2015-01-08, 23:37
Medlem
Vilken livesändning är bäst just nu?
Expressens upprepar ju bara gammalt skit.
Citera
2015-01-08, 23:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Vilken livesändning är bäst just nu?
Expressens upprepar ju bara gammalt skit.

Rekomenderar France 24 på tuben..
Citera
2015-01-08, 23:44
Medlem
santos_devilles avatar
Frågan kvarstår: VARFÖR SÖKS BARA DE TVÅ TERROR-BRÖDERNA? Vad hände med tre terrorister?

Att de gått ut i media att den tredje som angav sig själv är oskyldig kan ju vara ännu ett spegeltrick för dom resterande knarkar islamisterna.
Citera
2015-01-08, 23:44
Medlem
Snapcounts avatar
Fem helikoptrar med värmesökande kameror skall köra hela natten..

http://www.tv2.no/nyheter/paris-skytedrama
Citera
2015-01-08, 23:46
Medlem
yxikaxi00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta har inget med yttrandefrihet att göra. Det är helt andra skäl som får tusentals unga muslimska män att åka till Mellanöstern & halshugga hjälparbetare & mörda besinningslöst. Dom åker ju inte dit på grund av yttrandefriheten. Just nu har dom attackerat en tidningsredaktion, men hade dom inte haft något svepskäl till att ge sig på några tecknare så hade dom gett sig på någon annan.

Det handlar om ett begynnande krig mellan olika världsåskådningar & civilisationer, yttrandefriheten är en mikroskopiskt liten del av denna konflikt, som bara kommer att bli värre. Tack vare att vi har dessa stora mängder infiltratörer mitt inne bland oss så är det till stor del här kriget kommer att utspelas.

Det är sagan om den Trojanska Hästen som upprepar sig. Förutom att den här gången är vi så jävla efterblivna att vi betalar miljarder för att baxa in fienden bakom stadsmurarna.

Om vi ser till det aktuella brottet per se så handlar detta om yttrandefrihet i grunden, en demokratisk rättighet. Du kan inte med 100% sannolikhet veta om gärningsmännen är muslimer eller om de har krigat i Syrien för att sedan återvända. Jag vet att det står det runt om på nyhetssajter men de "glömda" id-handlingarna i den kapade bilen är en ofantligt dum detalj. Detta terrorattentat var planerat, det kan vi med stor sannolikhet veta eftersom gärningsmännen kände till offrens namn och senaste publikation. Att som tungt beväpnade gärningsmän genomföra detta dåd, inte själv, utan med andra, och råka "glömma" id-handlingar i bilen är absurt. Jag köper inte det. Id-handlingarna är planterade. Vem säger att gärningsmännen inte är högerextrema? De talar perfekt franska och polisen är långt ifrån säker på att dessa individer är de rätta gärningsmännen.

Och ja, jag håller med dig när du skriver om att krig i världen förs pga olika syn på världsåskådningar. Men detta brott handlar om yttrandefrihet. Om en tidnings rätt att i sitt arbete avbilda karikatyrer. Det är en fråga om yttrandefrihet som släcktes för tecknarna som miste sina liv. Må de vila i frid. Yttrandefriheten fortsätter att vara densamma för oss alla, enligt nuvarande lagar och syn på samhällen och på oss själva och vår omgivning. Kommer vi någonsin begränsa yttrandefriheten oavsett vilket område det handlar om?
Citera
2015-01-08, 23:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Vi är i påbörjande av kriget och värre händelser kommer utspela sig enbart i år. Jag tror att Europa kommer att ritas om med ett kalifat i hjärtat av Europa.
Inte en chans att muslimerna kommer att kunna klara av detta om det verkligen blir fullskalig konflikt.
Citera
2015-01-08, 23:52
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Håll topic, tack.

/Mod
Citera
2015-01-08, 23:57
Medlem
Vet man mer om de nio som frihetsberövats? Det sades att det var släktingar?
Citera
2015-01-08, 23:57
Medlem
yxikaxi00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Inte för att jag är något fan av Björn Söder. Men hur obildad är du själv? Har du läst koranen? Där står nämligen på flera ställen att man bör döda icke troende.

Och vad säger du om alla de hundratusentals människor som löpte amok världen över och slog ihjäl hundratals personer när Jyllandsposten publicerade en karikatyr av Muhammed? Var de inte "riktiga" muslimer?

