2015-01-05, 19:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Din fantasi-'gud' som vilket som helst annat källunderlag.
Jaha! Vad kul för dig då att diskutera mitt menar jag. Intressant?
Citera
2015-01-05, 19:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Jo, jag ser att du inser att du är lätt att köra med. Vilket kan vara en kul "störning" att studera ett tag, när man kommer till insikt om den själv. Något fullständigt obegripligt kan vara lätt att fatta - om man bara har den läsförståelse jag efterfrågade hos dig.

Narcissism är vad som föder dig, skriver du - själv håller jag mig borta från sån "skit".

Tvärtom är du så "pickled" i narcissism, att det är pinsamt att läsa dina texter.
Citera
2015-01-05, 19:56
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Jo, jag ser att du inser att du är lätt att köra med. Vilket kan vara en kul "störning" att studera ett tag, när man kommer till insikt om den själv. Något fullständigt obegripligt kan vara lätt att fatta - om man bara har den läsförståelse jag efterfrågade hos dig.

Narcissism är vad som föder dig, skriver du - själv håller jag mig borta från sån "skit".

mvh
Mattias
Bra, då behöver du inte identifiera dig med episkopalprästerskap längre... så, känns det inte lättande säg?

VILKA kristna hamnar i gråzonen eller den mellangård som finns mellan jag är enig med empiri och den där empirin kan ta sig i dalen-retorik?

sjung ut

för du var inte sen med att klia ihop dig med freud igår... så ta nu det där undermedvetna och resten..

shoot

(eller.. zoner finns inte? de går -inte-att-i d e n t f i e r a , d e f i n i e r a?
man behöver ta tag i epistologisk semantik som du för-fattat, en termin, först?)

(javisst ska man säga "jag" och inte man , trolleman) klart man ska inse sin syndighet såååå klart......
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-05 kl. 19:59.
Citera
2015-01-05, 19:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jaha! Vad kul för dig då att diskutera mitt menar jag. Intressant?

Käll-granskning/kritik är en naturlig del av min metodologi.

Men kom till saken.
Citera
2015-01-05, 19:58
Medlem
RoaldDahls avatar
Nej, vad tror ni gubbar, tror ni att man någon gång i en framtid kommer att kunna se hur individers tankar ser ut exakt - på en skärm på ett sjukhus? Och då pratar jag inte om scanningar som kan ge vid handen diffusa besked om att aktivitet råder där och där som man kan redan idag - utan exakta knivskarpa bilder om hur ens tankar ser ut? Minst Full HD.

Tror ni då också att man kommer att kunna avgränsa på mikromillimetern exakt var i hjärnan tanken på Gud finns, i vilket centra, och hur Gud då ser ut i dessa tankar på individnivå? Kommer man alltså att kunna se vilket parti som är ersatt av något annat hos den icke-troende?
Citera
2015-01-05, 19:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Käll-granskning/kritik är en naturlig del av min metodologi.

Men kom till saken.
Citera
2015-01-05, 20:00
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Nej, vad tror ni gubbar, tror ni att man någon gång i en framtid kommer att kunna se hur individers tankar ser ut exakt - på en skärm på ett sjukhus? Och då pratar jag inte om scanningar som kan ge vid handen diffusa besked om att aktivitet råder där och där som man kan redan idag - utan exakta knivskarpa bilder om hur ens tankar ser ut? Minst Full HD.

Tror ni då också att man kommer att kunna avgränsa på mikromillimetern exakt var i hjärnan tanken på Gud finns, i vilket centra, och hur Gud då ser ut i dessa tankar på individnivå? Kommer man alltså att kunna se vilket parti som är ersatt av något annat hos den icke-troende?
Ja
Citera
2015-01-05, 20:02
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Ja

Spännande!
Citera
2015-01-05, 20:02
Medlem
Argo5s avatar
Citat:

Intressant tanke,då kan man kanske finna den defekta delen i hjärnan som gör att troende tror på sagor skrivna av nerknarkade gubbar.
Citera
2015-01-05, 20:04
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du menar hur högt man går upp i religionsskiktet, dvs högre än kurandet i myuspysklubbens filialverksamhet?

ja bra att reda ut vilket skikt det handlar om, enl mig.. ju högre upp.. desto fastare rigiditet och du kan inte gissa åt vilket håll?

även om motsvarande finns på den "negativa" motpolen inomreligiöst, om så jag hör ofta att ytro minsann icke har med religion att göra oh no--- inte alls inte....

kryptiskt?

vad är toppstyrning då?

Nej, inte särskilt kryptiskt. Toppstyrning av kyrkan och inom densamma kan man kanske vara utan.
Med perspektiv förut avsåg jag om man ser det ur människans eller Guds synvinkel.
Citera
2015-01-05, 20:04
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Intressant tanke,då kan man kanske finna den defekta delen i hjärnan som gör att troende tror på sagor skrivna av nerknarkade gubbar.

Du menar där det annars bara finns ett tomrum hos övriga?
Citera
2015-01-05, 20:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Helt irrelevant, eftersom den pådyvlande teisms mentala störning överlag är en enkel fråga om missbruk av verklighets-sökande/beskrivande verktýg och semantisk missbruk.

Beklagar, men DEN omfokusering gick inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in