2015-01-07, 20:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jagas i Norra Frankrike står det. Ska vi gissa att någon av GM har Svenskt medborgarskap?

Man kan ju alltid hoppas. Skulle röra om rejält i debatten om någon skulle vara svensk medborgare och försöka (och kanske lyckas) ta sig hit.
Citera
2015-01-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag sticker ut hakan och säger att vi kommer att få ses en insats från GIGN i natt eller imorgon med påföljande skottlossning och döda gärningsmän samt ev. poliser. I övrigt tror jag att mördarna är återvändare från kriget i Syrien och att de redan är lokaliserade av säkerhetspolisen.

Tycker det låter troligt.
Citera
2015-01-07, 20:57
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Även det används av franska elitsoldater, speciellt när de "stjäl hörn". Det kan även vara förklaringen till den taktiska vapenremmen, det suger att göra omtag på AKn när man har standardrem.

/Micke

Är inte du "elitsoldat"? Bland det första man får lära sig är att inte använda vapenrem. Aldrig någonsin. Vapnet är inget man "hänger på ryggen". Man utkvitterar vapen inklusive rem & tillbehör, men remmen lämnar man på botten av skåpet i logementet, och lämnar sedan tilllbaka vid återlämnadet av vapnet.
Citera
2015-01-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Andra aktivister upplyser att en av gärningsmannen har på sig en stridsväst som IS använder i Syrien och Irak.
http://www.expressen.se/nyheter/is-propagandister-danmark-star-pa-tur/
Det är nog ingen slump, gissningsvis har de återvänt därifrån. Men visst fasiken snackar de engelska?
Det är väl hög tid att stänga av köpenhamnsbron för det är väl hit de är påväg?
(sverige är ett land som är känt för att det finns obefintlig statlig kontroll, ett gammalt välkänt land för lite R&R efter uppdrag)
Citera
2015-01-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Är inte du "elitsoldat"? Bland det första man får lära sig är att inte använda vapenrem. Aldrig någonsin. Vapnet är inget man "hänger på ryggen". Man utkvitterar vapen inklusive rem & tillbehör, men remmen lämnar man på botten av skåpet i logementet, och lämnar sedan tilllbaka vid återlämnadet av vapnet.
Dumheter, du använder taktisk rem för att kunna hantera vapnet bättre i strid numera, det är rätt bökigt att röra sig med skyddsväst och vapenväst, men nu behöver vi inte snöa in i en sådan diskussion.
Citera
2015-01-07, 21:00
Medlem
Avva66s avatar
Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå att dessa individer tränats av Islamistiska terrorister, så lägg ned snacket om amatörer.

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Dumheter, du använder taktisk rem för att kunna hantera vapnet bättre i strid numera, det är rätt bökigt att röra sig med skyddsväst och vapenväst, men nu behöver vi inte snöa in i en sådan diskussion.
Det gjorde vi redan -86 när jag gjorde lumpen. Särskilt vid prickskytte så var remmen ett bra stöd.
Och vem vill gå och bära ett vapen när man kan hänga den över axeln?
Citera
2015-01-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142

Haha, vilket jävla skitsnack. Även elitsoldater behöver mer än en hand då och då för annat än att hålla sin ak med.
Citera
2015-01-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
IS/ISIS har också haft samröre med Al Queda

Har faktiskt för mig att överhuvudet för Al Qaida (kommer inte ihåg namnet) har klippt banden med IS för att de är för "extrema". Så Al Qaida har inget samröre med IS vad jag vet, förutom att det säkert kan finnas desertörer åt båda hållen.

Det ska t.om vara bråk inbördes i Syrien mellan IS och olika Al Qaida-grupper.
Citera
2015-01-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Otroligt märkligt att det inte blivit någon uppdatering i sökandet. Inga misstänkta eller något inringat område.

Tycker inte attentatet verkar så jätteproffsigt. Inte för att jag är militär. Men det verkar lite random. De går först fel, kommer in i huset enbart för att de råkar springa på någon som låser upp, de carjackar in flyktbil, de tappar en sko.

Å andra sidan var de maskerade och hade en egen flyktbil.

