Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Det du har hävdat hela tiden är att Björn Söder är en antisemit och det är han INTE.
Vilken jävla dynga.
Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Det Björn Söder sa är att vi judar är någonting annat än vanliga helyllesvenskar med bisatsen att om judar vill köra sitt eget race i Sverige så har han inget emot detta.
Nej
Det Söder säger är–
Citat:
Det jag gjorde var att slå ett slag för att erkänna minoriteter, där jag menade att vårt assimileringskrav inte omfattar de nationella minoriteter vi har i dag i Sverige. De ska inte behöva anpassa sig till den svenska nationen.
Kliv ur din racerbil-
Det Söder ger är en förtydling i hur formen kring assimileringskravet ska se ut
En löfte om en sköld inför framtida- statligt stödda tillrättavisningar som assimileringskravet innebär. Det är sant. Ett starkare erkännande helt enkelt.
Jag är nöjer mig med de slutsatser jag drar utifrån det.
Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Hur någon kan tolka det som antisemitism går bortom mitt förstånd, fast jag misstänker att Björn Söders motståndare förstod alldeles utmärkt bra vad BS menade men tog chansen att svartmåla honom, i krig väger sanning lätt.
Jag har inte tagit ställning till ett skit i denna tråd. Vad håller du på med? Har du missat alla "men vad tycker du?" Jag har
kämpat med att försöka bibehålla fokus på Björn Söders uttalande. Jag tyckte att han skulle konkretisera- istället fick jag 100 olika hemmasnickrade sanningar om vad Björn Söder menade. Det i sig borde ge mitt krav mer substans.
Nu gav Björn Söder mig ett. Det ger iochförsig upphov till flera politiska frågeställningar. Men det tillhör inte denna tråd.
Dock tittar jag gärna in igen när om någon alls hittade en politisk talesman/taleskvinna för någon judisk organisation inom Sverige som stödde Söders uttalande i DN.