Det är jag som blev hörd i fallet om försvunna Johan Asplund, och jag svarar gärna på frågor om ni vill veta sanningen. Jag är en mycket god vän till LA (var) och hans son PW (var), och det är verkligen ingen bluff som Leif GW Persson och andra menar. När GW inte fick som han ville, valde han att såga mig öppet i "Veckans Brott". Anledningen att sanningen inte bara slängts ut helt och fullt i media, är för att skydda min kompis PW (har varit min kompis sedan över 10 år tillbaka). Jag är inte den enda som vet vad som hände Johan Asplund, även LA's sambo CT känner till historien, samt min kompis PW som överväger att ta upp relationen med mig, samt att tillsammans med mig träffa BA och berätta det som hände den 7 november år 1980. Den film som lämnades till Polisen hade raderats, och skulle återskapas av Polisen i Sundsvall. Tyvärr verkar det som om Polisen förstört filmen avsiktligt, för att skydda Seppo Penttinen och Co. som förkastade BA's sanna spår. Polisen i Sundsvall har inte agerat, mer än att höra nyligen LA och PW via telefon, som naturligtvis inte säger något. Men det finns en kopia på filmen, där LA berättar och gråter i förtroende till mig om det som hände den dagen. Naturligtvis smygfilmade jag hans bekännelse, men tyvärr innehåller filmen annat också, som inte får publiceras av säkerhetsskäl till mig och PW och hans familj (dock inget som Polisen bryr sig om). Men lugn, filmen kommer att överlämnas till Eric Tagesson på Aftonbladet, när det "oviktiga" materialet redigerats bort. Johan vilar i Celinas skog, i närheten av Kovland, och trots att Lantmäteriet, samt Google map krymt sökområdet till endast en area på 3x3 meter, så kan Polisen inte ta sig ut och leta. Det ser ut som den "gamla utredningen" fortsätter, och att en ny skandal har uppstått igen. Att tillägga är att LA också dumpat bevismaterial i Lögdösjön. Eftersom Polisen inte vill agera, så får vi vanliga hjälpa till att hitta Johan Asplund. Det måste finnas människor som är villiga att hjälpa till att hitta Johan, och ge honom upprättelse, och BA och AC ett avslut. Som sagt, vill någon fråga om något, så varsågod! Eftersom Polisen sover, så är den enda chansen att vi vanliga agerar. LA kommer förmodlgen inte delta på något sätt, men hoppas att PW hjälper till. När jag pratade med honom nyligen, så sa han att han skulle överväga att prata med BA. Men det är en skadad vänskap, så vi får se. Men oavsett, så finns det chanser till ett värdigt avslut.
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-03 kl. 03:34.
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-03 kl. 03:34.