon i entrén till nån moské i Sverige i morse. Det är allt. Media går i spinn. Måtte inte fler liv spillas i detta franska drama.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Vilken stream följer ni/rekommenderar ni?

Kör CNN själv; http://www.livenewschat.eu/breaking/
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Mycket konstigt..

Hollande , den kåte jäveln går på psykofarmaka, han pallar inte trycket,
det avslöjades att han för inte så länge sedan körde en motorcykel till sin älskarinnas lägenhet i Paris, hehe
utan beskydd från livvakter
Citera
2015-01-09, 11:48
Medlem
Polisen ska hålla presskonferens i byn.
Citera
2015-01-09, 11:48
Medlem
LexLinneas avatar
Är det bara jag som tycker att de här grabbarna verkat tappat greppet fullständigt nu?

Själva insatsen i Paris verkar ju ha varit relativt välplanerad och välutförd - men resten? Råna en bensinmack? Gömma sig i en byggnad som verkar vara total återvändsgränd? Skjuta mot insatsstyrkan?
Citera
2015-01-09, 11:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwa
Lyssnar på aftonbladets expert, han spår " Islamofobiska dåd " mot moskeér den närmsta veckan.

Jag har inte sett någon bevakning alls vid moskéen på medis i stockholm..
bor precis intill den.

att en byggnad bevakas betyder inte att det står vakter i en ring runt den
en massiv baconbombning av moskéer skulle ju inte skada någon fysiskt
Citera
2015-01-09, 11:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLinnea
Är det bara jag som tycker att de här grabbarna verkat tappat greppet fullständigt nu?

Själva insatsen i Paris verkar ju ha varit relativt välplanerad och välutförd - men resten? Råna en bensinmack? Gömma sig i en byggnad som verkar vara total återvändsgränd? Skjuta mot insatsstyrkan?

Jag tror att det gick snett, det andra terrordådet kan ha varit en avledningsmanöver, bröderna skulle till flygplatsen och begå något större dåd.
Citera
2015-01-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Pengar? Skulle de masskrerat redaktionen för att få pengar? Var det ett egentligen ett rån?

Jag tror att platsen som ser ut att bli slutet på historien är helt slumpmässig. Det var där de råkade hamna efter jakten, det var inte deras mål. Om de ens hade ett mål.
Skulle gissa på att de försökte ta sig till flygplatsen Chaulle de Gaulle som ligger i närheten. Inte en chans att de hade kunnat flyga ut ur landet, men man får nog lätt tunnelseende i en sådan situation. Och dom hade inte direkt så många alternativ.
Citera
2015-01-09, 11:51
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men de hade ju tydligen klistrat över bilens nummerplåt. Det visar att det inte tänkte besöka macken "lagligen". Måste vara bästa sättet att väcka polisens och allmänhetens misstankar. Varför??

Detta kan det finnas fler orsaker till.. Inte fastna på trafikkameror, övervakningskameror osv. Behöver inte alls ha något att göra med rånet mot macken. Rånet mot macken kan ju varit slumpat och de tog situationen som den kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in