2015-01-05, 20:38
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Dom som älskar att blåsa upp Söders uttalande är endast vänsterjournalister och Moderater som lipar över att så många Moderater har gått till SD.
Snacka om att hitta vägar genom djungeln?
Citat:
SÖDER har klart gått över gränsen!
Vad är du? Moderat eller vänsterjournalist?
Citat:
En vanlig Sverigedemokrat har ingen åsikt om var folk kommer i från dom vill hellre hjälpa många på plats än några hundra tusen i lilla Sverige med det stora smörgåsbordet..
Hmmm... låt mig genast hitta ett par tusen trådar med SD-sympatisatörer som talar om MENA och Somalia.
Citera
2015-01-05, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Snacka om att hitta vägar genom djungeln?

Vad är du? Moderat eller vänsterjournalist?

Hmmm... låt mig genast hitta ett par tusen trådar med SD-sympatisatörer som talar om MENA och Somalia.

Såna som du gör att folk inte vill rösta på SD. Nu tänker jag inte medverka till att skapa splittring men en sak är säker jag vill ha minskad invandring och det har inte ett skit att göra med Samer eller Judar.
Citera
2015-01-05, 21:07
Medlem
AttCzas avatar
[quote=Tatturerad.m.Tofs|51756085]Sluta surra om Björn han är på väg ut för den minnesgode så såg vi alla Israels flagga på valvakan 2014 för SD.

Hur vet du att han är på våg ut?
Citera
2015-01-06, 10:33
Moderator
Siegfrids avatar
Tråden handlar om Söder och inte om Reinfeldt. /Mod.
Citera
2015-01-06, 20:34
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden handlar om Björn Söder och inte om SFI.

// mod

// Beslut att diskussion om uttalandet från SWC och efterföljande debatt förs i den här tråden.

// mod
Senast redigerad av Tinuviel 2015-01-07 kl. 12:37.
Citera
2015-01-06, 21:55
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Sverigedemokraten Björn Söders uttalande om judar listas som en av de tio värsta antisemitiska händelserna i världen under 2014 av Simon Wiesenthal Center.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/soders-uttalande-bland-de-tio-varsta-under-2014/
Citera
2015-01-06, 22:08
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
http://www.dn.se/nyheter/sverige/soders-uttalande-bland-de-tio-varsta-under-2014/

För mig är detta obegripligt. han sa att judar inte är svenskar samtidigt som att många judar inte är svenskar. Han sa även att judar( om de vill) kan bli svenskar. Jag ser inget antisemitiskt/ rasistiskt med det.
Citera
2015-01-07, 11:21
Medlem
varmluftsballongs avatar
Björn Söder svarar:

Citat:
– Det jag gjorde var att slå ett slag för att erkänna minoriteter, där jag menade att vårt assimileringskrav inte omfattar de nationella minoriteter vi har i dag i Sverige. De ska inte behöva anpassa sig till den svenska nationen.

Jaha, han ville konkretisera - att assimilering inte gäller alla? Bara vissa. Låter som en efterhandskonstruktion, och inte alls i linje med snacket om identitet, nation, riktiga svenskar.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bjorn-soder-givetvis-ar-det-inte-bra-for-mig_4232895.svd

Edit: Söder ger mig dock rätt i vad jag hävdat hela tiden i denna tråd-men som ingen velat bekräfta- Tackar för det. Nästa steg är att inte skylla på allt och alla andra.

Citat:
Det skadar även Sveriges anseende.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-07 kl. 11:32.
Citera
2015-01-07, 12:01
Medlem
MadScientists avatar
Listan känns väldigt oseriös. Björn Söders uttalande är alltså värre än punkt 9 som är mord på 3 stycken judar? Och punkt 1 (läkare som vägrar behandla en judisk dam) är värre än våldtäkt på en judinna med uppenbart rasistiska motiv? Det känns som att listan är gjord för att ge en känga åt islamiseringens Europa med Sverige, Belgien, Frankrike och Storbritannien med.

