2015-01-05, 19:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Jo, du är "bättre" som inte kan visa respekt (tycker du) och kämpar mot att leva under "mentalhygieniska mönster", underställd en eller flera auktoriteter - men samtidigt propagerar du för ett mönstertänkande, som du dock inte kan se - i dina egna lärosatser. Är det rätt och riktigt?

Du utkämpar och fightas i ett heligt krig du inte själv kan ta dig ur. Jag tänker inte medverka till att blåsa upp ditt ego till de proportioner du själv verkar vilja ta det till. Det vore att göra fundamentalt fel, enligt mig.

Introduktionen av konspirationsteorier ger bara stöd till kritiken av pådyvlande teism som en mental störning.
Citera
2015-01-05, 19:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
(1):

Du ger alltså ett tydligt svar på (1). Du blandar helt irrationellt 'gud' in i debatten, vilket jag ser som en manifestation av mental störning (oberoende av om din fantasi-figur finns eller inte).

PS Iövrigt brukar du predika ivrigt om icke-auktoritativa attityder, men det gäller uppenbarligen inte på denna tråd.
Tro vad du vill/tänk vad du vill Bogomil! men du är inte GUD och inte en av de mest intelligenta jag mött under min karriär.
Har mött många med enorm intelligens/klokhet och ordförråd.
Både troende och icketroende.
Ditt irrationella tuggande om mentala störningar samt manifestationer tyder på låg mental kapacitet.
Citera
2015-01-05, 19:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du är VÄLDIG pigg på att komma med irrelevant omfokuserande nonsens. Håll dig till saken.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
det är svårt för jag är så blyg

Ytterligare babblande för dig bara ännu längre bort frän ämnet.
Citera
2015-01-05, 19:38
Medlem
Det är ju troligen så att ni hör till de mentala sjuka. Ni som har använt vetenskap, tv, spel, droger med mera för att förstöra era sinnen så pass att ni inte känner någon skam i att häda Gud varje dag genom era handlingar. Tvätta er rena genom att ta emot Jesus som Guds son och bekänn er synd så kan ni bli fria från era sjuka sinnelag! Det gjorde jag..
Citera
2015-01-05, 19:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du ger alltså ett tydligt svar på (1). Du blandar helt irrationellt 'gud' in i debatten, vilket jag ser som en manifestation av mental störning (oberoende av om din fantasi-figur finns eller inte).

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tro vad du vill/tänk vad du vill Bogomil! men du är inte GUD

Vad har det med saken att göra (frånsett att du irrationellt försökar smussla 'gud' in som deltagara i debatten)?

Citat:
Ditt irrationella tuggande om mentala störningar samt manifestationer tyder på låg mental kapacitet.

"Irrationella"?

Förtydligande och belägg, tack.
Citera
2015-01-05, 19:44
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Det är ju troligen så att ni hör till de mentala sjuka. Ni som har använt vetenskap, tv, spel, droger med mera för att förstöra era sinnen så pass att ni inte känner någon skam i att häda Gud varje dag genom era handlingar. Tvätta er rena genom att ta emot Jesus som Guds son och bekänn er synd så kan ni bli fria från era sjuka sinnelag! Det gjorde jag..

"Hur är det nu, är människan ett av Guds misstag eller är Gud ett av människans?"
Citera
2015-01-05, 19:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Det är ju troligen så att ni hör till de mentala sjuka. Ni som har använt vetenskap, tv, spel, droger med mera för att förstöra era sinnen så pass att ni inte känner någon skam i att häda Gud varje dag genom era handlingar.

Vad i Noodlis namn har DINA teologiska semantik-regler med "oss andra" att göra?

Citat:
Tvätta er rena genom att ta emot Jesus som Guds son och bekänn er synd så kan ni bli fria från era sjuka sinnelag! Det gjorde jag..

Och nu står du allegorisk på en såpbox och predikar. Vilket definitivt är ett steg mot mental-störning.
Citera
2015-01-05, 19:46
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
"Hur är det nu, är människan ett av Guds misstag eller är Gud ett av människans?"

Det beror på vilket perspektiv du intar.
Citera
2015-01-05, 19:48
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Det beror på vilket perspektiv du intar.
Du menar hur högt man går upp i religionsskiktet, dvs högre än kurandet i myuspysklubbens filialverksamhet?

ja bra att reda ut vilket skikt det handlar om, enl mig.. ju högre upp.. desto fastare rigiditet och du kan inte gissa åt vilket håll?

även om motsvarande finns på den "negativa" motpolen inomreligiöst, om så jag hör ofta att ytro minsann icke har med religion att göra oh no--- inte alls inte....

kryptiskt?

vad är toppstyrning då?
Citera
2015-01-05, 19:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra (frånsett att du irrationellt försökar smussla 'gud' in som deltagara i debatten)?

"Irrationella"?

Förtydligande och belägg, tack.
Vem diskuterar du då?
Citera
2015-01-05, 19:52
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
LOL
Du när din narcissistiska ådra ser jag.
Tror inte du kan fatta hur lite du rör mig.
Din störning är kul att studera, du som person, fullkomligt ointressant.

Fattar du den distinktionen?
Eller är den för svår/omöjlig för dig att greppa?
Jo, jag ser att du inser att du är lätt att köra med. Vilket kan vara en kul "störning" att studera ett tag, när man kommer till insikt om den själv. Något fullständigt obegripligt kan vara lätt att fatta - om man bara har den läsförståelse jag efterfrågade hos dig.

Narcissism är vad som föder dig, skriver du - själv håller jag mig borta från sån "skit".

mvh
Mattias
Citera
2015-01-05, 19:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vem diskuterar du då?

Din fantasi-'gud' som vilket som helst annat källunderlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in