Citat:
Ursprungligen postat av
Krankenschwester
Folk som ständigt kör strikt är oftast rätt små.
Det kan jag inte hålla med om alls, däremot kan jag hålla med om att många människor som alltid kör superstrikt verkar ha en rädsla för att våga öka vikten och därför tränar med ett och samma motstånd under en alldeles för lång period. Många i min omgivning har gått en inledande genomgång med en PT som ger dem en vikt och säger "kör 3 set 10 reps med den här", och iom att personen saknar kunskap så fortsätter man köra 3x10 med samma motstånd i flera månader trots att det knappt är en ansträngning längre.
Och TS, genom att totaldissa pedagogiska bodybuilders, även om de är sprängfyllda av AAS, så går du miste om otroligt mycket kunskap. Är det någon träningsperson jag skulle rekommendera en nybörjare att lära sig av så skulle det vara just Kai Greene.