2015-01-03, 02:47
Medlem
Det är jag som blev hörd i fallet om försvunna Johan Asplund, och jag svarar gärna på frågor om ni vill veta sanningen. Jag är en mycket god vän till LA (var) och hans son PW (var), och det är verkligen ingen bluff som Leif GW Persson och andra menar. När GW inte fick som han ville, valde han att såga mig öppet i "Veckans Brott". Anledningen att sanningen inte bara slängts ut helt och fullt i media, är för att skydda min kompis PW (har varit min kompis sedan över 10 år tillbaka). Jag är inte den enda som vet vad som hände Johan Asplund, även LA's sambo CT känner till historien, samt min kompis PW som överväger att ta upp relationen med mig, samt att tillsammans med mig träffa BA och berätta det som hände den 7 november år 1980. Den film som lämnades till Polisen hade raderats, och skulle återskapas av Polisen i Sundsvall. Tyvärr verkar det som om Polisen förstört filmen avsiktligt, för att skydda Seppo Penttinen och Co. som förkastade BA's sanna spår. Polisen i Sundsvall har inte agerat, mer än att höra nyligen LA och PW via telefon, som naturligtvis inte säger något. Men det finns en kopia på filmen, där LA berättar och gråter i förtroende till mig om det som hände den dagen. Naturligtvis smygfilmade jag hans bekännelse, men tyvärr innehåller filmen annat också, som inte får publiceras av säkerhetsskäl till mig och PW och hans familj (dock inget som Polisen bryr sig om). Men lugn, filmen kommer att överlämnas till Eric Tagesson på Aftonbladet, när det "oviktiga" materialet redigerats bort. Johan vilar i Celinas skog, i närheten av Kovland, och trots att Lantmäteriet, samt Google map krymt sökområdet till endast en area på 3x3 meter, så kan Polisen inte ta sig ut och leta. Det ser ut som den "gamla utredningen" fortsätter, och att en ny skandal har uppstått igen. Att tillägga är att LA också dumpat bevismaterial i Lögdösjön. Eftersom Polisen inte vill agera, så får vi vanliga hjälpa till att hitta Johan Asplund. Det måste finnas människor som är villiga att hjälpa till att hitta Johan, och ge honom upprättelse, och BA och AC ett avslut. Som sagt, vill någon fråga om något, så varsågod! Eftersom Polisen sover, så är den enda chansen att vi vanliga agerar. LA kommer förmodlgen inte delta på något sätt, men hoppas att PW hjälper till. När jag pratade med honom nyligen, så sa han att han skulle överväga att prata med BA. Men det är en skadad vänskap, så vi får se. Men oavsett, så finns det chanser till ett värdigt avslut.
Senast redigerad av What-I-Gathered 2015-01-03 kl. 03:34.
Citera
2015-01-03, 03:04
Medlem
Oerhört intressant att ha dig här med all insikt du haft i fallet.
Jag har ingen anknytning till fallet alls, är bara berörd sen länge och full av förundran,
över hur den som gjorde det orkat förneka allt i alla år. Hoppas verkligen på upprättelse
och att sanningen kommer fram. Det måste ju gå att hitta kvarlevor och bevismaterial på något sätt,
om man bara vet var man ska leta?
Citera
2015-01-03, 03:43
Medlem
Något borde finnas kvar, tror en arkeolog som jag pratat med. LA besökte platsen där han grävde ner Johan i flera år efteråt, och då var den orörd. Vi får hoppas!
Citera
2015-01-03, 06:09
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-I-Gathered
Något borde finnas kvar, tror en arkeolog som jag pratat med. LA besökte platsen där han grävde ner Johan i flera år efteråt, och då var den orörd. Vi får hoppas!

Hur vet du att LA besökt platsen? Har han berättat det för dig? Samtidigt som han förnekar allt annat?
Citera
2015-01-03, 12:54
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Hur vet du att LA besökt platsen? Har han berättat det för dig? Samtidigt som han förnekar allt annat?
Tydligen har LA berättat allt för What-I-Gathered.Men sen har LA ångrat sig och förnekar allt.

