2015-01-07, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Hur kan de digga en satirtidning från vänster som har häcklat kärringen Le Pen? DET ÄR LOGISKT ATT DE GÖR DET, DET ÄR EN JÄVLA VÄNSTERTIDNING. Satiren är långt mycket hårdare där än i Sverige. Till och med den svenska vänstersatirblaskan Galago häcklar sossarna, varför i helvete skulle en fransk vänstersatirblaska dalta med Le Pen? Hade hon agerat som Jimmie Åkesson genom att sjukskriva sig för "utbrändhet " och ta på sig den största tillgängliga offerkoftan av lite satir och valrörelse hade de drivit henne till att begå självmord.
I Sverige lämnar man honom i fred och tycker lite synd om honom. Trots att han är bidragsparasiten nummer ett, Jimmie Åkesson.

Om det är något som är efterblivet så är det din slutledningsförmåga, ifrågesättning och ditt sätt att föra resonemang

Du säger alltså att det inte är islamister och väljer då att kalla mig för efterbliven.

Och sättet du stavar på......
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Enligt Breaking News på CNN gick gärningsmännen in i fel kontor först, nummer 6. De blev tydligen tillsagda är nr 10 låg jämte o sedan började terrordådet där.

Så mao hade de inte sån lokalkännedom, ej franska, eller kanske inte hemmahörande i Paris?

Även SVT rapporterade om detta tidigare. Tydligen är det dock så att det inte funnits en skylt som tydligt visat var ingången till Charlie Hebdos redaktion låg. Men visst, man får anta att det är ett välplanerat attentat och då är det lite märkligt att ta fel.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Precis, för muslimer är ju inte kända för att utföra våldsdåd som dessa. Dessutom har det uppgets att de skrikit "Allahu Akbar" vilket om något borde indikera på att de är muslimer.

Du vinner inga PK-poäng på att försvara kamelryttarna här, spara det till fikarummet imorgon.

Är du helt rubbad, språk och ord bevisar ingenting, vem som helst kan skrika Allahu Akbar om det får folk att tro det man vill att de ska tro. Vilket gruppboende bor du på?
Citera
2015-01-07, 16:58
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Inte helt ut, men om jag vet att jag kommer bli mordhotad och eventuellt sjävlmordsbombad ifall jag ritar en bild på Muhammed, då kanske jag hellre ritar en hånbild på Schyman istället. Fast då får jag väl feministerna efter mig...

Det jag försöker säga är att det är allmänt känt att islamister inte tolererar något som helst hån mot deras religion, och att dom dras inte för att "go full Rambo" på dom som hånar.

Jag har inte balls nog för att medvetet håna någon som utan tvekan skulle köra upp en granat i röven på mig.
Förstår du min tankegång?

Ett idag väldigt ärligt och hederligt uttalande. Klart folk är rädda för en grupp som brukar dödligt våld. Men alla vill verka tuffa, så man hittar på massa rationaliseringar för varför man inte angriper just islam.

Feministerna låtsas inte se kvinnoförtrycket. Vänstern tuggar på om vita, heterosexuella män. Till och med nationella försöker dölja sin rädsla genom att gömma sig bakom att de är så "medvetna" och inser att JUDEN är den ENDA verkliga fienden.

Terror funkar, annars skulle metoden inte överleva som politiskt vapen under hela mänskligheten. Det är just bruket av våld som delvis förklarar varför just islam fått en bisarr särställning.

Alla andra ideologier och religioner är tillåtet att ogilla. Man behöver inte förklara sig om man tycker illa om kapitalism, kommunism, liberalism, kristendom, sientologerna eller centerpartister.

Men just islam är speciellt. Där beror allt ogillade på okunskap. Allt dåligt i islams namn får på sin höjd fördömmas som "extremism". Och då måste man först linda in det i hur många trevliga muslimer man känner.

Ingen behöver inleda kritik mot moderaterna med att först berätta om alla generösa moderater han känner.

Islam har en särställning. Till stor del för att folk är rädda.
Citera
2015-01-07, 16:59
Medlem
longbow4ys avatar
Det var inte oväntat med tanke på tidigare händelser.

Tänker närmast på terroristplanerna mot Jyllandsposten där 3 "Svenska" medborgare + en bosatt i Sverige tillsammans med en "Dansk" anhölls för terrorplaner mot Jyllandsposten.

Samma skäl, samma idé:
Citat:
tanken var att så "många som möjligt skulle skadas och dö"
Det är redan glömt i Sverige.
Nu händer det på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är du helt rubbad, språk och ord bevisar ingenting, vem som helst kan skrika Allahu Akbar om det får folk att tro det man vill att de ska tro. Vilket gruppboende bor du på?

Ta av dig foliehatten!
Citera
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Precis, för muslimer är ju inte kända för att utföra våldsdåd som dessa. Dessutom har det uppgets att de skrikit "Allahu Akbar" vilket om något borde indikera på att de är muslimer.

Du vinner inga PK-poäng på att försvara kamelryttarna här, spara det till fikarummet imorgon.

Vad spelar det för roll vad dom har skrikit? En kristen skulle kunna skjuta folk och säga samma sak.
Citera
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Konsekvenserna du talar om blir att den som känner sig kränkt får tala om det och beskriva saken från sin synpunkt. Så går det till i ett civiliserat samhälle: man diskuterar, man skjuter inte ihjäl meningsmotståndare. Om jag kallas dig för idiot, får du kalla mig för större idiot. Men du får inte skjuta ihjäl mig.
Så gör bara oförsonliga, hatiska invandrare från främmande religioner och kulturer.
Håller med. Jag säger fortfarande inte att det var rätt gjort. Säger bara att jag har viss förståelse.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Förnekar inget, vet bara hur tongångarna lät ett par timmar i juli 2011 efter att det smällt i Oslo
Men är du helt jävla dum på riktigt?

Det är väl en jävla skillnad eller? Då fanns det inget direkt mål med aktionen som det gör nu.
Allt pekar på islamistiskterrorism.
Svara på min fråga istället, varför skulle några tokiga ateister få för sig att skrika allahu akbar, och varför skulle några tokiga ateister få för sig att ha ihjäl folk endast för att de riktar satir mot Islam och IS?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vad den du citerar skrev var alltså:

"Allahu Akbar" vilket om något borde indikera på att de är muslimer

Du tycker inte det känns något förmätet att förkasta att det Allahu Akbar just indikerar att det rör sig om muslimer. Menar du verkligen att man är "rubbad" för att man är av den åsikten?
Citera
Medlem
https://pbs.twimg.com/media/B6voWVrIUAAInxU.jpg:large

Stark bild på en skadad
Citera
2015-01-07, 17:00
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Nähä, så bevis är inga bevis längre? Om det hade varit en neger utan luva som utfört dådet, så hade det kunnat vara en vit som målat sig svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in