2015-01-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du började svamla om FSA när du inte förstod min enkla text, av din text ovan kan man utläsa förvirringen.
Svara på min fråga i föregående och i inlägget före det föregående bara.

Citat:
Ja, och du sa att FSA inte begått krigsbrott, du till och med ifrågasatte rapporten. Jag sa att alla terrorister begått krigsbrott och hänvisade till wikipediasidan där bland annat HRWs rapport nämns.
Jag sa att det är tvivelaktiga uppgifter.

Citat:
Wikipedia har källanvisningar, måste jag visa hur du klickar på länkar på wikipediasidan?
Just det citatet är endast från Wikipedia, om det inte är det visa mig orginalet.

Citat:
Det har stått i de flesta media och är grundläggande kunskaper om situationen i Syrien, du har inte kommit med en enda källa hittills om motsatsen.
Jag vill fortfarande ha en källa på det. Det grundläggande kunskapen om USA:s roll i Syriens inbördeskrig är att de för ett proxykrig.

Citat:
Artikeln är ett år gammal, från den 12:e augusti 2013. Låg nivå om jag måste lära dig läsa datum också... Vid denna tidpunkt hade hursomhelst FSA visat sig vara svaga, splittrade och ingen bra allierad till USA som du kan läsa. Det var länge sedan "FSA" var något USA hade något hopp om.
Artikeln är från 2012 de använder datumformatet "år-månad-dag" Det den trettonde i åttonde år 2012, så här alltså: 12.08.13
Citera
2015-01-06, 23:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Svara på min fråga i föregående och i inlägget före det föregående bara.
Jag har besvarat alla "frågor".

Citat:
Jag sa att det är tvivelaktiga uppgifter.
HRWs uppgifter om FSAs krigsbrott är inte tvivelaktiga, speciellt inte för att du påstår det när det gäller just FSA.

Citat:
Just det citatet är endast från Wikipedia, om det inte är det visa mig orginalet.
Återigen, chans för dig att lära dig läsa och klicka på länkar som finns på wikipediasidan, källhänvisning 133 och även 132 är intressant. För att inte tala om 135:
Citat:
The men “were forced into a building, then brought before a court of the Free Syrian Army on the back of a pickup truck, after which they were lined up and shot at lightning speed,” the Milliyet reporter wrote.
http://www.mcclatchydc.com/2012/08/03/159888_accounts-of-syria-rebels-executing.html?rh=1#storylink=cpy

Citat:
Jag vill fortfarande ha en källa på det. Det grundläggande kunskapen om USA:s roll i Syriens inbördeskrig är att de för ett proxykrig.
Den sista meningen har ingen logisk koppling till det vi diskuterar, och jag har redan länkat och lagt ner nog med tid på ditt trams.

Citat:
Artikeln är från 2012 de använder datumformatet "år-månad-dag" Det den trettonde i åttonde år 2012, så här alltså: 12.08.13
Gud ge mig styrka. Nej. 2013-12-08. Vet du vännen hur du kan se det när du inte förstår dig på datum? Du kan studera länken... http://...articles/2013/12/08/how-the-usa-lost-its-syrian-allies.html
Senast redigerad av Xelious 2015-01-07 kl. 00:18.
Citera
2015-01-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Jaha ja. Var det ok med dig att Saudiarabien slår ner ett uppror i Bahrain, men inte ok att Syrien slår ner ett uppror i Syrien ? Hur tänkte du där?
Jag sa aldrig att det är ok. Jag är inte så insatt i upproret i Bahrain, jag menar shia vs sunni kriget kommer att fortsätta i evigheter. Dessutom var det demonstrationer i Syrien inte uppror, inte i början iallafall.
Citera
2015-01-07, 00:17
Medlem
Citat:
Jag har besvarat alla frågor.
Tycker jag inte att du har.

Citat:
HRWs uppgifter om FSAs krigsbrott är inte tvivelaktiga, speciellt inte för att du påstår det när det gäller just FSA.
Det fanns en massa annat än just HRW:s rapport i wikilänken.