Vad säger du om alla de tiotusentals människor som begår vidriga brott mot mänskligheten i Irak och Syrien i IS regi? Är de inte heller "riktiga" muslimer? Och IS är bara en av en myriad islamistiska terrorgrupper/stater. Du vet bättre än alla dessa hundratusentals personer vad islam handlar om "egentligen"? Du har studerat koranen mer än vad de har?

Ska du inte dra den om att Nazismen är missförstådd också och att "riktiga" nazister inte vill mörda judar?

Det inlägg jag skrev syftar till detta brott som tråden handlar om. Ingenting annat. Inte ens Björn Söder vet helt säkert att gärningsmännen bakom terrorattentatet är muslimer. Vet du? Maskerade, tungt beväpnade gärningsmän som talar perfekt franska. Vad talar för att de är muslimer? Högerextrema kan också lära sig vråla "Alu Akbar" eller hur det stavas. Tänk om dessa gärningsmän utförde detta dåd för att den franska Nationalfronten (politiskt parti) skulle omvärdera fransosers syn på Frankrike med hoppet om att fler valde att bli högerextrema? Det vet vi inte. Id-handlingarna i bilen som "glömdes" bort kan ha varit planerade och planterade. Folk drar för snabba slutsatser.

Att det finns mentalt störda individer i världen som är terrorister är inget nytt, det vet vi båda. Vi vet också vad IS mål är och vad de utfört och utfört. De krigar för sin religion. Det har du rätt i. Jag vill dock avdramatisera bilden av Islam med mitt tidigare inlägg. Det beror på att jag är förbannat trött på inkompetenta människor som anser att Islam är något djävulskt som borde utplånas. Många kristna ser alla muslimer som idioter pga nyhetsmedia, pga SD och den diskussion som förs om muslimer hela tiden. Ca. 1,8 miljarder muslimer finns det i världen. Det är extremt långt från alla som är terrorister. Det glömmer folk, för att de är dumma.
Senast redigerad av yxikaxi00 2015-01-09 kl. 00:01.
Citera
2015-01-09, 00:01
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Finns det skogsområde i Paris?

Ja. Men det är inte de som avses. De skogar som det pratats om ligger utanför Paris.
Citera
2015-01-09, 00:05
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Det inlägg jag skrev syftar till detta brott som tråden handlar om. Ingenting annat. Inte ens Björn Söder vet helt säkert att gärningsmännen bakom terrorattentatet är muslimer. Vet du? Maskerade, tungt beväpnade gärningsmän som talar perfekt franska. Vad talar för att de är muslimer? Högerextrema kan också lära sig vråla "Alu Akbar" eller hur det stavas. Tänk om dessa gärningsmän utförde detta dåd för att den franska Nationalfronten (politiskt parti) skulle omvärdera fransosers syn på Frankrike med hoppet om att fler valde att bli högerextrema? Det vet vi inte. Id-handlingarna i bilen som "glömdes" bort kan ha varit planerade och planterade. Folk drar för snabba slutsatser.

Att det finns mentalt störda individer i världen som är terrorister är inget nytt, det vet vi båda. Vi vet också vad IS mål är och vad de utfört och utfört. De krigar för sin religion. Det har du rätt i. Jag vill dock avdramatisera bilden av Islam med mitt tidigare inlägg. Det beror på att jag är förbannat trött på inkompetenta människor som anser att Islam är något djävulskt som borde utplånas. Kristna ser alla muslimer som idioter pga nyhetsmedia, pga SD och den diskussion som förs om muslimer hela tiden. Ca. 1,8 miljarder muslimer finns det i världen. Det är extremt långt från alla som är terrorister. Det glömmer folk, för att de är dumma.
Konspirationsteorier avhandlas i ett separat forum för konspirationer och alternativa teorier. Gör tråden en tjänst och kila iväg dit med dina idéer om att högerextrema ligger bakom detta. Just nu pågår en jakt mot misstänkta gärningsmän, det handlar om fransmän med algerisk bakgrund. En av de misstänkta gärningsmännen ska ha suttit fängslad i ett amerikanskt fångläger i Irak vid samma tid som islamiska statens ledarskap var på samma plats. Som du själv säger så krigar de för sin religion och den religionen är de facto något djävulskt som borde utplånas.
Citera
2015-01-09, 00:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Fem helikoptrar med värmesökande kameror skall köra hela natten..

http://www.tv2.no/nyheter/paris-skytedrama

Det är trotts allt enorma skogsområden att söka av. Kan ju i och för sig finnas info som begränsar sökområdet – i annat fall tror jag det blir övermäktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in