2015-01-08, 10:49
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Rekylen är också av stort intresse, då jag själv skjutit med bl.a. 5.56 så vet jag att det blir en del rekyl, speciellt om man inte tar stöd med hjälp av kolven mot axeln och använder sin kroppstyngd som motvikt.

Sen har vi det avgörande tycker jag, när personen 'blir träffad' i det här klippet så verkar han vara helt utan reaktion, det är som att kulan inte hade nån rörelseenergi alls.

Även jag har skjutit med 5.56, och det du beskriver låter mer som 7.62, exempelvis AK4. Rekylen i t.ex. AK5:an tyckte jag var rätt mesig vid enkelskott, det var mest om man mejade som det var svårt med rekylen. Vid ett tillfälle var jag med om att en kille vådasköt med sin AK5. Han höll vapnet i ena handen med pipan mot marken och råkade trycka av. Det var ett löst skott. Rekylen var minimal.

Vad gäller reaktionen, så varierar det säkert från fall till fall hur kroppen reagerar.
Citera
2015-01-08, 10:51
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Är det så jävla svårt att läsa tidigare inlägg i tråden? Titta på klippet flera gånger och fråga dig själv, bör det inte finnas blod efter ett skott mot huvudet?

https://www.youtube.com/watch?v=csb2SqVAl78 <- För er fårskallar som inte tyckte det såg misstänksamt ut första gången ni såg det.

Avsaknaden av rekyl är också mycket konstig, tycker det ser ut som lösa skott.
De filmar kroppen i knappt 10 sekunder från en väldigt dålig vinkel. Att se blod är inget måste under dessa förutsättningar.

Även lösa skott ger rekyl, men är man i rörelse så syns inte rekylen vare sig man skjuter lösa eller skarpa skott. Lösa skott på detta avstånd är dessutom inte helt riskfritt. En rejäl träff på kort avstånd och polisen hade skrikit av smärta.

https://www.youtube.com/watch?v=-NXCTJd202w
https://www.youtube.com/watch?v=YTMpKjBe9Mc

Sen har vi ju alla döda på redaktionen. Kända människor, och speciellt i Frankrike. Planeras dessa personer att gå i exil då menar du? Eller var det bara polismannen på gatan som sköts med lösa skott?

Som vanligt med konspirationsteoretiker så tänker ni inte logiskt för fem öre.
Citera
2015-01-08, 11:01
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har cirkulerat en uppgift i en systertråd kring händelsen i samband med en flyktbil, en man och hund som förskonades på något vis. Om uppgiften stämmer, arabiska muslimer skyr hundar, hur går det ihop med att förskona hunden, om uppgiften stämmer vill säga.

Någon som vet något om den påstådda händelsen?
Samtliga är enligt uppgifter födda i Paris, vilket betyder att de inte har samma syn på hundar. Vissa araber (INTE ALLA) är rädda för hundar av en anledning. Det kryllar av vilda hundar i mellanöstern, hundar som bär på sjukdomar (framför allt rabies) och som är aggressiva pga svält m.m.
Citera
2015-01-08, 12:23
Medlem
boba fetts avatar
Edit: såg nu att jag skrev ovan att vådaskottet var ett löst skott. Menade givetvis skarpt.
Citera
2015-01-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Edit: såg nu att jag skrev ovan att vådaskottet var ett löst skott. Menade givetvis skarpt.

...fast du hade egentligen rätt. De s.k. "terroristerna" använde lösa skott. Det syns tydligt hur den s.k. avrättningen av polisen på gatan sker med lösa skott. Ingen rekyl i geväret över huvud taget. Inget blod, fel tajming mellan skottet och att polismannen lägger sig ner.
Youtube har spenderat dagen på att ta bort alla högupplösta klipp som visar händelsen, men jag hittade en i HD på Vimeo:
http://vimeo.com/116191117

Det finns fler indikationer på att detta var en false flag, exempelvis var gatan utanför redaktionen avspärrad just denna dag, flyktbilen som senare hittas överensstämmer inte med flyktbilen från ovan video (inte samma backspeglar) etc...

Nu kommer naturligtvis trollen gastandes att jag är ute o cyklar, men faktum är att det är ganska uppenbart vad detta handlar om. Qui Bono helt enkelt.

Och den viktigaste punkten är då också att ingen dött (!)

Bara dåligt skådespeleri. Som vanligt
Citera
2015-01-08, 13:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
...fast du hade egentligen rätt. De s.k. "terroristerna" använde lösa skott. Det syns tydligt hur den s.k. avrättningen av polisen på gatan sker med lösa skott. Ingen rekyl i geväret över huvud taget. Inget blod, fel tajming mellan skottet och att polismannen lägger sig ner.
Youtube har spenderat dagen på att ta bort alla högupplösta klipp som visar händelsen, men jag hittade en i HD på Vimeo:
http://vimeo.com/116191117

Det finns fler indikationer på att detta var en false flag, exempelvis var gatan utanför redaktionen avspärrad just denna dag, flyktbilen som senare hittas överensstämmer inte med flyktbilen från ovan video (inte samma backspeglar) etc...

Nu kommer naturligtvis trollen gastandes att jag är ute o cyklar, men faktum är att det är ganska uppenbart vad detta handlar om. Qui Bono helt enkelt.

Och den viktigaste punkten är då också att ingen dött (!)