Citat:
Återigen, chans för dig att lära dig läsa och klicka på länkar som finns på wikipediasidan, källhänvisning 133 och även 132 är intressant.
Vad är det jag ska läsa i 133 och 132? Hur FSA blev IF? Har de länkarna ens har något med det vi diskuterar att göra? Du vet väl om att det var denna citat jag menade: During 2013, within the Syrian anti-Assad opposition as a whole, FSA or not FSA, alliances between the independently operating rebel brigades were constantly changing; many FSA brigades ran over in 2013 to the Islamic Front. ?

Citat:
Den sista meningen har ingen logisk koppling till det vi diskuterar, och jag har redan länkat och lagt ner nog med tid på ditt trams.
Detta är vad du sa: "USA erkänner själva att FSA är svaga och att de inte ser någon framtid för FSA.". Senare så sa du att detta är grundläggande kunskap om Syriens inbördeskrig, och jag svarade med vad som var grundläggande kunskap om FSA och USA i Syriens inbördeskrig.

Citat:
Gud ge mig styrka. Nej. 2013-12-08. Vet du vännen hur du kan se det när du inte förstår dig på datum? Du kan studera länken... http://...articles/2013/12/08/how-the-usa-lost-its-syrian-allies.html
Skit i datumet, det är ändå gamla nyheter som inte är aktuella.
Senast redigerad av Kohen 2015-01-07 kl. 00:36.
Citera
2015-01-07, 00:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det fanns en massa annat en just HRW:s rapport i wikilänken.
Återigen, allt har källhänvisningar som du kan studera.

Citat:
Vad är det jag ska läsa i 133 och 132? Hur FSA blev IF? Har de länkarna ens har något med det vi diskuterar att göra?
FSAs krigsbrott.

Citat:
Du vet väl om att det var denna citat jag menade: During 2013, within the Syrian anti-Assad opposition as a whole, FSA or not FSA, alliances between the independently operating rebel brigades were constantly changing; many FSA brigades ran over in 2013 to the Islamic Front. ?
Menar du att du inte har koll på att FSA splittrats flera gånger och att medlemmar gått med i IF, al-Nusra och ISIS?? Redan 2012 (notera året) var det splittring inom FSA:
Citat:
As the civilian death toll increased, a power struggle within the FSA erupted with the defection of General Mustafa Al Sheikh, who established the Higher Military Revolutionary Council on February 5, according to Major Mahar Naimi, the official spokesman of the rival rebel group.

Col Al Kurdi, the deputy leader of the FSA, insisted the rivalry is of no concern to him and will not affect their fight against the "killer Bashar".
http://www.thenational.ae/news/world/middle-east/divisions-lack-of-arms-underscore-weakness-of-free-syrian-army#page2

Citat:
Detta är vad du sa: "USA erkänner själva att FSA är svaga och att de inte ser någon framtid för FSA.". Senare så sa du att detta är grundläggande kunskap om Syriens inbördeskrig, och jag svarade med vad som var grundläggande kunskap om FSA och USA i Syriens inbördeskrig.
Du bör veta att FSA är svaga, splittrade och inte en grupp som USA längre räknar med.

Citat:
Skit i datumet, det är ändå gamla nyheter som inte är aktuella.
Men du har lärt dig läsa datum nu? Det är i högsta grad aktuellt att FSA då var krossade, splittrade och som artikeln säger ingenting som USA kan lita på.
http://www.thedailybeast.com/articles/2013/12/08/how-the-usa-lost-its-syrian-allies.html

Du kan som sagt också läsa denna artikel om de krigsbrott FSA begått:
http://www.mcclatchydc.com/2012/08/03/159888_accounts-of-syria-rebels-executing.html?rh=1
Citat:
The men “were forced into a building, then brought before a court of the Free Syrian Army on the back of a pickup truck, after which they were lined up and shot at lightning speed,” the Milliyet reporter wrote.
Citera
2015-01-07, 00:56
Medlem
Citat:
Återigen, allt har källhänvisningar som du kan studera.

