Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Jag är verkligen ingen islamvurmare, men jag måste påpeka att dessa människor har lika lite gemensamt med majoritetens islam som Ku Klux Klan har gemensamt med Frälsningsarmén.
De flesta muslimer i Sverige har tvärtom flytt från länder och regimer där de utsatts för just den typ av terror, förtryck och religiös åsiktskontroll som vi sett i Frankrike.
Många muslimer har fördömt attackerna och beskriver gärningsmännen som idioter och sjuka i huvudet.
Den frågan jag för första gången ställt mig de senaste dagarna är:
Är det vanligt förekommande att idioter och människor som är sjuka i huvudet som söker sig till Islam eller är det Islam som gör människor till idioter och sjuka i huvudet?
Ayatollah Khomeini, som var Irans andliga ledare och kanske den högsta andliga ledaren i hela den muslimska världen, utlyste en dödsdom på Salman Rushdie i Islams namn för Salmans roman Satansverserna. Så mycket för den fredliga icke-våldsreligionen.
Dessa typer av attacker kommer att bli vanligare i Europa. Samtidigt växer extremhögern i många (alla) länder vilket triggar galningarna ännu längre. Så kommer det fortgår tills det bryter ut ett inbördeskrig i något land.
Jag tror inte de eftersökta bröderna kommer att gripas levande, för att de själva inte vill gripas levande.