2015-01-07, 17:26
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hur menar du att reaktionen skiljer sig från handlingen här?
Att man reagerar på saker som verkar provocerande. Detta kan göras genom tystnad (ignorering), ord (diskussion/bråk) eller aggressiva handlingar (mord, slagsmål). Jag respekterar inte handlingen som de gjorde.

Komigen jag är inte troende för 5 öre, har aldrig vart. Varför tror ni att jag skulle försvara islamister som mördar?
Citera
2015-01-07, 17:26
Medlem
svampdamps avatar
Kommer brottslingarna komma undan?

Hur kan man försvinna ur en storstad efter ett sånt här dåd?

Kommer Frankrike ge sig in i striden ytterligare mot IS?
Citera
2015-01-07, 17:27
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Så de som målade bilderna är inte dagisbarn enligt dig? Man ser vem som är präglad av politiska åsikter här. Försök vara neutral för en gångs skull.
Fråga: Om jag väljer att slakta hela din familj för att du drog en bellmanvits som jag inte tycker om eftersom jag dyrkar Bellman, är du då medskyldig eftersom du är "dagisbarn" som inte hedrar Bellman enligt mina egenpåhittade regler?

Komiker, journalister och författare hånar kristendom, Jesus och kristna varje dag. Blir någon av dem avrättade? Måste hela samhällen leva i skräck för det? Har du någonsin hört om en buddhist som våldtar och slaktar för att att någon varit stygg mot Buddha? Något liknande med en Hindu? En som tror på heligt rödhåriga träd, Elvis återkomst eller jultomten? Nej, jag trodde väl inte det.

Det handlar enbart om en hatisk och människofientlig religion/kultur vars mål är att förgöra alla som inte bekänner sig till deras tro och underkastar sig deras lag. Vi kan och ska inte finna oss i att leva i skräck för att någon ska rita fel sorts gubbe. Dagisbarn är bara den som slaktar över en teckning. Och den som jämställer tecknaren med slaktaren.

"Vara neutral"? Är du imbecill på riktigt?
Citera
2015-01-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Men varför igonera det faktum att muslimerna invaderade spanien, portugal, frankrike, ungern, österike, balkan, asien, afrika, arabien, grekland, turkiet? Hur kan inte deras tåg vara offensiv och expansiv?

Har inte med ett ord påstått att muslimerna var mindre expansiva än de kristna. Det jag menar är att religion inte för något gott med sig.

Och i stunden är religionen islam ett gift som inte ska spridas i onödan.
Citera
Medlem
LexLinneas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Att man reagerar på saker som verkar provocerande. Detta kan göras genom tystnad (ignorering), ord (diskussion/bråk) eller aggressiva handlingar (mord, slagsmål). Jag respekterar inte handlingen som de gjorde.

Komigen jag är inte troende för 5 öre, har aldrig vart. Varför tror ni att jag skulle försvara islamister som mördar?

För att du typ gjort det sen trådstart?

I annat fall tror jag att du kanske behöver fundera lite över hur du formulerar dig, för vi verkar vara många som missförstått dig. .)
Citera
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Jag har bara sett två filmer från händelsen, en på avstånd där det skjuts och ropas "allahu akbar" och en där en skadad fransk polisman kallblodigt avrättas.
liveleak, filmen där polismannen avrättas
På den filmen ser och verkar de "professionella", agerar lugnt och utan panik. De är troligen tränade för strid. Polismannen får "nådaskottet" när terroristen är i steget, han stannar inte ens till bråkdelen av en sekund.

Om det är så att de gått till fel adress först behöver det inte betyda att det inte var planerat, bara att de troligen inte rekat på plats innan och verifierat adressen irl. Paris år en stor stad, det finns folk i förorten som knappt varit i centrum nån gång.
Det är förstås med allra största sannolikhet islamistiska krigare tränade av typ IS. Bara för att de är tränade innebär det förstås inte att de superelit.

ännu en polis som inte kommer hem till sin fru och sina barn och sin släkt.

Allt för han skulle värna om samhället och han blev offer för islam.
Citera
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kommer brottslingarna komma undan? Hur kan man försvinna ur en storstad efter ett sånt här dåd?
Det borde inte vara så svårt om man kör en alldaglig bil på ett alldagligt sätt, bland 9 miljoner människor.

Vad kan dessa terrorister vänta för straff om de grips?
Citera
2015-01-07, 17:29
Medlem
Usch och fy! Hoppas de skyldiga tas fast levande så de får avtjäna långa straff och se hur hela världen fördömer deras handlingar.

Som muslim är teckningar av personer från koranen provocerande men dessa som utfärdar dessa dåd i "guds namn" är så mycket värre. De allra mest provocerande är dock de som menar att detta är alla muslimer och islam. Dessa människor är lika hemska i mitt tycke som de som utfört dådet.

Extremister finns i alla möjliga former från alla möjliga bakgrund. Viktigt att separera dessa från folket.
Citera
Medlem
Inter-TARSs avatar
Det kommer att bli ett hårt svar på dessa mord och jag hoppas att svaret blir stoppad invandring och deportering av de som redan är här. Tyvärr finns det något inom mig som nog anar att det troliga svaret troligen är intensifierade bombningar i mellanöstern som kommer att leda till ännu mera invandrare som vi ska ta emot ....
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Det är det jag menar. Det kan mycket väl vara så, även om det är lite osannolikt. Dock så ska man inte klumpa ihop de med IS och sätta allehanda epitet på förövarna innan man vet vad det är frågan om.
Exempelvis var det någon tidning som skrev om att det var (inte hade kunnat vara, stor skillnad) ha varit hemkomna IS-krigare. Det kanske är bortredigerat nu men man hypar upp allt som fakta innan man ens vet någonting. Ett ganska tydligt exempel är Norge 2011 då ett väldigt fåtal högljutt proklamerade sig veta (baserad på ingenting egentligen) att det var muslimer som var i farten.

Minns du terrordådet där 4 judar mördades i judiska föreningen innan EU valet? Då använde svensk media och politiker detta terrordåd utan problem för att skylla på högerextrema och att man skulle "rösta rätt". När terroristen visade sig vara muslim så tystnade etablissemanget, tydligen är det bara ok att använda vissa terrordåd i politiskt syfte.

Det vi kan säga är att detta fall förmodligen handlar om muslimer. Man behöver inte säga IS, Al Shabab m.m. utan det räcker med att säga att det är muslimer.
Citera
2015-01-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kommer brottslingarna komma undan? Hur kan man försvinna ur en storstad efter ett sånt här dåd?

Har svårt att tro att man inte ska lyckas gripa terroristerna men ju större staden är, desto fler gömställen finns.

Kommer såklart vara försvårande att liknande terrorister har ett stort stöd i ett islamiserat civil-samhälle.
Citera
2015-01-07, 17:30
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Det borde inte vara så svårt om man kör en alldaglig bil på ett alldagligt sätt, bland 9 miljoner människor.

Vad kan dessa terrorister vänta för straff om de grips?

folk försvinner ju i sverige som är så litet efter bara värdetransport rån så är inget konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in