Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Att du har en egen hemvävd definition av fascist är en sak - jag använder mig av mer statsvetenskapliga/idehistoriaska definitioner
Nej, din okunskap är i så fall stor. Säkerligen vet du att du ljuger och framför ett budskap du inte själv skapat.
Citat:
med tanke på hur usla våra egna opinionsundersökningar i Sverige är, så litar jag inte på ukrainska dito
Demokrati och folkets vilja är inget du litar på alls nej. Diktatur har du erfarenhet av och fascistiska ledare lyssnar du på.
Citat:
Nej, den rimliga lösningen är att ha beslutande folkomröstningar om den nationella tillhörigheten i de aktuella distrikten.
OM de ryska trupperna lämnar östra Ukraina som de invaderat så kanske, man kan inte ha en invasionsarmé (som skedde på Krim) som hotar folket med vapen. Nej självklart är opinionsundersökningar bättre än sådana val, de ryska fascistiska kreaturen som mördar, rånar och kidnappar befolkningen har knappast någon bra påverkan i vallokalen, som den här berömda bilden visar:
http://www.itv.com/news/story/2014-11-02/separatists-vote-for-leader-in-breakaway-eastern-ukraine/
Citat:
Det skulle ge en fredlig lösning på konflikten baserad på folkens självbestämmanderätt.
Det har varit flera val i Ukraina, till både president och Rada så folket har visat vad de vill se i Ukraina. Folket har inte framfört vilja att hålla folkomröstning men de har visat med stor majoritet i många yttringar att de vill se ett ENAT Ukraina, det sa de både före och efter den ryska invasionen av östra Ukraina. Att du och Putin vill annat än det ukrainska folket hjälper inte.
Det är såklart ett stort hyckleri att prata om folkens självbestämmande när man som Putin mördar rysk befolkning som har åsikter, som i Tjetjenien. Din trovärdighet är noll i denna fråga eftersom du bara stödjer den fascistiska diktaturen i Ryssland mot folket i Ukraina.