2015-01-05, 17:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vanligaste psykoserna är dock drogutlösta psykoser och organiska psykoser orsakade av främmande så att säga substanser i kroppen eller en neurologisk reaktion på endogena tillstånd.

Korrekt. Men på sikt mindre skadligt socialt eller individuellt än religions-psykoser.
Citera
2015-01-05, 17:02
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nu upprepar du bara ännu en gång MattiasBemings vansinne.

Ref.inlägg # 804:

Fast enligt hans inlägg så menar han förmodligen att om förutsättningen för en vetskap förändras så finns det en minimal chans att denna visar sig fortfarande vara en tro istället för tidigare befäst vetskap.

Det var så jag tolkade det inlägget iallafall. Kanske jag är för snäll i min tolkning.
Citera
2015-01-05, 17:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Korrekt. Men på sikt mindre skadligt social eller individuellt än religions-psykoser.
Belägg tack!
Citera
2015-01-05, 17:06
Bannlyst
ateismpsykosen ska vara en andebesättelse av rang. Sverige är det mest ateistiska landet i världen om man får tro Wikipedia.

Den högste har faktiskt lovat att förstocka hjärtanen på folk. Står i bibeln.
Citera
2015-01-05, 17:06
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
så det visar sig att du vill fortsätta göra jävelskaper bara.

Jesus har lovat evigt liv åt de som tror på honom. Han tar också bort dina synder.

Var skrev jag att vill fortsätta göra "jävelskaper"?
Citera
2015-01-05, 17:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Fast enligt hans inlägg så menar han förmodligen att om förutsättningen för en vetskap förändras så finns det en minimal chans att denna visar sig fortfarande vara en tro istället för tidigare befäst vetskap.

Det var så jag tolkade det inlägget iallafall. Kanske jag är för snäll i min tolkning.

Jag ser båda MattiasBemings och hoppalagoms tämligen synonyma pseudo-filosofiska "absoluta idealism" som semantik-akrobatisk trams.
Senast redigerad av Bogomil 2015-01-05 kl. 17:13.
Citera
2015-01-05, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Var skrev jag att vill fortsätta göra "jävelskaper"?
Du insinuerade att ifall du vart troende och gjort samma saker som du gör nu, så hade du varit livrädd för att hamna i helvetet.
Citera
2015-01-05, 17:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Då ska du se skillnaden när/om Jesus kommer till dig i det här livet.
Så du fick en mental förlösning... som inte hade med något annat att göra mer än din uppkoppling till absolut blind tro på en boks, gammal sådan... under barbariet, ordens "sanna värde" , men gällande för dig.?

okidoki , så då har du själavandrat hela vägen från Betlehem nu då?

min fråga är eg. med eller utan droppstop

för du klarar uppenbarligen av att rationellt förhålla dig till datorhantering, du ser inte din datorhantering som stridande mot din tro eller i strid mot "Jesus".

Står det jesus på en logga någonstans på maskinen, då tror du mao att det är jesusdator va? att det var han som var upphovet till datorn, från det... till.. hur en dator, den, egentligen damp ner på jorden.. för den är ju iaf snabbare läsare och textavläsande än vad du är.

men du kan inte programmera din dator att sålla bort information?

men du menar ändå att allt det du inte vet om, det finns inte... så galant... , vilken simplistisk tro du skaffat dig.

ungefär som att se dansband som det mest musikaliska man kan uppbringa på jorden av musikaliskt virtuos kvalitet... och, samtidigt hävda att det *faktiskt* har med smak att göra, inte med kvalitet...

men så har du ju din personliga smak/intellekt, han är ju så fin att betrakta på avstånd, skulle du leva där i närheten av honom, skulle du kunna bli avspisad, men den -möjligheten-finns inte i din sinnevärld.... för Dig, kan han ju aldrig avvisa... du vet, att du är välkommen?

trots, att berättelsen tydligt skriver att jesus också ratade.

nej, tänker inte servera dig verserna under nosen på dig.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-05 kl. 17:12.
Citera
2015-01-05, 17:09
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Du insinuerade att ifall du vart troende och gjort samma saker som du gör nu, så hade du varit livrädd för att hamna i helvetet.

Du mår inte så bra va?
Citera
2015-01-05, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Så du fick en mental förlösning... som inte hade med något annat att göra mer än din uppkoppling till absolut blind tro på ordens "sanna värde" ?

min fråga är eg. med eller utan droppstop

för du klarar uppenbarligen av att rationellt förhålla dig till datorhantering, du ser inte din datorhantering som stridande mot din tro eller i strid mot "Jesus".

Står det jesus på en logga någonstans på maskinen, då tror du mao att det är jesusdator va? att det var han som var upphovet till datorn, från det... till.. hur en dator, den, egentligen damp ner på jorden.. för den är ju iaf snabbare läsare och textavläsande än vad du är.

men du kan inte programmera din dator att sålla bort information?

men du menar ändå att allt det du inte vet om, det finns inte... så galant... , vilken simplistisk tro du skaffat dig.

ungefär som att se dansband som det mest musikaliska man kan uppbringa på jorden av musikaliskt viruos kvalitet... men så har du ju din personliga smak, han är ju så fin att betrakta på avstånd, skulle du leva där i närheten av honom, skulle du kunna bli avspisad, men den -möjligheten-finns inte i din sinnevärld.... för Dig, kan han ju aldrig avvisa... du vet, att du är välkommen?

trots, att berättelsen tydligt skriver att jesus också ratade.

nej, tänker inte servera dig verserna under nosen på dig.
jag har han med mig just NU och hade jag inte varit välkommen i himmelen så skulle han bara dragit ifrån mig, så mycket tror jag på min Gud och sanningen som bultar i hjärtat för fadern.
Citera
2015-01-05, 17:11
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
ateismpsykosen ska vara en andebesättelse av rang. Sverige är det mest ateistiska landet i världen om man får tro Wikipedia.

Den högste har faktiskt lovat att förstocka hjärtanen på folk. Står i bibeln.

Bevisat! Du mår inte bra,sök hjälp men inte från kyrkan.
Citera
2015-01-05, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Du mår inte så bra va?
jo, skitbra faktiskt (nu när Jesus räddat mig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in