Citat:
Ursprungligen postat av
Kohen
Jag bryr mig inte om FSA:s krigsbrott, för trots HWR:s rapport är det tvivelaktiga uppgifter då det är svårt att veta vilka som är FSA och vilka som inte är FSA. Alla jävla gäng beskrivs som FSA. Regimvänliga medias propaganda har nåt till västvärldens media.
Oseriöst svar. Om vi ska "cut the crap" som det heter, du som kurd försvarar FSA av den simpla anledningen att FSA med ett fåtal "al-kurdi" stödjer kurderna i Ayn al-Arab. DU vet inget om FSA i övrigt. "alla jävla gäng" kallas inte för FSA, det finns många grupper det är sant men de kallas inte för FSA.
Citat:
Du kom iallafall med en citat som har vikt:Col Al Kurdi, the deputy leader of the FSA, insisted the rivalry is of no concern to him and will not affect their fight against the "killer Bashar". Och det är precis så det är
En grupp bryter sig ur FSA och kurdi påstår att det inte är något problem.
Försökte leta efter al kurdi om han lever, hittade bara "al kurdi" som krigat för ISIS, mot kurderna i Ayn al-Arab...
Appropå ISIS har som sagt många terrorister från FSA gått med dessa terrorister istället:
Citat:
Abu Yusaf, a high-level commander of Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL), said in August 2014, that many of the FSA members who had been trained by United States’ and Turkish and Arab military officers were now actually joining ISIL. "In the East of Syria, there is no Free Syrian Army any longer. All Free Syrian Army people [there] have joined the Islamic State," he said.
Som sagt var så är FSA inget USA litar på längre.
Citat:
Artikeln är inte aktuell och är säker skriven av en republikan.
Inget har förändrats, FSA är inget USA litar på enligt ovan givna anledning bland annat. Går inte att stödja gruppen eftersom medlemmarna går till ISIS, IF och al-Nusra.
Citat:
Läs mitt ovanstående inlägg om vad jag tycker om krigsbrott och FSA. Dessutom kan man fan i mig inte kriga utan att begå ett krigsbrott här och där, Vilka begår inte krigsbrott i krig, kan du ge exempel?
Nu är du tillbaka till punkt ett och plötsligt har du min syn på det hela. Grattis. Nu är vi överens om att det finns barnamördande brottslingar även i FSA.