2015-01-07, 17:11
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Det ska bli intressant att höra vad Obama kommer att säga om detta sen.

http://i.imgur.com/LlviWuA.gif
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelJoelJoelJoel
Det är precis det här jag vill veta också?
Hur kommer det sig att polisen inte kommer dit på nolltid när en polis blivit skjuten? Borde inte den polisen kunnat larma väldigt snabbt? Som jag förstod det så dog han inte. Jag antar att polisen har någon form av kommunikation för nödfall

Jo med tanke på tidigare attentat och att tidningen faktiskt var under polisbeskydd så borde det funnits någon form av handlingsplan som skulle satts i verket direkt. Alltså skulle tungt beväpnad förstärkning kommit dit mycket snabbare än om attentatet skett någon annanstans.

Man kan jämföra lite med attentatet i Kanada, där kryllade det med poliser med automatvapen inom några minuter. Så var inte fallet här så man undrar om det gått fel med larm eller något annat för plan måste de ju ha haft.
Citera
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Media borde som svar ha en karikatyrbild på profeten Muhammad i förstasidan varje dag under minst 1 år för att hedra demokratin, det fria ordet och dessa modiga karikatyrritare.
Ta på dig en tröja och gå runt så ska du se hur länge du lever.
Ta en promenad i Rosengård, så blir du kebab på pizzan dagen efter.

Poliser i Frankrike är likadana vilsna som i Sverige.
Citera
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Militärt tränade som tappar en gympadojja och skjuter från höften?

Man kan väl vara militärt tränad och ändå en idiot med för lite träning...
Citera
2015-01-07, 17:12
Bannlyst
Kanske alla rörliga filmer skulle kunna sammanställas i trådstarten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romson
Hur fan kan du vräka ur dig något sånt här? Är du så dum att du inte förstår varför vissa värnar yttrandefrihet? Tänk efter lite innan du skriver.

Frågan är istället varför Europeiska länder låter dessa odjur befinna sig på europeiska mark.

"Yttrandefrihet" samtidigt som man ignorerar extrema hot som läggs och fortsätter tills de blir skjutna i huvudet. Frågan är kanske hur DU kan vara så dum i huvudet.

Hur ska man hålla ute dessa "odjur" enligt dig, då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Dom har blivit grovt hjärntvättade på Södertörn och är inte längre människor. Lyssna inte på dom, du byter kanal när du hör något skränande skit så varför inte när du hör uppenbara lögner och vilseledning?

Tänk själva i dessa tider. Vem tjänar på detta? Våra politiker. Nu får dom ta lite mer frihet ifrån oss med anledning till att "skydda oss från terrorister". Som man förövrigt importerat utan folkets medgivande.

Vi kommer följa samma mönster som våra bröder och systrar i europa. Dock så kommer det ske snabbare i Sverige eftersom att vi tar in fler och är ett mindre land.

Du har troligen rätt i det fetade(i allt annat också för den delen men ).
Därför så måste vi frihets, demokrati och yttrandefrihetsförespråkare rikta fokus dit fokus bör riktas.

Tidigare fanns inget SD, ingen större röst som kunde peka ut andra lösningar än en total polisstat.
Därför har man kunnat driva igenom den ena groteska övervakningslagen efter den andra.
Vi får inte låta detta bli ännu ett upprop för mer övervakninng och repression, vi måste fokusera på det viktiga här.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Om du på allvar tror att någon skulle avrätta tio islamkritiker och skrika allah akbar för att luras och låtsas vara muslim så kan du omöjligen ha en fungerande hjärna.

Det är ju snarare du som inte har en fungerande hjärna som ser detta som en omöjlighet. Kan du berätta varför detta inte skulle kunna vara så? "Luras", vilket infantilt ordval.

Jag tror inte att detta är en FF men att du menar att personer som tror att så kan vara fallet inte har fungerande hjärnor säger mig att du är en idiot. När du använder ordet "luras" så antyder du att de som menar att detta är en konspiration menar att det är två personer som vill ha lite roligt och döda några människor och skylla på muslimer. Det är så klart inte vad som menas. Inte för att ens det skulle vara omöjligt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad den du citerar skrev var alltså:

"Allahu Akbar" vilket om något borde indikera på att de är muslimer

Du tycker inte det känns något förmätet att förkasta att det Allahu Akbar just indikerar att det rör sig om muslimer. Menar du verkligen att man är "rubbad" för att man är av den åsikten?

Nej, det var övertygelsen som inlägget var skrivet på om att det är bevisat att det är muslimer som ligger bakom dådet, den som inte tycker så är en foliehatt. Jag opponerar mig emot att det är bevisat vem/vad/vilka som ligger bakom dådet. Att inte kräva mer bevisning än så är att ta för lätt på beviskravet tycker jag.

Jag har också varit tydlig med att jag också tror att det finns någon form av anknytning till muslimer och islam, men det är långt ifrån bevisat i nuläget.

Jag har också varit tydlig med att det råder en konsensus om vem som är skyldig, det är inte ett civiliserat sätt att angripa frågan om vem som är skyldig, normalt sett brukar man kräva bevis, det finns inga, tyvärr. Dock finns det omständigheter som kan tala för något i en viss riktning, så kalla mig inte foliehatt, det är inte jag som har påstått att det är muslimer, jag väntar fortfarande på något som starkt talar för det, det är än så länge inte hugget i sten.
Citera
Medlem
paperfaces avatar
De har ju hittat den svarta bilen, vilket inte är oväntat men tror ni att de kommer hitta dessa som gjorde detta?

Jag tror personligen att nu är de borta för all framtid om de inte själva kliver fram och erkänner/tar på sig dådet, vilket iofs inte skulle förvåna mig.
Citera
Medlem
AB skriver nu om "Obehagskänslor" i Sverige efter attentatet.

Obehaget består till stor del i rädslan att detta ska utnyttjas av "högerextrema krafter".

Ett religiöst massmord har skett och svensk slaskpress ojar sig över att de känner litet obehag. Suck..
Citera
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linusdahl
Du är ju fan inte klok, sluta kommentera.

Du har alltså full förståelse att denna polisman fick huvudet söndersprängt, för att ett par inavlade människor som världen hade varit bättre utan, lipade över lite teckningar?

Och ja, det är lite teckningar. Haha, otroligt.
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in