2015-01-08, 18:11
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Har inte sett massa filmer, enbart läst saker. Förstod det som att det gick tillbaka till bilen, hade stor vapenvana och de jag läst uppfattade jag som att det var rutinerade och välplanerat.

Känns då (och även om det skulle vara idioter) som ödets ironi att man klarat sig igenom allt men att ALLA TRE PERSONERNA glömmer sina legg i en flyktbil.
Glömmer jag hemnyckeln i bilen blir jag lack över en sådan liten sak (som jag lyckas göra en gång per år)

Mvh
Det fanns bara ett ID i bilen. Länka gärna om du har någon annan information.
Citera
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Har inte sett massa filmer, enbart läst saker. Förstod det som att det gick tillbaka till bilen, hade stor vapenvana och de jag läst uppfattade jag som att det var rutinerade och välplanerat.

Känns då (och även om det skulle vara idioter) som ödets ironi att man klarat sig igenom allt men att ALLA TRE PERSONERNA glömmer sina legg i en flyktbil.
Glömmer jag hemnyckeln i bilen blir jag lack över en sådan liten sak (som jag lyckas göra en gång per år)

Mvh

Slumpen

Eller så är det kanske så polisen SÄGER, det betyder inte att det är så. De kanske hade fått en läcka som berättat om dem, poliserna säger då att de hade hittat legg i bilarna för att kanske inte avslöja den som har läckt.
Citera
Medlem
Är rätt säker på att de kommer att få tag i dessa mördare, hela Frankrike verkar stå på tå just nu. Är också rätt säker på att de inte kommer undan levande, antingen sätter polisen kulor i huvudet på dem eller så sätter de själva en pistol mot tinningen och trycker av! Är de islamistiska extremister har de redan i tanken lämnat denna jord, de väntar ju på martyrdöden och ett antal jungfruar!
Citera
Medlem
Har inte så bra koll men vad är värmekameror och hur kan det användas i det här fallet?
Citera
2015-01-08, 18:13
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfhunter
Slumpen

Eller så är det kanske så polisen SÄGER att det är, det betyder inte att det är så. De kanske hade fått en läcka som berättat om dem, poliserna säger då att de hade hittat legg i bilarna för att kanske inte avslöja den som har läckt.

Hur som helst är Dupontarna rätt ute eftersom bröderna enligt diverse mediauppgifter blev igenkända på bensinmacken.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Har inte så bra koll men vad är värmekameror och hur kan det användas i det här fallet?

Kameror som känner av värme Mao om du scannar av ett större skogsområde får du indikationer på om där finns levande ting i form av värme som vi utstrålar. Så det är praktiskt i detta jättelika skogsområde, om man kan urskilja att det är människor som syns dvs.

Såhär, typ: http://www.lambertsson.com/ImageVaultFiles/id_2877/cf_47/V-rmekamera.JPG
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Vad har hänt med 18-åringen som frivilligt lämnade över sig till polisen? Hörde att han räknas som oskyldig, hur vet man det? Var det han som lyckades dumpa id-handlingar i bilen?
Citera
2015-01-08, 18:14
Medlem
4N0NYMs avatar
Lena Melin om varför Aftonbladet inte hakade på Expressen och publicerade några av Charlie habdos bilder: "För det första vet vi att de väcker anstöt och för det andra vet vi inte om det var bilderna som var motivet för attacken".
Hon är inte bara jävligt ful hon är uppenbarligen jävligt dum också..
Citera
2015-01-08, 18:14
Moderator
OYs avatar
Citat:

Värmekamera, används för att se värmesignaturer, t ex. människor. Levande djur och människor är varmare än omgivningen, de framträder på bild.

Bostonbombaren som exempel eftersom att det har nämnts i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=5dlGA3IeIWo
Citera
2015-01-08, 18:15
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=EXc5PVQfn50&feature=player_detailpage#t=10 1

Så där kan det se ut från en polishelikopter. Hur man använder den är ju att man åker över ett område och tittar om det finns något där.
Citera
2015-01-08, 18:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad har hänt med 18-åringen som frivilligt lämnade över sig till polisen? Hörde att han räknas som oskyldig, hur vet man det? Var det han som lyckades dumpa id-handlingar i bilen?

An 18-year-old unemployed French Muslim man of North-African descent of unknown nationality was identified by the police as a third suspect in the shooting, accused of driving the getaway car.[66][75][76] He is believed to have been living recently in Charleville-Mézières, approximately 200 kilometres northeast of Paris near France's border with Belgium.[77] At 02:22 CET on 8 January, it was reported he had turned himself in at a Charleville-Mézières police station.[77][78] The man has said he was in class at the time of the shooting.[79] His involvement in the attack is questionable, as all his classmates testified that he was present at school in Charleville-Mézières during the attack.[80] Police say that he is currently not being charged.[81]

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Hebdo_shooting#Suspects
Citera
2015-01-08, 18:16
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det mesta tyder väl på att det var hans ID som hittades i bilen ja, men så vitt jag förstår är han friskriven från brottsmisstanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in