2015-01-07, 19:39
Bannlyst
M. Skilt Från S-vall vad har han med detta att göra ??

Det blir nog svårt att få fast MGM det finns några miljoner i EU som ser ut som Araber? Hade dom sedan långt skägg och rakat av sig det är det näst intill omöjligt.

Som någon sade tidigare i tråden Fransmännen hade delar av Mellanöstern som en koloni för 100 år sedan så att dom har många Araber i sitt land är mer naturligt.

Att vi släpper in folk i vårt land därifrån det är mer onaturligt det handlar om att vi har varit snälla de sista 15 åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De har antagligen tankar på att undkomma och är franska medborgare.
Inte araber på genomresa.

Håller med, eller kanske de är på väg mot Danmark i skrivande stund, lämnar vapnen och tar sig till Jylland, där andra vapen väntar. Inte så svårt om personerna har Franskt medborgarskap, vilket är mest troligt!
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det är ju flera afrikanska länder som är fransktalande så det säger inte mkt om att dom inte kan tillhöra någon islamsk terrorgrupp. Sen har ju flera länder, USA bland annat tränat upp afghaner och andra så dom kan ju fått västerländsk utbildning(vapen, taktik osv)
Citera
2015-01-07, 19:40
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Om ni tittar på sättet då avrättaren lättsamt joggar fram till polisen och avrättar honom mitt i jogget så stämmer inte detta med den klassiska, typiska profilen av terrorister.

Det här känns snarare som slagkämpar från nutida krig i mellanöstern. Dessa har för vana att göra krig och slagfältet till lite skoj. Men det som är konstigt är att dom gör detta i Paris!

Vilken muslimsk extremist som helst hade förmodligen rört sig mer precist, i försök att imitera kallblodig militär precision.

Dom verkar för vana för att avrätta poliser mitt i Paris.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Om man tittar på videon ser man att det här inte är några nybörjare. Värre är att det finns terrorceller i Paris och runt världen redo att agera med så här kort varsel. Franska polisen är helt enkelt tagen på sängen.

Du har väl ingen aning om hur kort varsel detta har varit?
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Finns en bild i tidningarna där soldaterna står bredvid sin bil och siktar mot polisbilen:
http://www.independent.co.uk/incoming/article9962509.ece/alternates/w460/Charlie-Hebdo-15.jpg

Sen har vi denna där kulorna gått in i genom vindrutan:
http://america.aljazeera.com/content/ajam/multimedia/photo-gallery/2015/1/photos-gunmen-attackofficesoffrenchsatiricalnewspaper/_jcr_content/slideShowImages/slide4/image.adapt.960.high.jpg

Här har bilen fått sig en buckla baktill, ser ut som den backat och krockat:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03156/scene-police-paris_3156812c.jpg

Håller med om det var märkligt de valde att förfölja de beväpnade männen, franska polisen tycker jag har ett lägre säkerhetstänk än den svenska. I Sverige skulle polisen garanterat avvaktat på håll och inväntat förstärkning. Kan ju vara så de valde att försöka fly när de insåg allvaret, genom att backa och då krockade de, buckla i bakluckan och bakrutan flög ur. En av poliserna i bilen träffades och dog, den andra gick ut och försökte försvara sig.
Helt okej skjutet från de två.

/Micke
Citera
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Jo, det lär komma fler terrordåd i universums oändliga historia.. Men varför skulle deras maskering innebära att det planeras fler dåd förstår jag inte. Om jag ska mörda valfri person så skulle jag som amatör på området maskera mig just för att minska risken att åka fast, inte bära maskering som något slags budskap att jag ska mörda fler.
För att undvika identifikation/misstanke, och på så sätt i lugn och ro kunna planera/utföra fler terrordåd utan Polis hack i häl?
Citera
2015-01-07, 19:41
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Om ni tittar på sättet då avrättaren lättsamt joggar fram till polisen och avrättar honom mitt i jogget så stämmer inte detta med den klassiska, typiska profilen av terrorister.

Det här känns snarare som slagkämpar från nutida krig i mellanöstern. Dessa har för vana att göra krig och slagfältet till lite skoj. Men det som är konstigt är att dom gör detta i Paris!

Vilken muslimsk extremist som helst hade förmodligen rört sig mer precist, i försök att imitera kallblodig militär precision.

Dom verkar för vana för att avrätta poliser mitt i Paris.
Tänkte också på det där småjoggandet. Vill man avrätta någon så stannar man ju och riktar vapnet direkt mot huvudet. Såg märkligt ut.
Citera
2015-01-07, 19:41
Medlem
AlfaQhards avatar
Vilka bevis har vi för att GM är islamist? De lämnade inget som tyder på art det är islamister?
Citera
2015-01-07, 19:42
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Vilka bevis har vi för att GM är islamist? De lämnade inget som tyder på art det är islamister?
De skrek ju Allah aqbar till exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard

1, attackerar en tidning känd för satirbilder med islamska motiv

2, en av dom ropar allah ahkbar
Citera
Medlem
Smurfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Enligt mig ligger dessa skyttar på en nivå betydligt över genomsnittlige Mellanöstern-soldat. Kan tänka mig att de flesta värnpliktiga soldater som gått igenom GMU håller denna nivå. Sen att det inte är officerare inom SAS tycker jag är uppenbart. Saken är att en tränad soldat kan göra stort motstånd mot fransk polis. Mot franska SWAT är de dock chanslösa.

En tränad soldat kan göra stort motstånd även emot franska SWAT, Strid i bebyggelse är svåra saker och kräver ett väldigt numerärt övertag för att lyckas bekämpa en ensam soldat.
Senast redigerad av Smurfhunter 2015-01-07 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in