2015-01-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Finns ingetn barnsligt i det beteendet utan det är rationellt. Människor behöver inte lång stund för att bedöma en annan människa vilket som sagt experimentet visade. Finns ingen grundläggande attraktion i ett initialt skede är det bästa du kan göra att söka vidare.

Min åsikt är att det är ett väldigt barnsligt beteende. Sedan får du tycka vad du vill.
Citera
2015-01-02, 12:55
Medlem
Citat:
Skojar du med mig? Var har du hört det?

Om det stämmer måste Tina vara psykopat.

Larvigt att kalla Tina för psykopat pga. det om det nu stämmer vill säga.
Citera
2015-01-02, 13:20
Medlem
xtrftw1337s avatar
Jag gav första avsnittet en chans.. tyckte det var så kasst att jag t.o.m gick på toa och bajsade utan att pausa avsnittet. Kommer inte kolla vidare..
Citera
2015-01-02, 20:13
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Finns ingetn barnsligt i det beteendet utan det är rationellt. Människor behöver inte lång stund för att bedöma en annan människa vilket som sagt experimentet visade. Finns ingen grundläggande attraktion i ett initialt skede är det bästa du kan göra att söka vidare.

Varför gifte han sig då? Det var bara att säga nej inför prästen så var saken klar. Detta visar i så fall bara att Bert inte visar någon som helst respekt för giftermålet som sådant och självklart inte heller själva syftet med "experimentet", att ge en ärlig chans till den kvinna som "experterna" har utsett.
Citera
2015-01-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Varför gifte han sig då? Det var bara att säga nej inför prästen så var saken klar. Detta visar i så fall bara att Bert inte visar någon som helst respekt för giftermålet som sådant och självklart inte heller själva syftet med "experimentet", att ge en ärlig chans till den kvinna som "experterna" har utsett.

Att deltagarna inte har någon respekt för äktenskapet som sådant är ju uppenbart i och med upplägget. Annars gifter man sig inte med någon man aldrig träffat.

Bert liksom de övriga ville säkert träffa någon men när han märkte att Ellen var fel så lät han månaden gå. Inget konstigt med det. Varför skulle han agera utifrån ett produktionsbolags intressen?
Citera
2015-01-03, 13:49
Medlem
Warpcrafts avatar
Hur fan kan detta gå under "public service"... Hör hemma på trean eller liknande kanaler.
Citera
2015-01-03, 16:50
Medlem
FladdertackanZanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpcraft
Hur fan kan detta gå under "public service"... Hör hemma på trean eller liknande kanaler.
Ovanligt välgjort och avslappnat program, utan häftiga händelser. Kolla på trean och jämför detta program. Enda jag tycker ger dem minus poäng, är grafiken när de byter scen eller dylikt, ser ut som sci-fi tema, sabbar lite.
Citera
2015-01-03, 18:09
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpcraft

Upprörd?
Citera
2015-01-03, 19:34
Medlem
Jag hoppas på fler säsonger, väldigt intressant experiment.
Citera
2015-01-03, 19:40
Medlem
Warpcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Upprörd?
Tycker inte att sådana program förtjänar skattebetalarnas pengar, vilket TV-avgiften är (en skatt på TV-innehav). Jag tycker inte att detta program bör ingå i Public Service-uppdraget (liksom många andra).
Citera
2015-01-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Här är Mathias:
Facebook
ratsit
740606
Relation: gift

Fast enligt Ratsit bor Mathias ensam i lägenheten, varför? Tröttnade Emily på att sitta ensam hemma och vänta på honom?
Citera
2015-01-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är ju detta jag menar. Vem avgör om de är tråkiga? Alla kan inte ha samma dröm och anse att målet i livet är familj. Finns ju 1000 andra grejer vi kan pyssla med idag som kan skänka oss mening och glädje.

Det kanske är just fokus på sig själv, sin karriär och sina egna hobbys som är den sanna glädjen? Varför skulle fokus på barn och en partner vara det?

Med dagens höga levnadsstandard så kan man unna sig att vara egoistisk och ändå leva gott. Inget liv kräver längre en partner och ingen "klan" kräver att du ska yngla av dig. Känns som en kvarleva från 1500-talet.

Fast blir man förälskad så vill man inte vara ifrån varandra och satsa på någon hobby istället eller dylikt. Det är inget "rationellt beslut" man fattar att man inte ska/"behöver" umgås för ofta med en person man blir galen i, utan det handlar om hormoner och annat som fungerar som ett jävla knark eftersom du mår ohyggligt bra av att umgås med den du är starkt attraherad av.

Sedan är det klart att efter viss tid kryper även "rationella tankar" om att det blir kanske ett antal tusenlappar billigare per månad att bo ihop fram (och då kan man höja sin levnadsstandard och t ex resa tillsammans och göra annat) men den proceduren verkar gått dig obemärkt förbi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in