FSAs krigsbrott.
Jag bryr mig inte om FSA:s krigsbrott, för trots HWR:s rapport är det tvivelaktiga uppgifter då det är svårt att veta vilka som är FSA och vilka som inte är FSA. Alla jävla gäng beskrivs som FSA. Regimvänliga medias propaganda har nåt till västvärldens media.

Citat:
FSAs krigsbrott.Menar du att du inte har koll på att FSA splittrats flera gånger och att medlemmar gått med i IF, al-Nusra och ISIS?? Redan 2012 (notera året) var det splittring inom FSA:http://www.thenational.ae/news/world/middle-east/divisions-lack-of-arms-underscore-weakness-of-free-syrian-army#page2
Du kom iallafall med en citat som har vikt:Col Al Kurdi, the deputy leader of the FSA, insisted the rivalry is of no concern to him and will not affect their fight against the "killer Bashar". Och det är precis så det är

Citat:
Du bör veta att FSA är svaga, splittrade och inte en grupp som USA längre räknar med.
Det är vad ni tror.

Citat:
Men du har lärt dig läsa datum nu? Det är i högsta grad aktuellt att FSA då var krossade, splittrade och som artikeln säger ingenting som USA kan lita på.
http://www.thedailybeast.com/articles/2013/12/08/how-the-usa-lost-its-syrian-allies.html
Artikeln är inte aktuell och är säkert skriven av en republikan.

Citat:
Du kan som sagt också läsa denna artikel om de krigsbrott FSA begått:
http://www.mcclatchydc.com/2012/08/03/159888_accounts-of-syria-rebels-executing.html?rh=1
Läs mitt ovanstående inlägg om vad jag tycker om krigsbrott och FSA. Dessutom kan man fan i mig inte kriga utan att begå ett krigsbrott här och där, alla parter t o m USA när de invaderade Irak begick krigsbrott. Vilka begår inte krigsbrott, kan du ge exempel?

God natt, hombre!
Senast redigerad av Kohen 2015-01-07 kl. 00:59.
Citera
2015-01-07, 01:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om FSA:s krigsbrott, för trots HWR:s rapport är det tvivelaktiga uppgifter då det är svårt att veta vilka som är FSA och vilka som inte är FSA. Alla jävla gäng beskrivs som FSA. Regimvänliga medias propaganda har nåt till västvärldens media.
Oseriöst svar. Om vi ska "cut the crap" som det heter, du som kurd försvarar FSA av den simpla anledningen att FSA med ett fåtal "al-kurdi" stödjer kurderna i Ayn al-Arab. DU vet inget om FSA i övrigt. "alla jävla gäng" kallas inte för FSA, det finns många grupper det är sant men de kallas inte för FSA.

Citat:
Du kom iallafall med en citat som har vikt:Col Al Kurdi, the deputy leader of the FSA, insisted the rivalry is of no concern to him and will not affect their fight against the "killer Bashar". Och det är precis så det är
En grupp bryter sig ur FSA och kurdi påstår att det inte är något problem.
Försökte leta efter al kurdi om han lever, hittade bara "al kurdi" som krigat för ISIS, mot kurderna i Ayn al-Arab...

Appropå ISIS har som sagt många terrorister från FSA gått med dessa terrorister istället:
Citat:
Abu Yusaf, a high-level commander of Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), said in August 2014, that many of the FSA members who had been trained by United States’ and Turkish and Arab military officers were now actually joining ISIL. "In the East of Syria, there is no Free Syrian Army any longer. All Free Syrian Army people [there] have joined the Islamic State," he said.

Som sagt var så är FSA inget USA litar på längre.

Citat:
Artikeln är inte aktuell och är säker skriven av en republikan.
Inget har förändrats, FSA är inget USA litar på enligt ovan givna anledning bland annat. Går inte att stödja gruppen eftersom medlemmarna går till ISIS, IF och al-Nusra.

