2015-01-07, 14:36
Medlem
Dr_Kronas avatar
Varken Löven eller kultur-negern har uttalat sig.

Dom var ganska snabba tidigare med att uttala sig om ej utredda saker.
Citera
2015-01-07, 14:36
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Att skjuta ihjäl någon eftersom man inte gillar var denne säger/skriver tycker jag och en majoritet i världen är helt galet. Yttrandefriheten är en av de viktigaste grundlagarna som finns, se bara vad som hände under medeltiden om man publicerade en vetenskaplig artikel som visade att jorden snurrade runt solen och inte tvärt om... Då blev man avrättad eftersom man ifrågasatte religionen!

Angående "Det var inga oskyldiga som dog", vad säger du om polisen som blev avrättad när han låg skadad på trottoaren?

Personligen blir jag lika arg av att se Gaza bli bombat som när terrordåd som de här sker.. Jag bryr mig inte om vilken religion/etnicitet offren har, det som väcker min sympati är när oskyldigt folk blir offer för en dåres handlingar.. I grund och botten tror jag alla människor i världen vill leva i fred och harmoni oavsett vilken religion man tror på.

Då tror du fel, majoriteten av alla muslimer vill utrota icke-muslimer. Dessutom så är att leva i fred för dom detsamma som att de tar alla vår välgång utan att ge någonting tillbaka.

Inte ens sina tjejer släpper de fria pga klankulturen. Detta är för övrigt den största orsaken till "ensam vit man".

Hur som helst så måste Islam utrotas, först i Europa men på sikt behöver vi även ta oss till Mordor och utrota ondskan på plats.
Citera
2015-01-07, 14:37
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparentvision
Ser framför mig en kolumn på aftonbladet i dagarna.
"Muslimers terroristdåd ökar risken för islamofobi"

Garanterat!

Ska dock bli intressant och se hur detta utvecklas ur ett anti-islamskt perspektiv i Frankrike.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Precis, när en ljushyad person begår en fruktansvärd handling, han är en "ensam galning", ensam terrorist, när en muslim begår en ond handling då ska alla muslimer kollektivt bestraffas och be om ursäkt.
Vad då då? Allting pekar på att Breivik var ensam i sin handling. Allting pekar på att detta dåd är organiserat med många personer inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Garanterat!

Ska dock bli intressant och se hur detta utvecklas ur ett anti-islamskt perspektiv i Frankrike.

Känns som att Marie Le Pen kommer vinna nästa presidentval ganska enkelt. Hon leder redan opinionen före detta dådet.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
INTRESSANT LÄSNING FRÅN TWITTER AV MUSLIMER

Nedanstående länk visar franska twitterinlägg översatta till engelska.

http://i.imgur.com/SjTMYiW.png?1
Citera
Medlem
Någonting på gång i Sverige med anledning av händelsen?

Någon kärleksbombning av någon moské?

Något fackeltåg mot islamofobi?
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Många muslimer i Europa är väldigt nöjda med operationen, andra tycker det är dåligt. Att 20% eller fler av Europas muslimer stödjer operationen är dock oroväckande. Vi kommer att se fler attentat runt om i Europa framöver. Självcensur kommer att vara svenskens bästa vapen, yttrandefriheten är död.
Citera
2015-01-07, 14:38
Medlem
Dags för våra poliser att börja träna för liknande situationer i Sverige.
Citera
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Nej jag jämför nationalismen med islam (eller vilken religio som helst egentligen). Folk tycker verklighetens komplexitet är så obekväm att de följer gruppen med de enklaste lösningarna. Gruppens namn och ideologi är shit the same, men generaliseringarna och vi och dem tänket är grunden till alla problem.

Jämförelsen haltar. Islam är imperialistiskt och strävar efter världsherravälde. Nationalism begränsar sig till landets gränser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Att skjuta ihjäl någon eftersom man inte gillar var denne säger/skriver tycker jag och en majoritet i världen är helt galet. Yttrandefriheten är en av de viktigaste grundlagarna som finns, se bara vad som hände under medeltiden om man publicerade en vetenskaplig artikel som visade att jorden snurrade runt solen och inte tvärt om... Då blev man avrättad eftersom man ifrågasatte religionen!

Angående "Det var inga oskyldiga som dog", vad säger du om polisen som blev avrättad när han låg skadad på trottoaren?

Personligen blir jag lika arg av att se Gaza bli bombat som när terrordåd som de här sker.. Jag bryr mig inte om vilken religion/etnicitet offren har, det som väcker min sympati är när oskyldigt folk blir offer för en dåres handlingar.. I grund och botten tror jag alla människor i världen vill leva i fred och harmoni oavsett vilken religion man tror på.

okej poliserna är någorlunda oskyldiga. men jag ser det här som helt onödigt. det ger bara tecknarna och dess försvarare (islamofoberna) näring. ännu mer onödigt är att tecknarna överhuvudtaget skulle förödmjuka muslimerna. varför tror du att man gjorde det? helt jävla onödigt hat som måste utraderas!

intressant annars att se vilken fart islamofobin direkt fick på den här tråden. hur lät man den 22 juli 2011? jaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaamänsan! som sagt få perspektiv!
Citera
2015-01-07, 14:40
Medlem
Religionen är av underordnad betydelse, makten och indoktrineringen av unga vilsna själar på drift är helt avgörande när terrordåd utförs. IS och andra grupperingar njuter av att utöva makt och utöva skrämseltaktik där profeter och andra påhittade religiösa figurer används som ursäkt för mördandet.
Unga lättpåverkade individer används ju för att utföra dessa dåd och för att stärka makten hos självutnämnda trosförkunnare. Egentligen helt onödiga dåd eftersom dom ju inte påverkar vårt samhälle och vår yttrandefrihet ett smack.
Citera
2015-01-07, 14:40
Medlem
TheOldGimps avatar
Har alltid tyckt att pratet om islams hot mot väst varit lite överdriven. Senaste året har jag dock omvärderat min åsikt. Islam har tydligt fått en särställning i Sverige, där politiker (Bah, Fridolin, etc) tävlar om vem som snabbast kan fördöma en olycksbrand i en moské som ett attentat mot demokratin och vill utbilda alla om Islam. Idag läser vi om ÄNNU ett terrorattentat utfört i Islams namn.
Dags att säga ifrån. Dags att beväpna sig mot kräken?

En bra början att organisera motståndet är denna sida:
https://www.facebook.com/pegidasverige?fref=ts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in