Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Ryska soldater fanns det gott om på hela den ukrainska Krimhalvön under ockupationen. De kallades för "de mystiska gröna männen", har du kanske hört talas om (nämns dock inte i ryska propagandan).
Ja, där fanns ryska soldater. Det brukar vara så där man har militärbaser. Där har man också soldater.
Citat:
Märkligt förresten att det i Sverige mest är nazister som beundrar Putin. Vad beror detta på...?
Vet ej. Fråga dem. Jag är inte nazist.
Har emellertid sett en och annan kommunist också. Bl.a. i trådarna här på fb. Även människor med politiska åsikter däremellan.
Det är inte så att en viss "typ" av människor har en och samma åsikter och ingen annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
1. Nej, för statsministern har ju inte övergett sitt jobb utan avser återvända 'till kontoret' efter resan!
Jämför med Sverige.
Lövet återvänder till Sverige efter sitt besök i Brasilien.
Dock så hade det varit svårt för honom om en junta hade tagit makten i Stockholm.
Citat:
2. Rysslands gröna män hade enligt arrendeavtalet för Krim inte rätt att vistas utanför basområdet. Ryska soldater, klädda i 'fritidsuniformer' identiska med ordinare stridsmunderingar, har illegalt gått över gränsen in i Donbas. Enligt NATOS o Ukrainas un derrättelsetjänster finns där i dag minst runt 5.000 ryska soldater.
Diskutera i st hur Ryssland bäst avslutar det vansinniga Donbas företaget i st f att förneka välkända fakta. Läs OSCE:s rapporter!.
"NATOS o Ukrainas underrättelsetjänster"
Fast om jag skulle hänvisa till uppgifter från ryska underrättelsetjänster...
Sök på saker som "källkritik" och "kritiskt tänkande".
Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Varför förvånas jag inte ett dugg över att ryssrunkare ställer verkligheten på arslet gång efter annan?
Förklara gärna det där.
Jag tar upp
fakta i mina inlägg. Kontrollerbar fakta.