Citat:
Läs mitt ovanstående inlägg om vad jag tycker om krigsbrott och FSA. Dessutom kan man fan i mig inte kriga utan att begå ett krigsbrott här och där, Vilka begår inte krigsbrott i krig, kan du ge exempel?
Nu är du tillbaka till punkt ett och plötsligt har du min syn på det hela. Grattis. Nu är vi överens om att det finns barnamördande brottslingar även i FSA.
Citera
2015-01-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Samma @deSyracuse du länkar till säger att YPG kontrollerar ca70-75%.
Men skitsamma det går åt rätt håll. Hoppas dem kontrollerar 80 till slutet av veckan iaf

Att som ISkrigare få order om att åka till Kobane och strida måste vridas lite i magen på dem. Snacka om dödfött läge för ISarna. Dem måste ju veta själva att dem kommer att gå åt helvete och dem har ingen chans att erövra staden.

I övrigt. Vart och vilken fraktion avancerar mest i Syrien? I Kobane är det så gott som dödläge med bara avancemang på några metrar den senaste månaden. Just den situtionen jag har haft mest koll på.
Vilka ser ut att vinna vart i Syrien?
Ang. det fetmarkerade. YPG har förlorat över 1/4 av sin manskap i Kobane. Med inga möjligheter till förstärkning så känns varje förlorad soldat. Man har inte råd att storma saker och ting, allt måste ske i snigelfart.
Fortfarande hårda strider dock:
https://twitter.com/FredericHelbert/status/552481131590078464

---

Protest mot Assad och JaN i Damaskus:
https://www.youtube.com/watch?v=rU6uPBYNtbk&feature=youtu.be
Här ser vi en anledning varför kriget fortfarande är långt från över. Oppositionen har stort stöd bland befolkningen.
Om dom inte hade mycket stöd, tror ni verkligen oppositionen skulle existera idag?
I Aleppo har rebellerna ett enormt stöd. Samma i söder, Idbil-provinsen och östra Damaskus. I Deir Ezzor och Hasaka har IS stort stöd.

Rebellerna tog tillbaka Al-Manasheer, Al-Majbal och Al-Maysat i Aleppo. Dessa områden behövs för att kunna ringa in staden. Så belägringen är nu längre bort än vad den va innan.
http://www.reddit.com/r/syriancivilwar/comments/2rilby/almanasheer_and_almajbal_recaptured_by_rebels/
Citera
2015-01-07, 01:28
Medlem
Citat:
Oseriöst svar. Om vi ska "cut the crap" som det heter, du som kurd försvarar FSA av den simpla anledningen att FSA med ett fåtal "al-kurdi" stödjer kurderna i Ayn al-Arab. DU vet inget om FSA i övrigt. "alla jävla gäng" kallas inte för FSA, det finns många grupper det är sant men de kallas inte för FSA.

En grupp bryter sig ur FSA och kurdi påstår att det inte är något problem.
Försökte leta efter al kurdi om han lever, hittade bara "al kurdi" som krigat för ISIS, mot kurderna i Ayn al-Arab...

Appropå ISIS har som sagt många terrorister från FSA gått med dessa terrorister istället:
Wow! Som den kurdhatande arab du är måste du alltid flippa till ämnet så att det handlar om kurder och araber. Förövrigt så hade jag ingen aning om att det fanns kurder bland FSA. Som folk i tråden nämnde kurder som lämnade armén heter jabat al akrad eller något, men att det fanns kurder i FSA är någonting som jag första gången får veta det av dig.

Citat:
Som sagt var så är FSA inget USA litar på längre.
Som sagt, vissa källor.

Citat:
Inget har förändrats, FSA är inget USA litar på enligt ovan givna anledning bland annat. Går inte att stödja gruppen eftersom medlemmarna går till ISIS, IF och al-Nusra.
Det är inte en liten grupp, det är en stor grupp. Avhoppare finns men de flesta består fortfarande som FSA. Igen ber jag dig att vissa källor på att USA inte litar på FSA?

