2015-01-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Eller hur!!!

Hon är absolut den personen i serien som jag MEST undrar över

Hon har ju JÄTTE behov själv att bli sedd och hon gör ALLT för det.

SE MIG !

Om man googlar hennes namn så ser man att hon har en hemsida där hon också skriver om att hon förutom sitt terapeutande också är någon form av show artist
Citera
2015-01-04, 00:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpcraft
Tycker inte att sådana program förtjänar skattebetalarnas pengar, vilket TV-avgiften är (en skatt på TV-innehav). Jag tycker inte att detta program bör ingå i Public Service-uppdraget (liksom många andra).

Det är väl snarare sådana program som ska gå under Public Service då detta sociala experiment kan vara något som många i rent utbildningssyfte är intresserad av, speciellt de som är intresserad av psykologi som exempelvis jag. De har dessutom med experter som gör lite analyser kring experimentet. De ger också historiska inblickar som är faktabaserade. Detta måste ju ändå vara i rätt riktning och bättre än både Stjärnorna på slottet och Melodifestivalen om nu SVT ska ge sig på att försöka bilda folk.
Citera
2015-01-04, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Fast enligt Ratsit bor Mathias ensam i lägenheten, varför? Tröttnade Emily på att sitta ensam hemma och vänta på honom?
Och på Facebook är de inte ens vänner...

Jag skulle tro att, då programmet inte ens sänts på tv än, de inte ändrar folkbokföringsadress - ifall det fortfarande är aktuellt för något av paren då - förrän efter programmet sänts på tv. Samma angående t.ex. att vara vänner på Facebook.
Citera
2015-01-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Fast enligt Ratsit bor Mathias ensam i lägenheten, varför? Tröttnade Emily på att sitta ensam hemma och vänta på honom?

När jag bytte adress (bodde i studentlägenhet i fyra månader) så ändrades min adress aldrig på nätet, så det kanske bara är Ratsit som är sega.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Och på Facebook är de inte ens vänner...
Emily är i alla fall vän med Mathias syster på Facebook.
Senast redigerad av Djer 2015-01-04 kl. 10:39.
Citera
2015-01-04, 12:18
Medlem
Är det mest spekulationer att Tina och Mikael gått skilda vägar? Eller är det bekräftat?
Citera
2015-01-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det mest spekulationer att Tina och Mikael gått skilda vägar? Eller är det bekräftat?

Men, jag länkade dig en artikel som lagts upp innan där det står att de har gått skilda vägar, så ja.
Citera
2015-01-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djer
Men, jag länkade dig en artikel som lagts upp innan där det står att de har gått skilda vägar, så ja.

Då måste jag ha missat den, är väl inget att bli sur över
Citera
2015-01-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Då måste jag ha missat den, är väl inget att bli sur över
Tänkte eftersom jag citerade dig + att den länken har legat uppe förut så blev jag lite tjurig, sorry.
Citera
2015-01-04, 16:04
Medlem
Menardus avatar
Att Ellen inte är den som killarnas blick fastnar på är ju ganska tydligt om vi pratar utseende, men vad fan så dålig var hon inte för den där robitBerten som många i tråden beskriver så positivt att han ibland kan kännas som Gudens gåva till Ellen. Ellen var trots allt en normal människa på många sätt, men Bert kunde inte ens leva upp till en vänskaplig relation under tiden och nej skyll inte på att attraktion inte fanns. Jag hittade inga tecken på att han var som han var bara för att attraktionen inte fanns där, utan mer för att han är så som person. Till och med med Ellens utseende och personlighet skulle jag tyckt att jag var alltför bra för Bert. Herregud, vilken karl!!!!!!! Snälla alla, sluta direkt med att berömma den skiten så mycket på bekostnad av Ellen som trots allt är en positiv och villig människa. Att stackarn Ellen var tvungen att stå ut med den där dryga skiten, tycker verkligen synd om henne.
Citera
2015-01-04, 16:53
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu plöjt alla avsnitt.
Mina reaktioner efter att ha sett produktionen:
(Dvs. Hur verkligheten egentligen ser ut kan jag inte döma efter)

-Att Emily skulle behöva ta experthjälp är väldigt märkligt.
-Bert behöver all hjälp han kan få.
-Ellen, grym tjej imo, skulle matchats med ngn som inte hade en standardstor eka uppkörd i röven.
-Tina kan fortsätta hänga ensam med sina äckliga katter.
-Mattias ska hålla i Emily, hårt. Han verkar bra, ska bara fortsätta släppa in Emily mer.
-Mikael ska sluta va en sån tönt.

Citera
2015-01-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nu plöjt alla avsnitt.

-Ellen, grym tjej imo, skulle matchats med ngn som inte hade en standardstor eka uppkörd i röven.
-Mattias ska hålla i Emily, hårt. Han verkar bra, ska bara fortsätta släppa in Emily mer.

Bra sammanfattning av programmet. Har också funderat över varför Emily behöver experthjälp för att träffa någon. Både hon och Mathias verkar väldigt trevliga. Är väl mest att Mathias är osäker men det ger sig nog med tiden. Annars tycker jag dem passar bra ihop. Bert känns väldigt udda och hans prat om att inte vill eller har behov av fysisk närhet förstår jag inte riktigt. Han behöver nog jobba en del med sig själv först. Ellen passar nog bäst ihop med någon som också är driftig och lever ett aktivt liv. Tina verkar lite skum med sitt extrema kontrollbehov och det här med hennes katter känns lite överdrivet. Mikael borde satsa på någon som precis som han själv vill ha barn och familj och som inte helt kör över honom.
Citera
2015-01-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Nu plöjt alla avsnitt.

Mikael är nog en bra man, men att para ihop honom med en superdominant kvinna som Tina kan bara fungera om hon emellanåt är mjuk och inkännande också och inte kör över sin partner konstant. I övrigt kan det säkert ibland funka att ha en passivare mjukisman i ett förhållande och en mer aktiv och driftig kvinna som tar kommandot och får saker gjorda, för då kompletterar man varandra, men blir det för mycket av det goda, så blir det bara irritationsmoment.

Mikael och Tina kanske mest matchade karriärmässigt, jag vet inte, men annars hade väl Emily och Mikael faktiskt matchat personlighetsmässigt tror jag? Tänk toffliga mjukismikael och den ständigt glada och trånande Emily med "bullmammeambitioner", inte så dumt tror jag, Emily hade t ex fan svimmat av Mikaels arrangamang med blommorna tror jag, dock passar de ju inte alls ihop rent utseendemässigt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in