2015-01-07, 18:57
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Jag ger dig helt klart poäng för att terroristerna beter sig relativt militärt, men det är inte ryska som talas precis innan polisen skjuts. IS är väl tiotusentals stridande, då har dom ju också folk som är lite mer specialförband/skickligare i strid.
Som sagt, man kanske hör vad man vill höra. Jag är inget proffs på ryska så jag kan mycket väl ha fel här.

/Micke
Citera
2015-01-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Sluta trolla, det är rätt uppenbart du inte har någon militär bakgrund. Jag har själv en bakgrund som som officer vid svenska elitförband mellan åren 1999-2008, och det du pratar om är wannabee-nonsens. Punkt Slut.
Umm.. det är väl allmänt känt att m.skillt varit i ukraina o krigat som frivillig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
I mars 2013 publicerade al-Qaida en lista över "hatobjekt" som de ville döda för deras "brott mot islam". På listan fanns Stéphanie Charbonnier, som dödades i attentatet på onsdagen - och Lars Vilks.

/ källa X-Pressen

Var hon känd på något sätt?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Om det varit en false flag och t.ex nynazister som tagit till våld, så hade dessa varit omhändertagna/dödade nu!
Teorin är att männen befinner sig i norra delarna av Paris (no-go zoner), tror du på allvar att 3 nynazister tar sig dit frivilligt ?!
Möjligheten behöver vi inte beakta längre!

Tänk till lite nu innan du harplar ur dig. Det kan absolut vara muslimer som genomförde attacken, men uppdraget kan komma ifrån Ryssland så att säga, inte ens tvunget att attentatsmännen vet att de agerar på uppdrag av t ex. Ryssland, det är det jag vill ha sagt.

Ibland går man andras ärenden utan att veta om det, ungefär så.

EDIT;Fundera lite på vem som kan dra nytta av ett instabilt Europa.
Citera
2015-01-07, 18:59
Medlem
dagsmejas avatar
Gå till franska ambassaden på Kommendörsgatan 13 i Stockholm och visa ert stöd.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Ja, hur skall de gå tillväga för att inte bli gripna? Hur stora chanser har de?
Citera
Medlem
40-27-30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
De kan knappast ha lämnat Paris, troligast och smartare är att de helt låtit sig försvinna i någon av alla Paris invandrarförorter.

Vi kan nog utesluta att gärningsmännen ligger och trycker i någon hö-lada på det franska idylliska landet, i bästa "heist"-stil.

De behövde bara åka en liten bit för att komma in i något av Paris trevliga sharia-förorter, man behöver inte ens åka särskilt långt.
Citera
Medlem
Tillssons avatar
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2594329-terroristjakten-fortsatter-i-paris

"Tecknaren Corine Rey berättar för veckomagasinet L'Humanité att det var hon som, under vapenhot, släppte in skyttarna på redaktionen.

-Attacken varade fem minuter. Gärningsmännen talade perfekt franska och sade att de var från al-Qaida, säger hon.

Attentatsmännen skrek: "Vi har hämnats profeten!"

Charlie Hebdo är en av de tidningar som har publicerat de omstridda danska profetteckningarna. Nyligen publicerade tidningen också en satirteckning på sitt Twitterkonto föreställande ledaren för jihadistgruppen Islamiska staten (IS), Abu Bakr al-Baghdadi."
Citera
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Svårt att säga men ser ut som klass III västar.

Snarare träning för det normala vore ett par salvor och sen in i bilen för att dra fortare än satan, här går man efter regelboken. Passering, Pang, säkra och återgå.

/Micke

Intressanta inlägg från en som faktiskt har koll. Tack! Vad skyddar klass III västar mot?

Men vad tjänar de på att döda polisen som ligger ner skottskadad om de ändå planerar att dra iväg illa kvickt? Han lär ju inte kunna identifiera dem oavsett, död eller levande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
De var tre? Ser bara två på filmerna.

förmodligen någon som skötte själva flykten. eller så är det väl så enkelt att gm #3 inte var på plats när folk filmade.

just nu jagar dom 3 gärningsmän iallafall.
Citera
2015-01-07, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns en film från ett tak där man ser 3 personer med automatgevär!

Vart är tredje mannen när polisen skjuts ihjäl i den filmen?
Citera
2015-01-07, 19:00
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Sluta trolla, det är rätt uppenbart du inte har någon militär bakgrund. Jag har själv en bakgrund som som officer vid svenska elitförband mellan åren 1999-2008, och det du pratar om är wannabee-nonsens. Punkt Slut.

Jag tror nog att det är få saker som är så självklart som min militära bakgrund och nuvarande status, men det är det som tråden handlar om.

Alldeles oavsett så har du fel om jaktskott och det övriga.

ps. Googla

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in