Citat:
Nu är du tillbaka till punkt ett och plötsligt har du min syn på det hela. Grattis. Nu är vi överens om att det finns barnamördande brottslingar även i FSA.
Nu är vi verkligen på punkt ett, för nu har du erkänt att du menade FSA när du sa terrorister, och att du nu erkänner att du tog åt dig när Bernad påpekade att en barnamördare finns bland SAA. Jag ber dig en gång till att du visar källor på att det finns barnmördare i FSA?
Senast redigerad av Kohen 2015-01-07 kl. 01:37.
Citera
2015-01-07, 01:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Wow! Som den kurdhatande arab du är måste du alltid flippa till ämnet så att det handlar om kurder och araber. Förövrigt så hade jag ingen aning om att det fanns kurder bland FSA. Som folk i tråden nämnde kurder som lämnade armén heter jabat al akrad eller något, men att det fanns kurder i FSA är någonting som jag första gången får veta det av dig.
Jag är självklart inte arab, men du som kurd vet mycket väl om FSAs deltagande i striderna runt Ayn al-Arab. Kurder finns i ISIS, SAA, IF... men med tanke på hur få kurder det finns i Syrien så lär de inte vara så många.

Citat:
Det är inte en liten grupp, det är en stor grupp. Avhoppare finns men de flesta består fortfarande som FSA. Igen ber jag dig att vissa källor på att USA inte litar på FSA?
FSA är en liten splittrad obetydlig "grupp" med många "gäng" utan pålitlig ledning där de flesta lämnat för att gå med i ISIS, IF, al-Nusra.
Du kan inte vara så okunnig om de sammanbrott FSA stått inför ända sedan 2012, speciellt inte de som kommit på senare tid. Ingen mening om du inte kan grunderna ens. Här ger jag dig en sista länk om det senaste misslyckandet som du får läsa igenom ordentligt.
Citat:
The Syrian Revolutionary Front (SRF) and the Harakat Hazzm Movement are two major beneficiaries of the U.S. weapons program in Syria that fight under the umbrella of the Free Syrian Army. Both of the groups have suffered major losses in the last several weeks in Syria, overrun by Islamist militant groups like al-Nusra. Syrian opposition members affiliated with the groups, some of whose spokesmen requested anonymity, said U.S. weapons shipments have stopped.
http://www.ibtimes.com/us-stops-flow-weapons-moderate-syrian-rebels-considers-vetting-new-groups-south-1725240

Citat:
Nu är vi verkligen på punkt ett, för nu har du erkänt att du menade FSA när du sa terrorister, och att du nu erkänner att du tog åt dig när Bernad påpekade att en barnamördare finns bland SAA. Jag ber dig en gång till att du visar källor på att det finns barnmördare i FSA?
Nej återigen, jag sa "terroristerna" och menade alla terroristgrupper, du trodde jag menade FSA och påstod att FSA var små änglar. Jag sa att alla terroristerna var samma skräp och pekade på att även FSA har begått krigsbrott som svar på ditt trams om FSA. Har du förstått nu då? Du försöker fortfarande försvara just FSA, som jag säger är samma sorts barnamördare som alla andra. Bernard sa det fanns en dömd brottsling i SAA, 1, som dödat ett barn för 30 år sedan. Självklart är detta absurt att komma med detta när barn dödas varje dag av ISIS, FSA, IF... Capishe?
Senast redigerad av Xelious 2015-01-07 kl. 02:24.
Citera
2015-01-07, 02:48
Medlem
Citat:
Jag är självklart inte arab, men du som kurd vet mycket väl om FSAs deltagande i striderna runt Ayn al-Arab. Kurder finns i ISIS, SAA, IF... men med tanke på hur få kurder det finns i Syrien så lär de inte vara så många.
Du är arab, försök inte dölja det. Jag vet att FSA finns och samarbetar med kurder i Kobane, men att det fanns kurder i FSA är någonting som du kom med. Jag bryr mig inte om var kurder finns eller inte finns, men givetvis en kurd hatande arab som du är mycket intresserad av var hans fiender finns.