Läs nedanstående där det står att LA erkänt mord på Johan och vart LA grävt ner 11åringen.
Att GM tar tillbaka sitt erkännande har hänt förut.
LA har erkänt både för sin hustru CL och sin son PW och nedanstående anonyma skribent.Kan vara fler som vet sanningen också.
Citat:
Det är jag som blev hörd i fallet om försvunna Johan Asplund, och jag svarar gärna på frågor om ni vill veta sanningen. Jag är en mycket god vän till LA (var) och hans son PW (var), och det är verkligen ingen bluff som Leif GW Persson och andra menar. När GW inte fick som han ville, valde han att såga mig öppet i "Veckans Brott". Anledningen att sanningen inte bara slängts ut helt och fullt i media, är för att skydda min kompis PW (har varit min kompis sedan över 10 år tillbaka). Jag är inte den enda som vet vad som hände Johan Asplund, även LA's sambo CT känner till historien, samt min kompis PW som överväger att ta upp relationen med mig, samt att tillsammans med mig träffa BA och berätta det som hände den 7 november år 1980. Den film som lämnades till Polisen hade raderats, och skulle återskapas av Polisen i Sundsvall. Tyvärr verkar det som om Polisen förstört filmen avsiktligt, för att skydda Seppo Penttinen och Co. som förkastade BA's sanna spår. Polisen i Sundsvall har inte agerat, mer än att höra nyligen LA och PW via telefon, som naturligtvis inte säger något. Men det finns en kopia på filmen, där LA berättar och gråter i förtroende till mig om det som hände den dagen. Naturligtvis smygfilmade jag hans bekännelse, men tyvärr innehåller filmen annat också, som inte får publiceras av säkerhetsskäl till mig och PW och hans familj (dock inget som Polisen bryr sig om). Men lugn, filmen kommer att överlämnas till Eric Tagesson på Aftonbladet, när det "oviktiga" materialet redigerats bort. Johan vilar i Celinas skog, i närheten av Kovland, och trots att Lantmäteriet, samt Google map krymt sökområdet till endast en area på 3x3 meter, så kan Polisen inte ta sig ut och leta. Det ser ut som den "gamla utredningen" fortsätter, och att en ny skandal har uppstått igen. Att tillägga är att LA också dumpat bevismaterial i Lögdösjön. Eftersom Polisen inte vill agera, så får vi vanliga hjälpa till att hitta Johan Asplund. Det måste finnas människor som är villiga att hjälpa till att hitta Johan, och ge honom upprättelse, och BA och AC ett avslut. Som sagt, vill någon fråga om något, så varsågod! Eftersom Polisen sover, så är den enda chansen att vi vanliga agerar. LA kommer förmodlgen inte delta på något sätt, men hoppas att PW hjälper till. När jag pratade med honom nyligen, så sa han att han skulle överväga att prata med BA. Men det är en skadad vänskap, så vi får se. Men oavsett, så finns det chanser till ett värdigt avslut.
Senast redigerad av olovpalme 2015-01-03 kl. 13:06.
Citera
2015-01-03, 13:32
Medlem
Kul att du skriver här, What-I-Gathered.

Finns det nån möjlighet att du kan leta upp
Johans grav själv?

Och så undrar jag över vad BA sa i tv, att du
sköt upp ert möte gång på gång.

Jo, och så undrar jag om BA har sett filmen
eller inte.
Citera
2015-01-03, 14:19
Medlem
Du som vet sanningen, kan du här redogöra för vad som är sant med prästsamtalet? Och vad gjorde LA vid riskavfallet på kvällen? Hans bil sågs där, men själv nekade han.
Citera
2015-01-03, 16:48
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:

Dina uppgifter är verkligen motsägelsefyllda. Är du medveten om det? Därför sätter åtminstone jag ingen större tilltro till dem.
Citera
2015-01-03, 21:02
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Dina uppgifter är verkligen motsägelsefyllda. Är du medveten om det? Därför sätter åtminstone jag ingen större tilltro till dem.
På vilket sätt är uppgifterna ifrån What-I-Gathered motsägelsefulla?
Varför sätter du ingen tilltro till uppgifterna?
Citera
2015-01-04, 01:48
Medlem
LA har berättat det för mig, att han förnekar allt beror på att jag bröt det förtroende som han givit mig. Jag hade lovat att aldrig berätta om Johan för någon, men självklart efter en tid så kunde jag inte vara tyst. Vi har pratat om Johan under en väldigt lång tid, och anledningen att jag fick veta beror på att jag själv bär "synder" från en tid med Franska Främlingslegion när jag var ung. Självklart var det lagligt det som jag gjorde, men att skära halsen av några fiender, skapar ett livslångt trauma och föder en enorm ånger, likasom faktiskt LA känner för att ha haft ihjäl Johan som han älskade. Många kan tro att LA är en skoningslös människa, men han har inte visat mig de sidorna i alla fall. Jag har vädjat till LA att prata med BA, då BA sagt till mig att han inte känner något hat mot LA längre, utan vill bara veta vad som hände sin son. Jag har återberättat för BA allt som jag vet, men att få ett eget samtal med LA där han erkänner är ju det som måste ske. Jag har kontakt med LA nästan dagligen, och vädjar till honom att prata med BA, men med största sannolikhet blir det PW som får berätta. PW vädjar till mig att inte släppa inspelningen till Aftonbladet, men jag tycker det är viktigt att alla som berörts av Johan Asplunds försvinnande ska få veta att LA låg bakom allt, men filmen beskriver även hans erkännande av att det inte var planerat att ha ihjäl Johan. Filmen visar också hur ångerfull han är. Nu är det så att LA också är sjuk, och förmodligen har han inte så långt kvar. Det är okej att vara skeptisk, men tiden kommer att visa att det är sanningen som jag berättar.
Citera
2015-01-04, 02:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
LA har berättat det för mig, att han förnekar allt beror på att jag bröt det förtroende som han givit mig. Jag hade lovat att aldrig berätta om Johan för någon, men självklart efter en tid så kunde jag inte vara tyst. Vi har pratat om Johan under en väldigt lång tid, och anledningen att jag fick veta beror på att jag själv bär "synder" från en tid med Franska Främlingslegion när jag var ung. Självklart var det lagligt det som jag gjorde, men att skära halsen av några fiender, skapar ett livslångt trauma och föder en enorm ånger, likasom faktiskt LA känner för att ha haft ihjäl Johan som han älskade. Många kan tro att LA är en skoningslös människa, men han har inte visat mig de sidorna i alla fall. Jag har vädjat till LA att prata med BA, då BA sagt till mig att han inte känner något hat mot LA längre, utan vill bara veta vad som hände sin son. Jag har återberättat för BA allt som jag vet, men att få ett eget samtal med LA där han erkänner är ju det som måste ske. Jag har kontakt med LA nästan dagligen, och vädjar till honom att prata med BA, men med största sannolikhet blir det PW som får berätta. PW vädjar till mig att inte släppa inspelningen till Aftonbladet, men jag tycker det är viktigt att alla som berörts av Johan Asplunds försvinnande ska få veta att LA låg bakom allt, men filmen beskriver även hans erkännande av att det inte var planerat att ha ihjäl Johan. Filmen visar också hur ångerfull han är. Nu är det så att LA också är sjuk, och förmodligen har han inte så långt kvar. Det är okej att vara skeptisk, men tiden kommer att visa att det är sanningen som jag berättar.

