2015-01-02, 13:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag vet det! Vad vill du då? Fortsätta att tala om i varenda kommentar att du minsann är en ANTI-mentalstörd person och minsann följer den SKOLASTISKA RETORIKEN/eller inte.

Citat:
Visar klart och tydligt ditt mentala tillstånd för mig i alla fall.

Som PRO-logiker? Vad är det för "mentalt tillstånd" att vara pro-logisk?

Citat:
[Kram igen och AMEN som betyder= slutdiskuterat i ämnet Kristna = mentalt störda, och i alla fall mellan mig och dig.

Din sak.
Citera
2015-01-02, 14:21
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag vet det! Vad vill du då? Fortsätta att tala om i varenda kommentar att du minsann är en ANTI-mentalstörd person och minsann följer den SKOLASTISKA RETORIKEN/eller inte.
Visar klart och tydligt ditt mentala tillstånd för mig i alla fall.
Kram igen och AMEN som betyder= slutdiskuterat i ämnet Kristna = mentalt störda, och i alla fall mellan mig och dig.
Men snälla Goran477, själva forumskonceptet går väl ut på att försöka bemöta.se olika aspekter, genomborra, belysa och btw..

...förstod du vad som menades med SKOLASTISK RETORIK som medvetet har agenda att t.ex "omvända" och ta intellekt i anspråk? (inte säkert du har något som helst minne av vad det per se, kan betyda.. i praktiken)

Jag tror du helt missuppfattar flera stycken här och nu försöker du döda DISKUSSIONS-YTAN - kan du försöka se hur din egen emotionellt styrda enkelriktning tar sig ut här?

Jagär inte beredd att påstå dig vara mentalt störd, men du går in med obefintlig distans till topic, att den kollektivistiska gudssynen skulle IMPLEMENTERAS via idog missionsverksamhet och extremt frekvent systematiserad bibelinlärning som troskoncept, ger ännu idag ger sitt eko ifrån sig - den t.ex svavelosande katekes-s.k bildningen, där skammen skulle introduceras.

Men bakom det finns anledningar att försöka se VAD den i delarna bestod av, denna tros-iver, som man i gågna tider icke under omständigheter fick ifrågasätta - därför många idag ÄNNU hävdar minsta kritik som nästinitill jämvärdigt med "stark ateism" vilket i sig är helt fel.

Folk har inte alltid haft talan.. man har fallit-till-ro-med-den-skolastiska adaptionen helt reflektionslöst... det gav att : "gud finns och gud nåde den som pep om nåt annat" . så ska du påstå att det inte fått sitt eftermäle? att det kan ta många generationer innan det sköljer ur?

Tror du inte mentalinstitutionerna medvetet hade parallella agendor med renheten och "guds härliga rena rike" ? moralismen... t.ex , för det är lite... (inte särskilt teologiskt korrekt?) amoraliskt att säga att "gud finns inte" , eller?

ja vad är då en f.d fostringsanstalt?
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-01-02 kl. 14:27.
Citera
2015-01-02, 14:51
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Din retorik om "ateism" har inget med verkligheten att göra.
Din definition av ateism spelar mindre roll i verkligheten, eftersom det är ett begrepp som utgår från teism, något du ännu saknar egen erfarenhet utav vad det innebär. Du kan "jåla" att du visst kan bestämma vad frånvaron av ett teistiskt förhållningssätt är... men du tror bara att du se helheten av något du inte ser helheten utav (eller rent utav vill hölja i dunkel) - i verkligheten.

mvh
Mattias
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-02 kl. 14:54.
Citera
2015-01-02, 14:53
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Trams. Vad du menar i efterhand du menade efter du skrivit något strunt i vanlig ordning saknar intresse.
Nej, det visade sig att ditt försök till tolkande översättning av det jag skrev var felaktig. Ingenting annat. Erkänn för dig själv (och för andra) när du har fel och gör dina misstag, du tjänar på det. Ärligheten varar längst, som sagt.

mvh
Mattias
Citera
2015-01-02, 16:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nej, det visade sig att ditt försök till tolkande översättning av det jag skrev var felaktig. Ingenting annat. Erkänn för dig själv (och för andra) när du har fel och gör dina misstag, du tjänar på det. Ärligheten varar längst, som sagt.

mvh
Mattias
Varför skulle man erkänna något som är fel.
Du skrev det du skrev, fanns inga löjliga undanflykter förrän i nästa inlägg,
så vad finns det att tillägga?

Att du är en idiot möjligen, men det verkar ju hela din omvärld redan ha gjort så det är onödigt.
Citera
2015-01-02, 16:40
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Varför skulle man erkänna något som är fel. Du skrev det du skrev, fanns inga löjliga undanflykter förrän i nästa inlägg, så vad finns det att tillägga? Att du är en idiot möjligen, men det verkar ju hela din omvärld redan ha gjort så det är onödigt.
Nu var det ju inte det du skulle erkänna - utan ditt misstag att subjektivt tolka något objektivt. Du har ruggigt svårt med läsförståelsen, ElakaDig. Jag tror inte, har inte trott och kommer heller aldrig att tro att ateism är en gudom... du påstod däremot detta... det var ditt misstag... och det är det du ska erkänna - för att vara ärlig.

Det är förlösande, ElakaDig... du kommer bli en helt annan människa om du börjar hålla dig till sanningen... men man behöver ha modet att träda över "linjen", in i försvarsområdet och jobba med dom som har "alla hemma".

mvh
Mattias (offensiv försvarsspelare, målvakt, tränare och lagledare på en och samma gång)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-02 kl. 16:42.
Citera
2015-01-02, 16:44
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte det du skulle erkänna - utan ditt misstag att subjektivt tolka något objektivt. Du har ruggigt svårt med läsförståelsen, ElakaDig. Jag tror inte, har inte trott och kommer heller aldrig att tro att ateism är en gudom... du påstod däremot detta... det var ditt misstag... och det är det du ska erkänna - för att vara ärlig.

Det är förlösande, ElakaDig... du kommer bli en helt annan människa om du börjar hålla dig till sanningen... men man behöver ha modet att träda över "linjen", in i försvarsområdet och jobba med dom som har "alla hemma".

mvh
Mattias (offensiv försvarsspelare, målvakt, tränare och lagledare på en och samma gång)
Däremot påstår du att ateister dyrkar en gudom. Så då blir det lätt att man missförstår. Du lägger in massa saker i ordet ateist som inte hör dit. Det får såklart stå för dig,men det blir svårt att ta dig på allvar.
Citera
2015-01-02, 16:48
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Däremot påstår du att ateister dyrkar en gudom. Så då blir det lätt att man missförstår. Du lägger in massa saker i ordet ateist som inte hör dit. Det får såklart stå för dig,men det blir svårt att ta dig på allvar.
Mmm... det är inte lätt det jag gör.

mvh
Mattias (som leker på allvar)
Citera
2015-01-02, 17:10
Medlem
Citat:
Mmm... det är inte lätt det jag gör.

mvh
Mattias (som leker på allvar)
Nä,det brukar vara svårare att hålla sig till sanning........
Citera
2015-01-02, 17:29
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä,det brukar vara svårare att hålla sig till sanning........
Nu är ju det lätt att göra, däremot är det svårare att leka på allvar.

mvh
Mattias
Citera
2015-01-02, 17:31
Medlem
Enligt mig är all religion onödigt och dåligt, religion är sjukt, orsaken till många krig osv.
Citera
2015-01-02, 17:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetalSlayer99
Enligt mig är all religion onödigt och dåligt, religion är sjukt, orsaken till många krig osv.
Menar du då att alla andra icke troende är offer i tillvaron?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in