Citat:
FSA är en liten splittrad obetydlig "grupp" med många "gäng" utan pålitlig ledning där de flesta lämnat för att gå med i ISIS, IF, al-Nusra.
Du kan inte vara så okunnig om de sammanbrott FSA stått inför ända sedan 2012, speciellt inte de som kommit på senare tid. Ingen mening om du inte kan grunderna ens. Här ger jag dig en sista länk om det senaste misslyckandet som du får läsa igenom ordentligt.

http://www.ibtimes.com/us-stops-flow-weapons-moderate-syrian-rebels-considers-vetting-new-groups-south-1725240
Det som diskuteras är om FSA finns eller inte finns, inte FSA:s interna problem.

Citat:
Nej återigen, jag sa "terroristerna" och menade alla terroristgrupper, du trodde jag menade FSA och påstod att FSA var små änglar. Jag sa att alla terroristerna var samma skräp och pekade på att även FSA har begått krigsbrott som svar på ditt trams om FSA. Har du förstått nu då? Du försöker fortfarande försvara ditt FSA? Bernard sa det fanns en dömd brottsling i SAA, 1, som dödat ett barn för 30 år sedan. Självklart är detta absurt att komma med detta när barn dödas varje dag av ISIS, FSA, IF... Capishe?
Du har redan erkänt i ditt föregående inlägg att du är en lögnare som varken har koll på vad andra säger eller vad du själv säger. Du undvek att svara på mina frågor ända tills du gick i fällan och erkände att du menade FSA med terrorister. Det Bernad sa var att en barnamördare hade gått med i SAA, inte att barn dödas, det finns inget absurd med det. Man måste vara bra mycket dum om man missförstår det som Bernad sa. Du är verkligen en tjackis. Tänker lägga dig på min ignore lista så jag slipper se dina inlägg.
Citera
2015-01-07, 08:42
Medlem
Xeliouss avatar
[quote]
Citat:
Du är arab, försök inte dölja det. Jag vet att FSA finns och samarbetar med kurder i Kobane, men att det fanns kurder i FSA är någonting som du kom med. Jag bryr mig inte om var kurder finns eller inte finns, men givetvis en kurd hatande arab som du är mycket intresserad av var hans fiender finns.
../ Jag bryr mig inte om FSA:s krigsbrott
../ Det som diskuteras är om FSA finns eller inte finns, inte FSA:s interna problem.
../ Jag tror grunden till dina motsägelsefulla åsikter är för att du är arab
../ går du på crack
../ Du är verkligen en tjackis.
../ FSA är Assads fiende #1
Nu var det som vi konstaterat du som hoppade in och började "försvara" FSA utan kunskap, länkar eller fakta när jag inte ens nämnt FSA, varför får vi aldrig veta. Utöver att ni gillar "din mamma"-retorik så har vi fått lära oss av undertecknad hur datum skrivs i USA och hur splittrad och knappt existerande FSA är och att USA sagt att de ska satsa på en grupp i söder istället på grund av att så många från de olika "FSA"-grupperna gått över till islamistiska icke-moderata grupper och tagit med sig vapen och kunskap och blivit USAs fiender. USA skickar inte vapen längre till det knappt existerande "FSA". Frågan om USA inte borde stå på regimens sida har allt mer dykt upp, och sedan USA ingripit mot ISIS även i Syrien, ja till och med "khorosan" och Nusra har bombats, så är detta allt mer uppenbart. FSA har alltid varit terrorister, begått krigsbrott och medlemmarna har nu också till en majoritet gått med i islamistiska grupper vilket alla varnat för och som jag och många andra terroristhatare och USA-vänner varnat för. Appropå terrorister är det såklart talande att USA inte gett stöd till YPG förrän de nästan helt krossats av ISIS, och att de inte ens nu talar om dom som en grupp att stödja mot Assad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in