Citat:
Fast det är inte bevis, detta är ju faktiskt vad du tycker utefter din personliga uppfattning och oförstående i att människor utan att ha gudstro,ändå diskutera på forum humanorium.Tänk att det bestämmer inte du.
Beviset att GUD finns är att vi homosapiens efter fler tusen år pratar om detta objekt/GUD ännu och att ALLA pratar om honom, även de som påstår sig INTE tror på GUD. De pratar mest och högst om detta i sina ögon så att säga ICKEOBJEKT. Hur ologiskt som helst
Kan det logiskt sett finnas större bevis än detta? NEJ!
Jag undrar vad din del i tråden är då? Kalla folk för dumhuvuden?
Beviset att GUD finns är att vi homosapiens efter fler tusen år pratar om detta objekt/GUD ännu och att ALLA pratar om honom, även de som påstår sig INTE tror på GUD. De pratar mest och högst om detta i sina ögon så att säga ICKEOBJEKT. Hur ologiskt som helst
Kan det logiskt sett finnas större bevis än detta? NEJ!
Jag undrar vad din del i tråden är då? Kalla folk för dumhuvuden?
Så det kan vara att du utifrån att inte ha intellektuell kapacitet att förstå redan väldigt enkla självklarheter, naturligtvis får det kinkigt med att försvara dels din egen gudstro, men allra mest tabbar det sig i den saken att du INTE ENS VET VARFÖR DU TROR PÅ NÅGOT DU SJÄLV INTE FÖR NÅGOT I VÄRLDEN SETT BEVIS PÅ, OCH INTE VET DU och ändå sitter och säger emot t.o.m dig själv gång på gång...
Det är ju helt sanslöst, hur man kan kontradiktera sig själv och inte ens vilja fatta det, men käfta gapa och hela tiden snacka om andra att inte förstå.
Herregyd jag skulle ju aldrig gå och tro på något och prata om nåt i djupet-av-hjärtat-tro på "DETET" och inte ens.... herregud vad förtappad du är egentligen...
...inte ens... på ett snyggt prydligt artigt enkelt & ledigt sätt enbart bevisa vad detta så vackra över alla gränser-tillitsfulla, då är och består av.
Du ju snarar sprider bedrövelse - förstår du ens det? när du äger just ingenting.. förstp åååh han är så stor halleluja jag bugar mig så pannan spricker i golvet, sedan.... näääämähäää... går inte att finna bevis..
men åhsan oj då... så vem pratar du med i bön då ( dig själv.. nej ?)
...gör det ont att erkänna att du/bedjaren... pratar mot vägg(när du ju inte pratar med dig själv och gillar att kalla det för att ha "kontaktat gud" och studsar tbx och att du enbart fått ut bön... och det var allt, som rapa luft... du får själv ändå ta nästa andetag, ingen gör det åt dig.
för nej.. du har ju inte lärt dig att så ska man göra, det är så man bara gör och håller käft... om inte, så försvarar man tradition, men hemlighåller starkare religionen du haft att nu enbart kalla dt " det räcker med gud"
som om..... gudskonceptet poppade upp så... utan förankring / ja du är ju mer blåst än naiv, tro att du kan käfta gud utan att se det som relevant att du I SÅ FALL, får förklara objektet - olika traditioner har olika attribut och du säger "behövs in te de heller"
jo det gör, du ser ju vad som händer i världen just nu.... islamister säger som du, behövs inga bevis,... det står skrivet i himlen, så säger koranen och du med den.
inte många som kan. så ni är rent existentiellt ganska rädda
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-07 kl. 13:05.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-07 kl. 13:05.