Citat:
Ursprungligen postat av
KulAid
Hej!
Igår var jag i Paris och besökte lite olika sevärdigheter som Eiffeltornet, Notre-Dame etc.
Något jag dock inte ville se var alla svarta jag såg. Trodde att jag kommit till Nigeria.
Åkte tåg/tunnelbana under hela dagen och under min färd såg jag ca 70% svarta, 25% araber och 5% vita.
Jag trodde jag skulle få se fransmän med baskrar men det enda jag såg var invandrare.... Blev så j*vla lack. Hade högre tankar om Paris.
Under resans gång såg jag också ett tjugo-trettiotal förorter som var tre, fyra gånger så stora som rosengård (bor i malmö). Jag såg även en massa block som var helt övergivna och förstörda, vissa såg väldigt brännskadade ut. Tågen och tunnelbanan var väldigt ofräsch.
Jag vill aldrig mer åka till Paris efter denna upplevelsen. Kunde lika bra åkt till Afrika om det inte vore för Eiffeltornet.
Paris är en förlorad stad.
Någon som varit i Paris och kan dela med sig av sina upplevelser där?
Tror ni att den vita fransmannen kommer försvinna snart?
Har invandrarna redan tagit över Frankrike?
Hälsningar
JAg är i Paris i stort sett varje år. Detta har jag gjort sedan jag var rätt liten. Det har alltid varit mycket invandrare, så länge jag besökt staden. Paris förorter har i alla fall under hela min livstid varit rätt otrevliga..
Det som alltid spelat roll för mig, all roll, är maten. Det är därför jag åker till Paris. Maten har i min erfarenhet inte blivit sämre utav detta, dvs att det är många invandrare där, därav kommer iaf jag fortsätta uppskatta staden.
Fransmän är i övrigt inte direkt vita.. Menar, om man ska hårdra det..