Wiesenthalcentret borde sätta sig in i händelser innan man trycker upp det på en lista.
Citera
2015-01-07, 12:17
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Björn Söder svarar:

Jaha, han ville konkretisera - att assimilering inte gäller alla? Bara vissa. Låter som en efterhandskonstruktion, och inte alls i linje med snacket om identitet, nation, riktiga svenskar.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bjorn-soder-givetvis-ar-det-inte-bra-for-mig_4232895.svd

Edit: Söder ger mig dock rätt i vad jag hävdat hela tiden i denna tråd-men som ingen velat bekräfta- Tackar för det. Nästa steg är att inte skylla på allt och alla andra.

Det du har hävdat hela tiden är att Björn Söder är en antisemit och det är han INTE. Det Björn Söder sa är att vi judar är någonting annat än vanliga helyllesvenskar med bisatsen att om judar vill köra sitt eget race i Sverige så har han inget emot detta. Hur någon kan tolka det som antisemitism går bortom mitt förstånd, fast jag misstänker att Björn Söders motståndare förstod alldeles utmärkt bra vad BS menade men tog chansen att svartmåla honom, i krig väger sanning lätt.
Citera
2015-01-07, 12:24
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Listan känns väldigt oseriös. Björn Söders uttalande är alltså värre än punkt 9 som är mord på 3 stycken judar? Och punkt 1 (läkare som vägrar behandla en judisk dam) är värre än våldtäkt på en judinna med uppenbart rasistiska motiv? Det känns som att listan är gjord för att ge en känga åt islamiseringens Europa med Sverige, Belgien, Frankrike och Storbritannien med.

Wiesenthalcentret borde sätta sig in i händelser innan man trycker upp det på en lista.

Samt värre än massmordet vid judiska muséet i Bryssel och värre än morden på tre tonåringar på västbanken i somras, etc.
Citera
2015-01-07, 13:15
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det du har hävdat hela tiden är att Björn Söder är en antisemit och det är han INTE.

Vilken jävla dynga.

Citat:
Det Björn Söder sa är att vi judar är någonting annat än vanliga helyllesvenskar med bisatsen att om judar vill köra sitt eget race i Sverige så har han inget emot detta.

Nej

Det Söder säger är–
Citat:
Det jag gjorde var att slå ett slag för att erkänna minoriteter, där jag menade att vårt assimileringskrav inte omfattar de nationella minoriteter vi har i dag i Sverige. De ska inte behöva anpassa sig till den svenska nationen.

Kliv ur din racerbil-

Det Söder ger är en förtydling i hur formen kring assimileringskravet ska se ut
En löfte om en sköld inför framtida- statligt stödda tillrättavisningar som assimileringskravet innebär. Det är sant. Ett starkare erkännande helt enkelt.

Jag är nöjer mig med de slutsatser jag drar utifrån det.

Citat:
Hur någon kan tolka det som antisemitism går bortom mitt förstånd, fast jag misstänker att Björn Söders motståndare förstod alldeles utmärkt bra vad BS menade men tog chansen att svartmåla honom, i krig väger sanning lätt.

Jag har inte tagit ställning till ett skit i denna tråd. Vad håller du på med? Har du missat alla "men vad tycker du?" Jag har kämpat med att försöka bibehålla fokus på Björn Söders uttalande. Jag tyckte att han skulle konkretisera- istället fick jag 100 olika hemmasnickrade sanningar om vad Björn Söder menade. Det i sig borde ge mitt krav mer substans.
Nu gav Björn Söder mig ett. Det ger iochförsig upphov till flera politiska frågeställningar. Men det tillhör inte denna tråd.

Dock tittar jag gärna in igen när om någon alls hittade en politisk talesman/taleskvinna för någon judisk organisation inom Sverige som stödde Söders uttalande i DN.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-07 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in