2015-01-05, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argo5
Jag lär nog få vänta......... det är ju inte bevisat att det funnits någon jesus,förutom i dina skrifter som skrevs hundra tals år efter.De hade bra minne gubbarna som skrev på den tiden,rejält pårökta skulle ja tro.
inte utan orsak så sa Jesus att det handlar om TRO.

Du kan ju tänka dig hur det ser ut med människor som tror att de VET när de egentligen inte har en aning. För Gud alltså. Jag tror han tröttnat på att människor "vet" i vid det här laget
Citera
2015-01-05, 16:49
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom

Du kan ju tänka dig . För Gud alltså. Jag tror han tröttnat på att människor "vet" i vid det här laget

Jo jag kan tänka mig hur det ser ut med människor som tror att de VET när de egentligen inte har en aning. Du finns på listan.
Citera
2015-01-05, 16:51
Bannlyst
Citat:
Jo jag kan tänka mig hur det ser ut med människor som tror att de VET när de egentligen inte har en aning. Du finns på listan.
Jag är mycket noga med att skriva att det handlar om TRO.

Fattar du, tre bokstäver gör så mycket skillnad.
Citera
2015-01-05, 16:53
Bannlyst
Citat:
vad vore livet som troende? Totalt meningslöst
vet du vad ditt ditt nuvarande liv har för mening?
Citera
2015-01-05, 16:54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
inte senast jag kollade i DSM-IV
Religionspsykos är alltså främmande för dig?

Kan du säga att sekter som bl.a livets ord.. är mentalt balanserade individer?

eller vad sägs om mer gammelortodox judisk ritualism.. kan du mena att det är mentalt friskt att ägna sig åt religionsutlöst könsstympning?

(finns betydligt fler än dessa... om så att du inte känner till dem alla, dvs antal gudar man förhåller sig till, var guden... "sänder budskap", tydligen i realtid.. enl. dem som är så genomsyrade och belägrade av tron, att den djupt fatalistiskt troende, dessvärre inte längre kan bedöma det)

Att främmande mentala element, som en troende kan benämna som t.ex "djinn".. att ständigt "förhandla med" (ja änglar går också fint... har mindre betydelse vilket humör elementet, är på - då människor nu också råkar ha humörsvängningar oavsett, dock.... är du en ad dem som talar dig varm för att kraftigare svängningar skulle vara mentalt balanserat och alls inte indikation på ohälsa..)
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-05 kl. 16:57.
Citera
2015-01-05, 16:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Du kan ju tänka dig hur det ser ut med människor som tror att de VET när de egentligen inte har en aning. För Gud alltså. Jag tror han tröttnat på att människor "vet" i vid det här laget

Nu upprepar du bara ännu en gång MattiasBemings vansinne.

Ref.inlägg # 804:

Citat:
Jag vill säga att det spelar roll hur vi definierar TRO. T.ex så är "vetande" bara löjligt. När man kommer till insikten att man TROR snarare än att man vet så är man iaf anandes.
Citera
2015-01-05, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue

eller vad sägs om mer gammelortodox judisk ritualism.. kan du mena att det är mentalt friskt att ägna sig åt religionsutlöst könsstympning?

(finns betydligt fler än dessa... om så att du inte känner till dem alla, dvs antal gudar man förhåller sig till, var guden... "sänder budskap", tydligen i realtid.. enl. dem som är så genomsyrade och belägrade av tron, att den djupt fatalistiskt troende, dessvärre inte längre kan bedöma det)
en sekt är inte per defintion "mentalt balanserade individer" eller "mentalt obalanserade individer" utan som i alla grupper finns det troligen båda delar inom den.

ja, tror man mycket så kan man gå så långt att man självskadar sig, vad man nu ska med förhud till, men jag har själv varit nära att bli överkörd av tåget och hoppat i plurret med en sten fastknyten i foten, bara för att jag var rädd för helvetet.

Gudar är inget jag skulle välja att tro eller hoppas på. Den högste däremot. Han lever.
Citera
2015-01-05, 16:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är mycket noga med att skriva att det handlar om TRO.

Inte alls. Din retorik är mycket slingrande och oprecis.
Citera
2015-01-05, 16:59
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
vet du vad ditt ditt nuvarande liv har för mening?

Mening o mening,ja har ju min frihet att leva som jag vill.Inte leva ett inrutat liv i fruktan för ett helvete,vara rädd för att göra fel.
Citera
2015-01-05, 16:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue

Vanligaste psykoserna är dock drogutlösta psykoser och organiska psykoser orsakade av främmande så att säga substanser i kroppen eller en neurologisk reaktion på endogena tillstånd.
Citera
2015-01-05, 17:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Gudar är inget jag skulle välja att tro eller hoppas på. Den högste däremot. Han lever.

Falsk dikotomi --> anti-logik --> mental störning.

Plus naturligvis din slingre-retorik och bristen på belägg.
Citera
2015-01-05, 17:02
Bannlyst
Citat:
Mening o mening,ja har ju min frihet att leva som jag vill.Inte leva ett inrutat liv i fruktan för ett helvete,vara rädd för att göra fel.
så det visar sig att du vill fortsätta göra jävelskaper bara.

Jesus har lovat evigt liv åt de som tror på honom. Han tar också bort dina synder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in