Citat:
Ursprungligen postat av
amalrik
Lars Wilderäng. Författaren och välkänd borgerlig bloggare.
Gräsrötterna blir bruna - den vita snöbollen blir en brun lavin
http://cornucopia.cornubot.se/2015/01/grasrotterna-blir-bruna-den-vita.html
Jag har noterat en omsvängning i sociala medier och på Internet sedan decembersveket. Allt fler vanliga namngivna svenskar vågar nu gå ut och säga negativa saker om invandring, utan att bli emotsagda. Man har passerat kanten och det går fort nu - väldigt fort. Min tidigare prognos om ett (sd) med runt 20% i nästa val kan behöva omprövas. Istället kan vi prata om runt 35% och bli största parti i riksdagen 2018.
Japp, den sociala omsvängningen är stor. Jag har träffat många människor, släkt och vänner, under helgerna. För ett år sen var det otänkbart att visa SD-sympati för dessa. Nu kunde jag vara öppen och ingen reagerade negativt.
Men jag förväntar mig ingen lavin i nästa OU. Den stora effekt som DÖ och grytkomedin etc gett får nog inte ett omedelbart genomslag i direkta röstetal. Däremot märker jag att trogna M-väljare börjat förstå vansinnet i migrationspolitiken och att SD inte är onda människor. När de väl börjar vackla kommer de över förr eller senare i de flesta fall. Men det kan ta några månader innan de är med.
Under tiden är det viktigt att vi alla propagerar för vår omgivning.