2015-01-08, 01:34
Medlem
iwannabeurdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Jag tror om dem inte fångar dem ikväll, så kan dem glömma att hitta dem levande.
Jag tror dem är ur landet redan.

Håller du koll på bron över sundet så kanske du ser dem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det var väl i den staden som 18-åringen uppgavs plugga?

Förmodligen en i raden av raider mot adresser där misstänkta kan tänkas vara, ha varit eller som kan ge ledtrådar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Såg ut som att poliserna i det där huset hade på sig ebola-dräkter. Någon annan som fann samma likhet?
Ser ut som vanliga dräkter som kriminaltekniker brukar bära på brottsplatser.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Det otäcka med att muslimerna spridit sig som råttor över hela Europa är att mördarna har hur många gömställen som helst att välja på. I varenda avkrok finns det araber som är villiga att gömma gärningsmännen. Det blir inte lätt att hitta dem när de har så ofantligt många kumpaner/muslimer som jublar över morden.
Citera
2015-01-08, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwannabeurdog
Varför letar man efter DNA när man har identiteten på dem?
Den nationella efterlysning kom efter tillslaget i Reims, kan vara så att de med detta fick beviset att de misstänkta GM var de rätta?
Citera
2015-01-08, 01:36
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops

Ja, det stämmer. Trodde de bar heltäckande gasmask men det har de ju inte. Kanske ett lik.
Citera
2015-01-08, 01:37
Medlem
Hegamons avatar
Personerna med masker och dräkter som Expressen rapporterar om är polistekniker.
Citera
2015-01-08, 01:37
Medlem
endastenkulturs avatar
Äh, vad ska man med bevis till, när dom kan "råka försvinna" och USA kan "råka hitta dom" och sätta dom på Guantanamo?

Nädå, det är klart att man gör allt man kan för att säkerställa att det inte blir någon onödig slip om man lyckas ta dom levande. Jag tror dock att dessa lär strida till sista droppen blod. Det är ju så man får sina 72 oskuldsfulla småpojkar enligt horanen.
Citera
2015-01-08, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Ja jo förstår hur du menar, men just riktad attack mot journalister som man dessutom enligt uppgift har förhört sig om är vissa namn tyder på planerat dåd. Om inte terrordåd, så ett väldigt overkill beställningsjobb, för de hade kunnat plocka dem på annat ställe än beväpnad arbetsplats.

Absolut. Det är definitivt planerat. Jag tror även att de som utför dåd likt dessa, är måna om att det ska vara relativt spektakulärt. Därför tar man inte alltid den enklaste vägen. Men varför skulle någon som vill dö en martyrdöd, bära rånarluva?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops

Jag funderade också på det, kan det vara så att en person faktiskt har dödats i lägenheten och att man fastställer identitet, fingeravtryck osv.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Ja, det stämmer. Trodde de bar heltäckande gasmask men det har de ju inte. Kanske ett lik.
Kan mycket väl vara ett lik, kanske GM?
Citera
2015-01-08, 01:39
Medlem
Hörde på getingens live-tv att de på sin flyktväg kapade en(?) ny bil. Några uppgifter vad som hände där? Ingen dödsskjutning eller liknande vid det tillfället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in