Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Ja, men det innebär inte att vi är "längre utvecklade" än någon annan art annat än på ett filosofiskt plan. Ur en materialistisk synvinkel svamlar du.
Jo, människan är ur evolutionärt perspektiv det mest framgångsrika konceptet. Men det evolutionära perspektivet utgår från våra värderingar på precis samma sätt som att du värderar konceptet som svammel ur en materialistisk synvinkel.
Du kan inte ens förklara vad en materialistisk synvinkel innebär.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Jag menar att jag inte är intresserad av dina fantasier inom ämnet.
Vad du menar har du ju grovt misslyckats med att förmedla tidigare, du målar ju in dig i ett hörn varje gång. Det är som att diskutera med en religiös.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Snacka inte skit, idiot. Det är uppenbart att du inte begriper dig på vetenskapens metodik. Det är helt ok att du inte gör det, men det blir bara löjligt när du försöker spela Allan på området.
Personangrepp betyder alltid att man har vunnit argumentationen. Du har uppenbarligen inte utbildning på området. Sansa dig lite och köp en biologibok.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Jag använde din egen (felaktiga) logik om hur man rangordnar utvecklade arter. Förhoppningen var förstås att få dig att inse varför du har fel, men det var uppenbarligen för mycket begärt då du saknar kunskap om ämnet.
Det känns lite pinsamt va? Att du drog in magi i diskussionen som ett argument för din sak?
Att någon som använder magi som argument för sin sak påstår att någon annan brister i sin logik är kul.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Dina pseudovetenskapliga utsvävningar saknar relevans för hur evolutionen fungerar i praktiken.
Du har inte presenterat någon information som motsäger det jag hävdar. Inte ETT enda argument som har berört evolutionens principer i förhållande till människan, som visar att jag har fel.
Mitt påstående är att människan är den hittils mest framgångsrika livsformen. Du har försökt ge exempel på andra livsformer som du hävdar är mer framgångsrika, men misslyckats värre än en tondöv framför idoljuryn.
I grund och botten så bestrider du det faktum att evolutionens relation till livsformer arbetar med principen att en framgångsrik genuppsättning är den som konkurrerar ut en mindre framgångsrik.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Och?
Människan är en mer framgångsrik livsform. Det är ju där du hävdar att jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Nä, bara i din värld.
När du säger nej så måste ju du visa på den art som klarar sig bättre än människan i det breda spektrum av miljöer som vi lever i.
Du gör ju bort dig och alla ateister med din argumentation.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Du menar alltså på allvar att människans storhet är för evigt?
Skrev jag det? Det var du som gjorde ett argument from ignorance.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Du missförstår konceptet med evolution.
Är det inte centralt i evolutionsteorin med vilken förmåga man har att överleva som art. Du svarade aldrig på frågan. Du slingrar dig som en kreationist.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Knappast, du skriver självklarheter eftersom du saknar djupare kunskaper och försöker applicera din pseudovetenskap i din argumentation.
Du har inte ens presenterat en källhänvisning till en beskrivning av evolution som stödjer din kritik, än mindre levererat en argumentation som visar att du ens har en uppfattning om dess principer.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Jag vet inte, det är därför jag undrar. Exakt vilken information har vi användning för som upptäcktes för 30000 år sedan menar du?
Du skrev
från. Inte för.
Men visst. Kunskap om att göra upp eld. Mycket äldre än 30000 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Det enda jag har problem med är dina ovetenskapliga spekulationer.
Tyvärr har ju du visat att du är irrelevant med dina missuppfattningar om vetenskap, så jag tror faktiskt inte att det finns fler ateister som vill stå på din sida när du argumenterar. Du är som sverigedemokraterna, så dåliga på politik att de andra främlingsfientliga partierna i europa skäms.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Du påstår att det är JAG som vill utnämna människan till evolutionens krona? Fråga: är du dum i huvudet på riktigt? Nåt jävla fel måste du ha i planeten iaf.
Du är väl inte full på en söndag va?
Du bevisade din okunskap genom att hävda att vattenbufflar och människor är evolutionärt jämställda.
Det är så kul med dina personangrepp. Som guldmedaljer i att diskutera på internet. Och man brukar ju säga att det inte går att vinna diskussioner på internet, så jag känner att jag har uppnått det omöjliga
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Jepp, ditt pseudovetenskapliga flum igen som passar ID-fjantar som handen i handsken. Tragiskt att du inte inser det själv.
Du vet väl att det enda som är flummigt är just ordet flum.
Du tar fram dina gamla redskap, gapar ID och psudovetenskap, de brukar ju fungera. Men din brist på substans börjar bli pinsam.
Hur känns det? Du brukar ju känna dig stor och tuff i diskussioner om evolution. Nu har jag lurat in dig i att argumentera mot evolution. Du har ju faktiskt chansen att lägga av hela tiden. Du behöver inte göra det ännu värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Bara påståendet att ateister lägger fokus på gud visar ju vilken total brist på koll du har. Är du genuint intresserad av evolutionsteorin rekommenderar jag att du sätter dig in i ämnet innan du börjar spekulera hej vilt.
Du fokuserar enormt mycket på gud på det här forumet. Du skriver ju massor i trådar om religion. Jag har fokuserat på evolution i den här diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Ok, beskriv då människans överlägsna genetik. Inget svammel tack.
Nej, nu orkar jag faktiskt inte upprepa mig mer. Jag har förklarat det så många gånger för dig och du har inte tillräcklig kunskap i ämnet för att kunna förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Börjar låta som foliehattsteorier nu vilket naturligtvis saknar relevans för ämnet även om det passar bra med din pseudovetenskap.
Att det finns kärnvapen, att vi förstör miljön och att det bedrivs krig i världen är mycket tydliga exempel på destruktiva beteenden och objekt som inte finns på grund av att människor i allmänhet vill att de ska finnas, eller har varit delaktig i de beslut som är orsak till att de finns. Det är en mycket liten grupp människor som fattar de besluten. Men jag vet inte varför jag försöker förklara för dig. Du är ju inte kunnig eller intresserad av vetenskap så det är ju ganska troligt att detsamma gäller för politik.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Nä jag hade nog krigat mer och pumpat upp mer olja. Gör det dig till en mer överlägsen art än mig? Svara inte på det förresten, det saknar relevans och dina hypoteser tråkar ut mig.
Så tråkig är jag. Men du kommer tillbaka och stångar dig blodig gång på gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
Var påstod jag det? Här kommer ett tips: vet du vad Dunning-Kruger är? Läs på och begrunda.
Jag skrev:
I närvaro av människans intellekt är gud överflödig.
Du svarade: uppenbarligen inte
Du tycker alltså att gud inte är överflödig. Sluta drick sprit på söndagar, det är inte bra för dig.
Är Dunning-Kruger en annan teori som du inte förstår dig på?
Jag är faktiskt trött på att behöva förklara allting för dig, så jag skiter i att läsa om det. Du kunde ha ansträngt dig i skolan som alla andra.