Hej!

Under vilka förhållanden har LA erkänt för dig? Var det han som kom till dig och ville berätta? Var det du som frågade, typ: "Du, hur ligger det till egentligen?" Osv.

Var mer precis ligger "Celinas skog"? Har LA berättat exakt var Johan ska finnas? Har du själv varit med LA dit?

Om det är sant det du berättar, och om LA är allvarligt sjuk, så kan man tycka att han inte har något att förlora på att berätta. Om han nu älskade Johan, så kan han väl åtminstone ge familjen det, att de får reda på var deras son finns, och kunna föra honom "hem".

Hur har du uppfattat att polisen har mottagit dina uppgifter?
Citera
2015-01-04, 02:30
Medlem
Det stämmer att det var LA som var vid "riskavfallet" den kvällen, och där slängde han sina kläder som han haft på sig när han grävde ner Johan, och en del andra saker som tillhörde Johan. LA blev ordentligt smutsig när han grävde ner Johan, vädret var extremt dåligt, och det var omöjligt att undgå att bli smutsig. Men även om vädret varit bra, så blir man smutsig när man under panik gömmer en kropp, som man inte planerat att göra. Graven blev mer just ett "gömmande" av Johan, och han fick återkomma för att färdigställa den. Jag vill tillägga att faktiskt LA tänkte ange sig själv till Polisen, men då han hotat AC med att döda Johan, så såg han att bilden av sig själv i media skulle bli som en "grym barnamördare". Så han valde att gömma Johan av rädsla att ingen skulle tro på honom. Vittnesuppgiften från Skönsberg stämmer också, BA-spåret hade rätt med allt. I Skönsberg fick en stressad Johan vänta i baksätet på LA's bil, då LA skulle handla godis åt Johan. Johan ville tillbaka till skolan, men LA lockade honom med Muffins och Cola, och sedan åkte de och fikade vid Selångerfjärden. Jag vet precis alla Johan's sista timmar, och var Johan dog, samt var Johan finns begraven, men ändå gör Polisen absolut ingenting. Jag vädjade till Polisen att söka Johan's kropp innan vintern, då det är en mycket "liten" plats, och bara 200-300 meter från en bilväg, men ändå gjorde de ingenting. Det är ju inte meningen att jag själv ska gräva fram Johan? Eller? Jag kan ju skada bevismaterial. Nej, Polisen är korrupt till Seppo Penttinen, Lambertz och "kvasten", som sopade åt fel håll trots alla vittnen, och bevis mot LA. I nuläget, får jag sätta ihop en grupp arkeologer, då Polisen gör inget. Bara att Polisen aldrig informerade BA och AC om det nya uppgifterna är en stor skandal! I det här fallet skulle man kunna väcka åtal mot Polisen på flera punkter. Jag mår dåligt av hur de hanterar Johan-fallet. Men jag/vi behöver inte Polisens hjälp, vi klarar att ge Johan Asplund upprättelse ändå, BA och AC, samt alla andra "sörjande".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in