2015-01-09, 07:41
  #3613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudisktOcker
Skulle du babbla på sådär hade de nog skjutit dig bara för att få tyst på dig. De är på uppdrag och din närvaro där är nog skäl att döda dig. De har nog redan för länge sedan bestämt sig för att alla personer där inne är fiender till islam och inte rättrogna muslimer.

Som jag sade, om jag var en av journalisterna var de nog kört.
Citera
2015-01-09, 07:44
  #3614
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Som jag sade, om jag var en av journalisterna var de nog kört.

Den som bara råkade vara där i egenskap av annonsköpare blev skjuten han med. Du hade inte behövt vara journalist alltså.
Citera
2015-01-09, 07:58
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diastole
Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden. Vet någon om man har hittat GM ännu?
Nej, det har man inte gjort. Senaste nyheten på AB är att insatsstyrkan ska leta flera dagar i streck och att dom har *trumvirvel* egen kock. Under dessa dagarna har dom både hittat och dödat terroristerna flera gånger men det har alltid visat sig fel. Jag har nog aldrig sett såhär mycket förvirring under liverapporteringar.
Citera
2015-01-09, 08:02
  #3616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Nej, det har man inte gjort. Senaste nyheten på AB är att insatsstyrkan ska leta flera dagar i streck och att dom har *trumvirvel* egen kock. Under dessa dagarna har dom både hittat och dödat terroristerna flera gånger men det har alltid visat sig fel. Jag har nog aldrig sett såhär mycket förvirring under liverapporteringar.
Jag har försökt vända på det där både höger och vänster men har inte kommit fram till hur det kan vara relevant i något avseende i den här jakten, är kocken också utklädd till soldat eller har han ett förkläde?
Citera
2015-01-09, 08:04
  #3617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Nej, det har man inte gjort. Senaste nyheten på AB är att insatsstyrkan ska leta flera dagar i streck och att dom har *trumvirvel* egen kock. Under dessa dagarna har dom både hittat och dödat terroristerna flera gånger men det har alltid visat sig fel. Jag har nog aldrig sett såhär mycket förvirring under liverapporteringar.

Det känns ju lite tveksamt att kunna slakta 12 personer och komma undan med det mitt ute på öppna gatan 2015.
Citera
2015-01-09, 08:04
  #3618
Medlem
Carl Serungs avatar
http://www.expressen.se/nyheter/bilderna-av-dadet/
Titta på bilderna, är det en slump att nästan samtliga mördade var judar?
Citera
2015-01-09, 08:26
  #3619
Medlem
di.canios avatar
Tror inte gärningsmännen är kvar i Europa. De har nog dragit ner till Irak eller Syrien.
De ID-kort som hittades i bilen är bara lockbete, kan ju vara dödade jihadisters ID med fransk nationalitet som slogs i Syrien som användes av GM.

Franska underrättelsetjänsten vet ju om att snubbarna antagligen dragit utomlands och de söker spår så klart även där redan men Hollande vill inte tappa ansiktet och bli tvungen att avgå för fiaskot, 88.000 snutar mot två-tre snubbar och de lyckas ändå inte lokalisera GM.

Till slut tar man väl första bästa muslim i Frankrike och burar in för att lägga locket på. It's all politics...
Citera
2015-01-09, 08:28
  #3620
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
http://www.expressen.se/nyheter/bilderna-av-dadet/
Titta på bilderna, är det en slump att nästan samtliga mördade var judar?

Vilka av dessa är judar? Ser att den äldste är kvartsjude eller något, men i övrigt?

Tycker allihop ser mer franska än israeliska ut, utom möjligen den arabiske polisen..
Citera
2015-01-09, 08:30
  #3621
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av di.canio
Tror inte gärningsmännen är kvar i Europa. De har nog dragit ner till Irak eller Syrien.
De ID-kort som hittades i bilen är bara lockbete, kan ju vara dödade jihadisters ID med fransk nationalitet som slogs i Syrien som användes av GM.

Franska underrättelsetjänsten vet ju om att snubbarna antagligen dragit utomlands och de söker spår så klart även där redan men Hollande vill inte tappa ansiktet och bli tvungen att avgå för fiaskot, 88.000 snutar mot två-tre snubbar och de lyckas ändå inte lokalisera GM.

Till slut tar man väl första bästa muslim i Frankrike och burar in för att lägga locket på. It's all politics...
Tog viss tid att få tag i sista Bostonbombaren med och dom lär inte ha använt sig av mindre resurser än Frankrike. Håller bröderna inte kontakt med någon och håller sig i från att bli sedda så kan det dra ut på tiden. Skulle ju räcka att dom har lagt upp ett lager med mat och vatten någonstans i skogen så kan dom trycka där bra länge. Inte allt för troligt dock.
Citera
2015-01-09, 08:42
  #3622
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av di.canio
Tror inte gärningsmännen är kvar i Europa. De har nog dragit ner till Irak eller Syrien.
De ID-kort som hittades i bilen är bara lockbete, kan ju vara dödade jihadisters ID med fransk nationalitet som slogs i Syrien som användes av GM.

Franska underrättelsetjänsten vet ju om att snubbarna antagligen dragit utomlands och de söker spår så klart även där redan men Hollande vill inte tappa ansiktet och bli tvungen att avgå för fiaskot, 88.000 snutar mot två-tre snubbar och de lyckas ändå inte lokalisera GM.

Till slut tar man väl första bästa muslim i Frankrike och burar in för att lägga locket på. It's all politics...

Citat:
Enligt Silver är franska polisen i princip 100 procent säkra på att det är rätt personer som man jagar. Man vet att de är de båda bröderna som ligger bakom de här terrordåden.

Källa: SVT

Man hade dem spekulationerna innan polisens uttalande om vilka man jagar.
Citera
2015-01-09, 08:52
  #3623
Medlem
Flor-Idas avatar
En fråga från en som inte orkat följa detaljerna i terroristjakten.

Vet man med säkerhet att det var GM som rånade bensinmacken?
Citera
2015-01-09, 08:58
  #3624
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
En fråga från en som inte orkat följa detaljerna i terroristjakten.

Vet man med säkerhet att det var GM som rånade bensinmacken?

Inte 100% säkert. Men det var två personer, tungt beväpnade och enligt mackägaren var de väldigt lika de personer som utförde massakern. Kommer inte ihåg om de var maskerade under mackrånet, någon kanske kan förtydliga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in