Bara dåligt skådespeleri. Som vanligt

Har inte sett filmen när han skjuts, men han var ju redan skjuten i magen - därav han lade sig ner?
Flyktbilen har silvriga backspeglar i alla filmer som finns - man måste vara blind för att påstå något annat.
Citera
2015-01-08, 13:00
Medlem
Videofilmen från hustaket är klipp och manipulerad. En kille har gjort en analys här, det finns ett glapp mellan dom tre polisernas ankomst och att terroristerna kommer ut och skjuter på gatan.
Citera
2015-01-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har inte sett filmen när han skjuts, men han var ju redan skjuten i magen - därav han lade sig ner?
Flyktbilen har silvriga backspeglar i alla filmer som finns - man måste vara blind för att påstå något annat.

Hur kan du argumentera emot när du inte ens tittat på filmen?

När flyktbilen lastas upp på lastbilen skulle jag säga att det är svarta backspeglar, möjligtvis att den högra "glänser" på ett visst ställe just för att spegeln är svart. Men dom är absolut inte lika silvriga som på filmen när dom "skjuter" polisen.
Citera
2015-01-08, 13:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjn
Hur kan du argumentera emot när du inte ens tittat på filmen?

När flyktbilen lastas upp på lastbilen skulle jag säga att det är svarta backspeglar, möjligtvis att den högra "glänser" på ett visst ställe just för att spegeln är svart. Men dom är absolut inte lika silvriga som på filmen när dom "skjuter" polisen.

Det är bara filmen när de skjuter polisen jag inte sett. Filmerna med backspeglar har jag givetvis sett. Titta 10 sekunder senare när bilen lyfts upp och kameravinkeln blir annorlunda - syns hur tydligt som helst att de är silvriga.

EDIT: Titta runt 0:37 på backspegeln.. https://www.youtube.com/watch?v=J7ucne6tI9s
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-08 kl. 13:49.
Citera
2015-01-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
De filmar kroppen i knappt 10 sekunder från en väldigt dålig vinkel. Att se blod är inget måste under dessa förutsättningar.

Även lösa skott ger rekyl, men är man i rörelse så syns inte rekylen vare sig man skjuter lösa eller skarpa skott. Lösa skott på detta avstånd är dessutom inte helt riskfritt. En rejäl träff på kort avstånd och polisen hade skrikit av smärta.

https://www.youtube.com/watch?v=-NXCTJd202w
https://www.youtube.com/watch?v=YTMpKjBe9Mc

Sen har vi ju alla döda på redaktionen. Kända människor, och speciellt i Frankrike. Planeras dessa personer att gå i exil då menar du? Eller var det bara polismannen på gatan som sköts med lösa skott?

Som vanligt med konspirationsteoretiker så tänker ni inte logiskt för fem öre.

Skämtar du eller? Det första klippet du länkar styrker ju precis vad jag säger. Nästan obefintlig rekyl precis som i klippet från 'dådet' i Frankrike. Han säger även att från 5ft(ca 150cm) så blev det ingen effekt alls på äpplet(ett äpple är inte att jämföra med en människokropp som alla säkert förstår)

Andra klippet du länkar, är inte point-blank range utan ett så kallat contact-shot. Vilket innebär att man pressar pipan mot målet och avfyrar. I detta fall så kan det vara mycket farligt eftersom det skapas ett tryck i pipan om gasen inte kan lämna.

I vilket fall som helst är inte lösa skott dödliga om du inte har otur eller får skottet på ett mycket olämpligt ställe.

I klippet vi talar om så är avståndet mellan vapnet och målet ca en meter, på det avståndet är lösa skott relativt ofarliga. Speciellt om man använder en adapter som pluggar pipan till en viss grad.
Senast redigerad av qMQa 2015-01-08 kl. 14:00.
Citera
2015-01-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Även jag har skjutit med 5.56, och det du beskriver låter mer som 7.62, exempelvis AK4. Rekylen i t.ex. AK5:an tyckte jag var rätt mesig vid enkelskott, det var mest om man mejade som det var svårt med rekylen. Vid ett tillfälle var jag med om att en kille vådasköt med sin AK5. Han höll vapnet i ena handen med pipan mot marken och råkade trycka av. Det var ett löst skott. Rekylen var minimal.

Vad gäller reaktionen, så varierar det säkert från fall till fall hur kroppen reagerar.

Nej, du kan inte mena att det varierar så pass mycket, klippet jag länkade på avrättningar utförda av I.S så ser du att var enda kropp reagerar på mottaget skott.

Eller kan du kanske förklara var den rörelseenergi som kulan innehar, tar vägen?

Jag säger inte att rekylen är svår eller ohanterlig. Jag menar att det förekommer ingen rekyl över huvud taget i klippet från Frankrike. Och det är inte rimligt om du avfyrar riktiga skott(som innehåller riktig massa, till skillnad från luft och vaddering).

DU tyckte att rekylen var rätt mesig, men då var du även instruerad att pressa kolven mot axeln för stöd, vilket gärningsmannen inte gör i det klippet vi tittar på. Ändå har han helt obefintlig rekyl.
Senast redigerad av qMQa 2015-01-08 kl. 14:26.
Citera
2015-01-08, 13:55
Medlem
Jag har samlat en del funderingar och analyser av den ena videon (den där polismannen avrättas). Vad har ni för tankar om detta?

http://gothbarbie.se/allmant/2015/vanta-lite-nu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in