2015-01-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
kan ju varit ett vådaskott i och för sig.

Japp. Gissningsvis minst tolv vådaskott.

Eller är det så att någon här hävdar att om hela redaktionen hade varit kvinnor, så hade de inte skjutit alls, utan kanske i stället skickat ett argt brev undertecknat - Bekymrad Medborgare?
Citera
2015-01-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
De lär ha blivit rätt slitna det senaste dygnet… min gissning är att de sitter blöta och sura och trycker under en gran redo att skjuta ihjäl lite fler poliser när de väl blir hittade.

Något säger mig att de inte är några superöverlevare som övernattar i en urgröpt älg.

Dom har säkert många vänner som är jihadister och kan erbjuda en varm säng och en bönematta.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
De lär ha blivit rätt slitna det senaste dygnet… min gissning är att de sitter blöta och sura och trycker under en gran redo att skjuta ihjäl lite fler poliser när de väl blir hittade.

Något säger mig att de inte är några superöverlevare som övernattar i en urgröpt älg.

Det beror på hur angelägna de är att ta sig ut ur området om de nu finns där. Kan ju faktiskt ha gått in hos någon och tagit gisslan eller dödat för att skapa sig tid, värme, mat, vila, och tillgång till media.

EDIT;Man kan ju alltid hoppas på att de använder internet någonstans och söker kontakt med vänner eller anhöriga, ett litet misstag som kan kosta dem friheten.
Senast redigerad av OY 2015-01-08 kl. 23:27.
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20127102.ab

Citat:
Under tiden de sköt ropade männen "Allahu akbar!" (Gud är stor!) och "Ni kommer att betala för att ni förolämpat profeten", uppger tidningen Le Monde.

Överlevande redaktionsmedlemmen Sigolène Vinson, en frilansare som kommit in just denna morgon för veckomötet, berättar för franska radiokanalen RFI att hon trodde att även hon skulle skjutas ihjäl.
Men i stället ska en av gärningsmännen ha sagt till henne:

– Jag kommer inte att döda dig för du är kvinna och vi dödar inte kvinnor, men du måste konvertera till islam, läsa Koranen och täcka dig själv.
– Efteråt skrek han "Allahu akbar, Allahu akbar!" säger Sigolène Vinson.
Attacken var över på fem minuter, enligt Coco Rey.
– Det talade perfekt franska och hävdade att de var från al-Qaida, säger hon enligt L’Humanité.
Jakten på de misstänkta bröderna pågår fortfarande.
Citera
2015-01-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ofta dom skulle gå in på en bensinmack omaskerade, tror du dom är helt korkade eller? dom verkar ju inte va det.

Är man på flykt är det kanske lite väl galet att tanka bilen med rånarluva på.

Uppenbarligen har det redan gått snett på flera punkter så varför skulle de inte ha underskattat spridningen av deras identiteter?

Det vore ett nederlag av episka proportioner om Frankrike koncentrerat den absolut största polisinsatsen i historien på ett "dåligt tips" och därför är det i det närmsta helt uteslutet för de som tänker rationellt.
Citera
2015-01-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så du tror att de åkt så långt för att ta livet av sig.. Vad bygger du den vanföreställningen på? Jag vet att du är muslimkännare (kramare), men ändå.

Så jag är en muslimkramare för att jag tror att det är sannolikt att dessa terrorister tagit livet av sig. Vad tror du själv. Att en helikopter från Al Qaida landat i skogen och plockat upp dem till Jemen, eller att de är på väg till Sverige för att söka asyl som syrier. Den franska säkerhetspolisen är väl inte helt inkompetent. Det finns anledning till varför den söker dessa terrorister i skogen. Terrorbröderna var inte heller korkade, det finns en anledning till att de inte tog livet av sig på en gång.
Citera
2015-01-08, 23:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Är man på flykt är det kanske lite väl galet att tanka bilen med rånarluva på.

Uppenbarligen har det redan gått snett på flera punkter så varför skulle de inte ha underskattat spridningen av deras identiteter?

Det vore ett nederlag av episka proportioner om Frankrike koncentrerat den absolut största polisinsatsen i historien på ett "dåligt tips" och därför är det i det närmsta helt uteslutet för de som tänker rationellt.

Jag håller med dig. Att närvara i ett område är en sak, men att metodiskt genomsöka varenda skrymsle och vrå på lösa boliner tror jag inte att polisen gör om de inte har på fötterna.
Citera
2015-01-08, 23:30
Medlem
Jag läste på facebook att tidningen tydligen ska ha fått mycket pengar (Miljontals Euro) i stöd för att säkra dess utgivning, någon som kan verifiera med källa?
Citera
2015-01-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiwa
Om det stämmer att 10% av fransmännen är muslimer, så är ju 8.800 av de som jagar förövarna muslimer. Då är ju luckorna i fångstnätet mycket stora.

Hur dum i huvudet är du ?

Och resten av er i den här tråden?

Det är ingen av er som har tänkt till lite här, varför i helvete skulle det vara muslimer?
Tidningen har ju inte ENDAST drivit med islam för det första.

För det andra brukar terror organisationer va väldigt snabba på att ta ansvar för attentat som detta.
Och sen uppgifterna att dom skulle vara så dumma i huvudet att "glömma" sina leg i bilen är ju lite för naivt av ALLA er att köpa.

Skulle tro att det är några VIDRIGA HÖGERHORER som ligger bakom detta ENDAST för att spä på alla trångsynta idioters hat mot islam.
Citera
2015-01-08, 23:33
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letnidma
Jag läste på facebook att tidningen tydligen ska ha fått mycket pengar (Miljontals Euro) i stöd för att säkra dess utgivning, någon som kan verifiera med källa?

Dem fick 1miljon euro.
Citera
2015-01-08, 23:35
Medlem
Anubis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasn

Det är ingen av er som har tänkt till lite här, varför i helvete skulle det vara muslimer?

För det andra brukar terror organisationer va väldigt snabba på att ta ansvar för attentat som detta.
Och sen uppgifterna att dom skulle vara så dumma i huvudet att "glömma" sina leg i bilen är ju lite för naivt av ALLA er att köpa.

Skulle tro att det är några VIDRIGA HÖGERHORER som ligger bakom detta ENDAST för att spä på alla trångsynta idioters hat mot islam.
För att mördarna är muslimer som utfört dådet i islams namn, hur svårt är det att förstå det då?
Att ge sig på oskyldiga obeväpnade med automatvapen, såna ynkliga muslimer.
Det andra fetade, så det finns högerfalanger inom islam också, intressant. Är det bara kvinnliga då?
Senast redigerad av Anubis- 2015-01-08 kl. 23:37.
Citera
2015-01-08, 23:36
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasn

Finns en konspirationstråd din dumma jävel. Han tappade sitt id för att han är inkompetent som så många andra mussar.

Bara för att det inte är en orginisation som tagit på sig det betyder det inte att det inte är muslimer. Och extremister har reagerat stort på liknande händelser, om du inte visste det. Är du helt tappad eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in