2015-01-07, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Var hon känd på något sätt?

Det är en man och chefredaktör på tidningen som blev attackerad. En av Frankrikes mest kända satiriker tydligen.
Citera
Medlem
Fast dom hade völ sagt dom tillhörde Al Queda och inte IS ? stod så på text tv, men dom kanske har fel.
Citera
Medlem
Expressen-reportern i studion visar spetskompetens. "Terroristerna talade franska så de är kanske inte islamister utan fransmän."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Som sagt, man kanske hör vad man vill höra. Jag är inget proffs på ryska så jag kan mycket väl ha fel här.

/Micke

Du har fel, det är franska...
Citera
Medlem
Citat:
Vart är tredje mannen när polisen skjuts ihjäl i den filmen?
Ummm i bilen?
Citera
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Vart är tredje mannen när polisen skjuts ihjäl i den filmen?
Antagligen i bilen med eventuellt gisslan.
Citera
2015-01-07, 19:01
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Man blandar ganska ofta ihop insatsbeteende där man rör sig i grupp eller under beskjutning med normalläget, som ser ganska vardagligt ut. Men det som är intressant är just att man går över kroppen, något som inte tillhör normalläget om du kikar på IS i mellanöstern eller övrig terrorverksamhet i Europa, då skulle vi se en kärve kulor från håll och sedan in i bilen.

/Micke
Jag tyckte det såg lite märkligt ut men har inte kunskapen eller erfarenheten som krävs för att vare sig uppfatta eller dra några slutsatser ur det. Kanske mer då en känsla av att jag själv inte skulle tänka tanken att agera på det sättet, om jag befann mig i gärningsmannens skor dvs. Nej då ligger verkligen en kärve kulor från håll närmare till hands. Intressant att få ta del av dina synpunkter om detta.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Här berättar hon hur de hotade att skjuta hennes barn: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2900750/I-let-terrorists-Charlie-Hebdo-offices-cowered-desk-daughter-watched-execute-cartoonists-Cartoonist- reveals-survived-attack.html

Kan hon vara medhjälpare som dessutom meddelade terroristerna att de var där? Varför skulle terroristerna låta henne leva bara för att hon släppte in de? Varför ringde hon inte polisen på en gång? Varför tog de inte henne som gisslan?

Hon är dessutom en vänsterjournalist och som alla vet så samarbetar vänstern med islamister.
Citera
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad vill du säga med detta? Ja, det bor väldigt många marockaner, algerier och tunisier i Frankrike. Ja, de är muslimer. Även i Spanien och södra Italien finns det väldigt många människor från dessa länder.

Vad menar du? Den citerade personen undrar om det är ryska som talas i klippet och jag säger att det är franska. Därefter hänvisar jag till en diskussion om varför terroristen sa just "C'était pas un algérien. C'est bon."

Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Finns det någon länksamling med bilder/filmer från attentatet?

Ett par filmer här. Antar att det finns lite bilder från nyhetssidorna som länkats också.

(FB) Beväpnad attack mot fransk tidning - 11 döda (7/1)
Senast redigerad av Porryhatter 2015-01-07 kl. 19:06.
Citera
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns en film från ett tak där man ser 3 personer med automatgevär!
Jag uppfattar bara 2 st.
http://www.francetvinfo.fr/faits-divers/attaque-au-siege-de-charlie-hebdo/video-des-images-de-l-attaque-au-siege-de-charlie-hebdo_790543.html
Citera
2015-01-07, 19:02
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Du har fel, det är franska...
Jag viker mig för övermakten här

/Micke
Citera
2015-01-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tänk till lite nu innan du harplar ur dig. Det kan absolut vara muslimer som genomförde attacken, men uppdraget kan komma ifrån Ryssland så att säga, inte ens tvunget att attentatsmännen vet att de agerar på uppdrag av t ex. Ryssland, det är det jag vill ha sagt.

Ibland går man andras ärenden utan att veta om det, ungefär så.

EDIT;Fundera lite på vem som kan dra nytta av ett instabilt Europa.

Skärp dig! Sluta med foliehatteriet nu!
"Uppdraget" kommer INTE från Ryssland!
Tidningen har varit hotad sedan innan 2011 då den brandbombades, pga karikatyrer på Mohammed och muslimer överlag!
Enligt dig har alltså Ryssland gett ett uppdrag som inte attentatsmännen vet om ?
Kom igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in