Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
Kan vi få några seriösa (inte önske-) gissningar på nästa OU:s siffror (Inzio?) för resp. parti?
Det är förstås alltid svårt gissa sånt här men jag bedömer att SDs verkliga stöd innan DÖ låg runt 17-18% och skulle inte bli det minsta förvånad om det efter DÖ ökade till 22-23%.
Sedan har vi flyktingockupanterna som också påverkar och Söder som påverkar negativt. Pga den stora effekten av DÖ tror jag däremot inte det blir så mycket större omedelbar effekt och Söder kanske glömdes bort pga all turbulens.
Jag utgår därför från ett verkligt stöd nu runt 22-23% men pga att det är mycket svårt att gissa lägger jag gärna på en felmarginal på några procent upp och ned. Säg alltså 19-25% mer exakt än så vill inte jag gå utan att det blir för stor osäkerhet.
Nu har jag alltså pratat om verkligt stöd och om vi istället ska gissa på Inzio så sa väl de senast 14% tror jag, dvs. ca 3-4% under min bedömning av det verkliga läget vid den tidpunkten. Därför gissar jag på att de hamnar på 18-19% men blir inte förvånad om jag gissar för lågt.