Så jag tycker det känns som vanliga muslimer från någon förort som gjort en terrorresa till Syrien, lärt sig lite och sen kommit hem. De har planerat, har en del vana av vapen och döda. Men är samtidigt inga superproffs. Inte främmande för att dö på kuppen, säkert förberedda på att det var det troligaste. Men så uppenbarade sig chansen att komma därifrån, så då klart de försökte.

För kulturmarxisterna är det extremt viktigt att snabbt få fast männen. Först då kan attentatet begravas i andra nyheter och glömmas bort. Operation förståelse kan dra igång. Ramsan med unga, desperata pojkar i utanförskap. Den gamla refrängen "det var ett vidrigt dåd MEN...."

Sen reportage om någon muslimsk kioskägare som fått klotter på sitt fönster, och snyft om det.

Det heter att nationalister njuter av att sådant här händer. Det är skitsnack. Hela grejen med invandringsmotstånd och kritik av kravlöshet är just att stoppa sånt här från att hända.

Men nu är det så att så länge folket är hjärntvättade att tro det är tolerans att stillatigande se gruppvåldtäkter, terrorism, rån så kommer alla de här sakerna fortsätta och bli värre.

Det är européerna själva som måste vakna och slå tillbaka. I den bästa av världar så skulle det räcka att folk läste en bok och studerade statistik. Men nu verkar det krävas sånt här om och om igen.

Om det är vad som behövs så beror det på västvärldens trögskallighet, feghet och lättja. Inte att några nationalister tycker det är önskvärt. Inte att vi vill vårt folk illa.

Man kan älska sin gamla morsa även om hon gång på gång låter sig luras av telefonförsäljare. Men det är hon själv som måste lära sig, hon själv som måste sluta tänka att visserligen blev hon blåst fem gånger innan men den här gången kanske det är annorlunda. Man blir inte glad när man återigen hör att hon blivit lurad. Men man kan inte göra annat än konstatera att så länge hon gör samma sak, så kommer samma sak hända. Och hoppas att den här gången kanske den insikten sjunker in.

Jag älska européer. Och jag hoppas att de denna gång väljer annorlunda.

Att de inte vaknar imorn och tänker att utanförskap orsakade detta. Låt oss göra mer av samma som vi gjort i tjugo år. Vi öser mer pengar, ger dem mer privilegier, anpassar oss mer efter deras önskemål. Den HÄR gången kommer det funka.

Polisen ska ha gjort tillslag i lägenheter i norra delarna av Paris, AB-live.
Citera
2015-01-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
18, 32 och 34 år männen

källa på det?
Citera
2015-01-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Har faktiskt för mig att överhuvudet för Al Qaida (kommer inte ihåg namnet) har klippt banden med IS för att de är för "extrema". Så Al Qaida har inget samröre med IS vad jag vet, förutom att det säkert kan finnas desertörer åt båda hållen.

Det ska t.om vara bråk inbördes i Syrien mellan IS och olika Al Qaida-grupper.

Precis, IS är väl en utbrytning ur Al Queda? i alla fall vad jag hört.
Citera
2015-01-07, 21:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Bättre att folk som provocerar som råkar illa ut än att motivet är att döda enbart civila(även fast några strök med här också som jag förstått). Vidrigt att dessa GM fortfarande är på fri fot, det är svårt att säga, men vad talar emot att de inte gjort eller tänker utföra flera dåd igen? Lär ju hitta nya motiv/saker att gnälla på

Polisen har ju mycket mer info att gå nu, hmmm undrar hur det slutar, kanske blir en hätsk eldstrid igen? Ut med tarmarna och häng ut asen i krokar mitt på torget, gore är riktigt vackert ibland
Visst kan jag hålla med om att det är bra att måltavlorna inte är random civila(T.ex att 3-4 män går in i ett köpcenter och mejar ner 30-40 civila med automatkarbiner)... Men det är jävligt illa när journalister, provokativa eller ej, mördas som i detta fall. Inte bara ett hot mot folket rent fysiskt, utan även ett hot mot yttrandefriheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in