2015-01-07, 14:22
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Om ni nu vill att vi ska hämnas på en massa muslimer, så kan jag säga att detta kommer bara förvärra skiten ännu mer. Attackerade de inte tidningen för att tidningen har förlöjligat vissa religiösa profeter? Vad tror ni kommer hända ifall vi börjar med sådant här? Jo vi får exakt samma skit som hände i Paris.

Björnen sover. Väck den inte.

Vad snackar du om? Björnen sover väl inte alls det, den går runt och äter alla campare och det kan det göra så länge ingen tar tag i det. Detta är inget man ska sopa under mattan. Det är en kris i alla dess former och västvärlden måste samla sig och visa att det inte är acceptabelt.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Oh man...

Finns bara en orsak till detta.

De ska in och rensa förorter

Inte rensa, men för att polisen ska kunna komma in och jobba fritt i förorten måste de ha militärer som skyddar poliserna under tiden poliserna arbetar där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Även chefredaktören ska vara död.

"Charb" är chefsredaktören. Stephane Charbonnier heter han.
Citera
Medlem
laerandes avatar
http://www.thereligionofpeace.com/ Här kan vi ta del av den muslimska terrorn. "1%" - jo tjena. Ni muslimapologeter och terrorns medlöpare kan försöka bäst ni vill. Men Europa håller på att vakna upp. Segregation, splittring, enklaver av muslimska samhällen, muslimer har högst nativitet i EU, terrordåd, shariazoner osv.
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Du verkar vara en djupt störd människa. Om 99% av muslimer anser att dessa terrorister inte är muslimer så är de inte det. Varför ska just muslimer alltid behöva gå ut i fackeltåg så fort något händer. Det vore som att kräva att alla svenskar ska bära tröjor där det står: "jag tar avstånd från alla xenofoba inavlade idioter på flashback".

Väntar med spänning på att muslimska ledare fördömer attacken...
Citera
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Precis, just därför är det ett gynnsamt läge att genomföra en false flag, du, jag och de flesta andra kommer att rikta fokus mot islamister och IS, kan inte bli bättre, det är ju syftet.

Nej, inget skitprat.

Och om du tror att jag gillar islam och muslimer, nej, jag står på din sida, helt säkert.

Av med foliehatten.. Det här är verkligheten, inte konspirationsteori-forat.
Citera
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Guardian skriver att det var pressdag, så alla viktiga personer från tidningen var där

Var kan du läsa det, det stärker påståendet att dom ska ha haft information på insidan som France24 sade tidigare i sin stream.

Det har även framkommit att de pratade franska. Mer och mer tyder på att det är ett politiskt motiv med syfte att visa hur utbredd deras organisation är och hur kraftfull den är som jag påstod i ett tidigare inlägg, vissa personer har haft personligt skydd från polisen och trots detta och det uttalade hot de befunnit sig under har dom lyckats slå mot dom, med två gärningsmän.

Citat:
Jag tror attacken är en signal om att IS befinner sig på plats. Gärningsmännen var välinformerade om karikatyrtecknarnas person, dom ska enligt France24 känt igen dom på redaktionen. Dom har även agerat väldigt fort efter publikationen från tidningen, och försvunnit efter attentatet väldigt kvickt.

Att dom inte tar gisslan och begår självmord tyder på att fler attacker kan vara planerade i framtiden. Tungt beväpnade gör att man inte kan utesluta många hot.
Citera
2015-01-07, 14:23
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidum1
Glöm dock inte bort att det finns 1.6 miljarder muslimer i världen. Döm inte en stor grupp baserat på vad en ytterst liten klick gör. Precis så som att svenskar inte ska behöva be om ursäkt för vad andra svenskar gör så ska inte muslimer behöva be om ursäkt för vad andra muslimer gör!

Jag håller helt med.

Ifall om inte män exempelvis alltid blir kollektivt anklagade för våldtäkter, ifall om inte SD's väljare får ta skit för ett hundratal nazister i Sverige osv. Den där logiken måste tillämpas på ALLT om det ska funka.

Säg att 1% (som någon joker sa tidigare, använder hans exempel) skulle tycka att det här är okej Ja, då är det 16 miljoner muslimer världen över som tycker det här är helt okej.
Det är inget litet problem...
Citera
Medlem
Flufffens avatar
11 personer fick sätta livet till för att några muslimer inte klarar av yttrandefrihet. Hur hanterar Frankrike det här, hur gör dem för att undvika att en likadan situation uppstår? Kommer man inskränka yttrandefriheten ytterligare bara för att muslimer inte kan ta skämt? Kan det bli aktuellt med åtgärder även i Sverige? Vi har som vi alla vet ganska många av dessa lättkränkta pedofildyrkare, tickande bomber.
Citera
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Om man är muslim eller inte är inte ett majoritetsbeslut, var och en bestämmer sin egna religion.
Ifall dessa terrorister anser sig själva som muslimer, är de muslimer oavsett vad majoriteten säger.

Att de själva anser sig vara muslimer är skitsamma i detta sammanhang. Varför ska en muslim som inte anser dessa terroristkräk vara muslimer gå ut i fackeltåg mot islam? Du fattar väl själv vad jag menar, spela inte dum.
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Med dagens avskyvärda mordiska handlingar har islam verkligen förklarat krig mot väst.
Nu är det ta mig fan dags att börja tala det enda språk dessa vidriga barbarer förstår: våldets.
Hur primitivt det än låter. Nu är det dags att ta av silkesvantarna. Nu är tålamodet slut.
Citera
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Käften din jävla neger.

För det första, likna aldrig muslimer vid djur. Djur är till skillnad ifrån dessa avarter inte genomonda.

För det andra så måste Islam för mänsklighetens bästa förgöras.

Jag är inte för ett mångkulturellt samhälle. Men ni är ju f*n inte mycket bättre än muslimer här inne. Ni gör precis samma sak som dom, bara att dom tar det ett steg längre. När vi börjar ta nästa steg och gör något liknande som hände idag, ja då blir det ett inbördeskrig i Sverige. Vill vi undvika detta? Då får vi vara lugna och fina. Det finns ingen anledning att kasta en massa skit på muslimer. Eller jo det finns en anledning, men det kommer bara ge en negativ effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in