2015-01-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Så dessa dårar ska representera 1,6 (kanske mer) miljarder människor?

Det finns en stark anledningen till varför det inte finns något framgångsrikt muslimskt land, de överbefolkar sig själva i kombination med deras äckliga tro.
Saudarabien och möjligtvis grannländerna är undantag eftersom de lever på sin olja.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Är angriparna döda?

De flydde med bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Då tror du fel, majoriteten av alla muslimer vill utrota icke-muslimer. Dessutom så är att leva i fred för dom detsamma som att de tar alla vår välgång utan att ge någonting tillbaka.

Inte ens sina tjejer släpper de fria pga klankulturen. Detta är för övrigt den största orsaken till "ensam vit man".

Hur som helst så måste Islam utrotas, först i Europa men på sikt behöver vi även ta oss till Mordor och utrota ondskan på plats.

Eftersom jag inte har träffat "majoriteten" av muslimerna i världen kan jag inte uttala mig om att de vill utrota alla icke-muslimer..

Men de muslimerna jag har träffat har varit helt vanligt folk. En majoritet av dem jag träffat har druckit alkohol/gjort andra saker som en svensk ungdom gör och jag skulle inte kunna säga att de var muslimer utifrån deras handlingar.. Det fetstilta skulle jag inte hålla med om, de ville lika gärna som jag ha ett jobb så de kan försörja sig själva samt betala skatt till det svenska samhället.. En sak har jag upptäckt nu när jag läser vidare på universitet, många av lärarna är invandrare(från Irak/Iran) och de undervisar på engelska och försöker prata svenska.. Det är absolut inget fel på dem.. (Jag antar att någon av dem skulle kunna vara muslim.)

Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
okej poliserna är någorlunda oskyldiga. men jag ser det här som helt onödigt. det ger bara tecknarna och dess försvarare (islamofoberna) näring. ännu mer onödigt är att tecknarna överhuvudtaget skulle förödmjuka muslimerna. varför tror du att man gjorde det? helt jävla onödigt hat som måste utraderas!

intressant annars att se vilken fart islamofobin direkt fick på den här tråden. hur lät man den 22 juli 2011? jaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaamänsan! som sagt få perspektiv!

Du har valet att inte läsa deras tidning.. Om tillräckligt många slutar läsa tidningen kommer den inte gå runt längre. Så länge det finns folk som ger dem uppmärksamhet kommer det fortsätta eftersom läsa=intäkter..

Problemet är ju om man förbjöd folk att kritisera något så ger man dem indirekt makt att göra vad de vill.. Återigen, vad hände om man kritiserade ledarna i Sovjetunionen på den tiden? Jo man blev gripen av KGB och skickat till Sibirien!
Senast redigerad av Bomben1 2015-01-07 kl. 14:55.
Citera
2015-01-07, 14:52
Medlem
laerandes avatar
Vi ser redan nu hur muslimerna i tråden försvarar terrordådet och försöker attackera sitt svenska värdfolk istället. Äckligt, rent utsagt.
Citera
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
http://www.expressen.se/nyheter/sista-tweeten--hanade-is-ledare/

Hur fan kan Expressen publicera bilden som verka ha varit droppen som fick bägaren att rinna över..

Därför att de står upp för sina journalistiska kollegor mot hotet mot yttrandefriheten. Idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Om du faktiskt kände några muslimer skulle du bli mörkrädd över hur många som faktiskt stödjer död och terror för folk som 'kränker koranen'

Om jag känner muslimer? Ja, en hel del faktiskt Fast du blir inte en muslim för att du vrålar Allah Akbar. Det är mer invecklad än så, så vi droppar ämnet eftersom du inte kommer att förstå i alla fall.
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
http://www.expressen.se/nyheter/sista-tweeten--hanade-is-ledare/

Hur fan kan Expressen publicera bilden som verka ha varit droppen som fick bägaren att rinna över..

Varför skulle de INTE publicera den? Tar man illa upp p.g.a av en tecknad satirbild så är det ett fundamentalt fel hos en själv.

Det felet brukar oftast diagnostiseras som religion.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Är angriparna döda?

Nej enligt nyheterna så har polisen tappat kontakten med förövarna. Det pågår för tillfället en massiv jakt efter förövarna. Jag tror dessa män kommer välja strida till döden. Möjligen de kan hålla sig undan, men jag tror faktiskt att franska polisen för tillfället slagit en järnring runt Paris centralare delar, dvs de kommer inte från stadskärnan.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
I Frankrike har flera muslimska ledare gått ut och fördömt dådet. I Sverige är det självömkan som gäller.
men sluta. varför ska svenska muslimer ta ansvar? tar du ansvar som kristen för alla kristna fundamentalister i världen? Lägg av nu.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Precis, när en ljushyad person begår en fruktansvärd handling, han är en "ensam galning", ensam terrorist, när en muslim begår en ond handling då ska alla muslimer kollektivt bestraffas och be om ursäkt.

Håller med, även om problemet tycks vara betydligt mer utbrett hos muslimer. Jag förstår varför imamer går ut och fördömer detta dåd, men på sätt och vis är det vidrigt att muslimer som grupp ska behöva stå till svars för vad ett par individer gör. Helt klart är detta dock en fråga som måste tas på stort allvar. Det här är som sagt inte första terroristattacken som utförs av muslimer.

Nu sägs det cirkulera en film där en av poliserna ligger på en bår i sin dödskamp. Fy fan.
Senast redigerad av Cruachan 2015-01-07 kl. 14:57.
Citera
2015-01-07, 14:53
Medlem
GodModes avatar
På Svtplay sa de nyss att bilder på en döende polisman på en bår cirkulerar nu i etern. Är det någon som kan länka?
Citera
2015-01-07, 14:54
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Du missar helt poängen, jag jämför fårmänniskorna som blint följer de bekvämaste "sanningarna" för att slippa se den riktiga världen. Det är de (kryllar av dom här på flashback) som är demokratins och samhällets riktiga hot. Och därför måste ju uppenbarligen media vara försiktiga så de inte indirekt bygger på fördomarna och propagandan som sprids.
Du menar den de fördomar och propaganda som du ogillar ska förbjudas medan de fördomar du har och den propaganda du sprider skall det bli lag på. SD-are i all ära men islamistkramare som du tar priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in