2015-01-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Så de som målade bilderna är inte dagisbarn enligt dig? Man ser vem som är präglad av politiska åsikter här. Försök vara neutral för en gångs skull.

Är du inte läskunnig din åsna? Dom som målade och publicerade bilderna har äkta mod. Pedofildyrkarna behövde Ak47: or.

Du kanske skulle sluta arabförsvara som, surprise surprise, ett dagisbarn. "Ey jag skriver han är inte neutral när jag själv tycka berättigat döda över teckning! Min hjärna värsta yalla!"
Citera
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Du säger alltså att det inte är islamister och väljer då att kalla mig för efterbliven.

Och sättet du stavar på......

Den sämsta halmgubben jag har skådat på Flashback. Det jag påpekade att ditt sätt att resonera och utesluta vissa element är idiotiskt. Har aldrig sagt att det inte kan vara islamister.

Läsförståelsen är inte på topp ser jag. Jag frågade dig hur denna kärrings anhängare kan digga dessa bilder när den tidningen är DE FACTO vänster och häcklar allt och alla? Är du förståndshandikappad? Tydligen.

Min stavning är det inget fel på. I brist på funna brister ska man slå ett osakligt och osant slag i luften. Det går inte bra för dig ser jag.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De verkar ha ratt slappa vapenlagar i Frankrike. Samtliga attentat sker med automatvapen. Skjutningarna 2012 och 2013, attacken mot synagogan förra året och nu denna. I Storbritannien sker ju väldigt sällan sådana här attentat med automatvapen då de verkligen har stränga lagar och därmed mindre tillgång till sådana vapen där.

Ett första för Frankrike borde ju därmed att spärra tillgången till vapen men då handeln sker i förorterna blir det väl svårt det.
Storbritannien är en Ö med en annan tradition, Frankrike ligger på fastlandet och har betydligt svårare kontrollera smuggling mm.
Citera
2015-01-07, 17:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Hur kan de lyckats att komma iväg?
Efter det jag läst, sågs dem minuter innan första skottlossningen gå in på redaktionen med automatkarbiner i högsta hugg. Är detta normal i Frankrike så ingen bryr sig om att larma, eller är den franska polisen bara väldigt långsam på att organisera sig?

Sorgligt vilket som, hemsk jävla attack.
Paris är en stor stad o Enligt Reuter o CNN körde gm männen lungt från platsen just pga att inte dra uppmärksamhet. En svart citroen gjorde nog oxå flykten lätt, alla kör typ dom små citybilarna i Paris.
Citera
2015-01-07, 17:05
Medlem
Raggdoll3s avatar
Gärningsmännen verkade militärt utbildade, vilket borde begränsa antalet individer att söka efter.

Detta var inget som hastigt planerades över en kopp te när tidningen publicerade en nidbild på IS-ledaren
Citera
2015-01-07, 17:06
Medlem
Citat:
Njaa nästan. Byt ut en dag till flera år så är du på rätt spår.

Du är ju fan inte klok, sluta kommentera.

Du har alltså full förståelse att denna polisman fick huvudet söndersprängt, för att ett par inavlade människor som världen hade varit bättre utan, lipade över lite teckningar?

Och ja, det är lite teckningar. Haha, otroligt.
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
"Faktumet att de skrek "ALLAHO ACKBAR" besvarar inga frågor överhuvudtaget om vilka de är eller vad deras agenda är"
En kommentar från France 24s livestream på Youtube.

Ett visst mått av försiktighet kan vara bra när all hype i media drar igång, men i just det här fallet så talar väl det mesta att man har med islamister att göra. Skulle det vara högerextremister som försöker svartmåla islam? Då är det nog bäst att de kommer undan och inte blir avslöjade. Ingen lätt uppgift när man är de 3 mest jagade männen i hela Frankrike.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Den sämsta halmgubben jag har skådat på Flashback. Det jag påpekade att ditt sätt att resonera och utesluta vissa element är idiotiskt. Har aldrig sagt att det inte kan vara islamister.

Läsförståelsen är inte på topp ser jag. Jag frågade dig hur denna kärrings anhängare kan digga dessa bilder när den tidningen är DE FACTO vänster och häcklar allt och alla? Är du förståndshandikappad? Tydligen.

Min stavning är det inget fel på. I brist på funna brister ska man slå ett osakligt och osant slag i luften. Det går inte bra för dig ser jag.

Det mest troliga är att det är islamister.

Din stavning blev mycket bättre nu ser jag.

Vidrigt dock att du försvarar attacken, du är verkligen en värdelös person.
Senast redigerad av zirkovic 2015-01-07 kl. 17:09.
Citera
Bannlyst
Citat:
Men ditt jävla kioskmongo jag sympatiserar inte morden. Jag har viss förståelse för reaktionerna mot sakerna. Idiot alltså.

Du resonerar som en mupp.

Liksom "Såhär har det alltid gått till, det är något man får räkna med"

Du kommer mao aldrig att sätta dig på tvären gentemot liknande terrorattentat, för att det är såhär det går till. Sluta upp med din "förståelse" och sätt ner foten istället.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Känslosamt tal av John Kerry just nu på BBC:s livesändning. Dessutom på franska.

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-30710777
Citera
2015-01-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Hur kan de lyckats att komma iväg?
Efter det jag läst, sågs dem minuter innan första skottlossningen gå in på redaktionen med automatkarbiner i högsta hugg. Är detta normal i Frankrike så ingen bryr sig om att larma, eller är den franska polisen bara väldigt långsam på att organisera sig?

Sorgligt vilket som, hemsk jävla attack.
Det är precis det här jag vill veta också?
Hur kommer det sig att polisen inte kommer dit på nolltid när en polis blivit skjuten? Borde inte den polisen kunnat larma väldigt snabbt? Som jag förstod det så dog han inte. Jag antar att polisen har någon form av kommunikation för nödfall
Citera
2015-01-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Gärningsmännen verkade militärt utbildade, vilket borde begränsa antalet individer att söka efter.

Detta var inget som hastigt planerades över en kopp te när tidningen publicerade en nidbild på IS-ledaren

Är du vaken eller ?
Tidningen brandbombades 2011, hot har inkommit nästan dagligen sedan innan 2011!

http://www.expressen.se/nyheter/inte-forsta-attacken-mot-charlie-hebdo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in