Jag kollar på programmet med skräckblandad förtjusning. Känns som ett riktigt sjukt experiment med riktigt dåligt upplägg

men men.. intressant att läsa allas tolkningar och tankar här!
Vad gäller Bert och Ellen så ser det verkligen krystat ut. Jag kan på ett sätt förstå Berts ovilja att vara fysisk, men att kanske lägga handen på varandra ibland för att visa att man bryr sig/tycker om den andra är ju aldrig fel. Det gäller ju för både i vänskaps och kärleksrelationer. Åtminstone att det ska få lov att ske utan att det blir några konstigheter. Men så är ju det är experimentet också väldigt konstigt så vanligt rim och reson trillar förmodligen ut genom fönstret. Sedan syns det även tydligt på Ellens kroppsspråk att hon drar sig undan. Hennes kroppsspråk är raka motsatsen till öppet och välkomnande. Hon kanske har lätt för beröring och att visa känslor och kärlek i vänskapsrelationer, men svårare i kärleksrelationer. Märkligt att de parar ihop två med samma problematik, men samtidigt verkar de ändå klicka någorlunda. Även om det bara är på ett vänskapligt plan.
Tina och Mikael gör mig väldigt förvirrade. De båda verkar vara av samma lite småtråkiga och stela slag, även om Tina kanske trumfar Mikael. Därför tänker jag att de kanske kan passa ihop. Men att para ihop någon som vill ha barn med någon som kanske inte vill (och kanske inte kan) få barn känns inte jätte lyckat. När blombuketten vandrade in genom dörren tänkte jag att nu för en gångs skull lär ju kvinnan visa lite känsla och glädje.. men nej..
Tänker också att Mikael kanske är lite för mesig för henne.
Mattias och Emelie är nog den största katastrofen enligt mig. Jag tycker det syns så tydligt hur han lider av att hon sitter som klistrad på honom. Att hon inte verkar uppfatta detta är ganska oroande. Att inte terapeuten reagerade på detta var verkligen märkligt. Riktigt kasst faktiskt. När terapeuten frågade Mattias hur han känner när Emelie kommer fram och vill pussas och kramas och daltas och han svarade "rädd" ville jag mest sjunka genom golvet. Ett sånt fantastiskt dåligt standardsvar och att terapeuten inte snappade upp det är fanimej riktigt illa.
Min känsla är att Mattias har låtit sig flängas med i Emelies väldigt överdrivet fysiska rosa kärleksbubbla utan att riktigt fundera över vad han själv vill och känner. Emelie verkar vara en jätte bra tjej, men hon borde verkligen tagga ner lite och låta honom andas och komma till henne ibland också.